Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt andre kull er født 02.01.08


Caroline

Recommended Posts

Gratulerer! Søren også, jeg trodde jeg skulle få med meg selve spenningen fra fødselen var igang jeg! Men dengang ei, gudene vet hva jeg gjorde når det hele startet og sonen holdt pusten.

Det var fryktelig synd med fjerdefrøkna, men som du sier, godt at det skjedde nå enn senere.

Nå fortjener dere mye søvn og gode stunder videre fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 358
  • Created
  • Siste svar

Huff a meg, det var veldig trist med den fjerde det..

Men som alle andre sier, så var det bedre nå en senere..

Lykke til videre! :brr:

PS : Jeg også tipper at de nå er noen uker gamle så vil alle forelske seg!

Til og med jeg.. Selv om jeg hvet jeg ikke skal ha en til hund, på en liten stund ! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trist med den minste. Men jeg hadde samme problem med en i mitt kull hun var minst brukte lenge på å puste ordentlig. Spiste nesten ikke i begynnelsen. Hun ble min yndling. Jeg brukte ti ganger så mye tid på henne. Når de var 6 uker var alle solgt. Og lille india døde samme morgen etter frokost. Det var så forferdelig at jeg ennå tenker mye på det. jeg kan faktisk fortsatt gråte over det. jeg synes det er bra at "skall" dem først dø at de dør med en gang. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trist med den minste. Men jeg hadde samme problem med en i mitt kull hun var minst brukte lenge på å puste ordentlig. Spiste nesten ikke i begynnelsen. Hun ble min yndling. Jeg brukte ti ganger så mye tid på henne. Når de var 6 uker var alle solgt. Og lille india døde samme morgen etter frokost. Det var så forferdelig at jeg ennå tenker mye på det. jeg kan faktisk fortsatt gråte over det. jeg synes det er bra at "skall" dem først dø at de dør med en gang. :D

Uff, ja.. Jeg er helt enig. Jeg hadde jo også en i første kullet som ble syk og døde dagen før de ble 6 uker. Helt grusomt når man først har blitt kjent med dem og kjempet for dem :D

Men nå ligger 3 runde og gode jenter igjen i kassa, og det er ikke alle forunt med 3 tisper i ett kull heller. Driver og legger inn bedre hodebilder nå, så de kommer litt senere. Jeg er bildoman, så selv om det ikke er mye å se på enda, så blir det nok litt spammin framover ;)

De 3 jentene er veldig jevne, flotte farger, så jeg er kjempespent på utviklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bildoman, så her er nye bilder alt.

Jenta som aldri fikk åpne øynene

2008-01-02046copy.jpg

Hele haugen

2008-01-03001copy.jpg

2008-01-03003copy.jpg

Benigna og Blanditia

2008-01-03010copyt3t2.jpg

Alle 3

2008-01-03011copyt1t3t2.jpg

Blandiora foran

2008-01-03012copyt1.jpg

Blandiora og Benigna

2008-01-03020copyt1t2.jpg

Benigna og Blanditia

2008-01-03013copyt3t2.jpg

Blanditia

2008-01-03016copyt2.jpg

Blandiora og Benigna

2008-01-03018copyt1t3.jpg

2008-01-03019copyt1t3.jpg

Blandiora

2008-01-03024copyt1.jpg

2008-01-03027copyt1.jpg

Benigna

2008-01-03028copyt2.jpg

2008-01-03030copyt3.jpg

Benigna

2008-01-03036copyt3.jpg

Blanditia

2008-01-03038copyt2.jpg

Blandiora

2008-01-03043copyt1.jpg

Veldig stolt Saeta

2008-01-03061copy.jpg

2008-01-03031copy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hva tørr pels gjør med utseendet deres... De ser fremdeles ut som rotter, men nå er de i alle fall rotter med hundelignende pels. :D

Utrolig leit med den lille som ikke klarte seg.. :D

*ler* helt enig.. nå er de rotter med pels som gjør at en bare får lyst til å skrike "nååååmmmiiiiin!"

*sukk* Jeg har IKKE lyst på valp, jeg har IKKE lyst på valp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...