Gå til innhold
Hundesonen.no

De nåværende rottene !

puddellover

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har to søtinger,snart tre :)

i292670444_12589_5.jpg

Oppdretternavn: Tittis Mini-Ford

Daglignavn:Gutten min,Fordbert og Nussenutten

Født: 03. Juni 2007

Kjønn: Hann

Vekt: 180 g

Opphav: Tittis oppdrett v/ siri

Genotype: hh ww

Fenotype: Black Banded Husky

i292670445_33853_5.jpg

Oppdretternavn: Tittis White-Bugatti

Daglignavn:Gutten min,Spot.

Født: 03. Juni 2007

Vekt: 182 g

Opphav: Tittis oppdrett v/ siri

Genotype: hh

Fenotype: Black hooded mismarked m/ headspot

i299113738_76565_5.jpg

(OPS!Bildet er lånt med tillatelse av ailanis tamrotteoppdrett,vennligst ikke bruk det!)

Oppdretternavn:Ailanis Sølve

Daglignavn: Sølve

Født: 17 september 2007

Vekt: ?

Opphav: Ailanis tamrotter

Genotype:

Fenotype: Himalaya? hooded Dumbo rex

Annet: Han kommer hjem når han er 5 uker og veier nok

Er de ikke skjønne? :D

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Herregud så nydelige! Mini-Ford var jo bare kjempeskjønn! Har selv hatt 3 rotter, - de er så utrolig sjarmerende! Når jeg flytter ut blir det nye rotter og da SKAL jeg ha en husky og en svart! :icon_fun: Driver du oppdrett?

• 3 months later...
Skrevet

Her er noen nyere bilder

Sølve er nå blitt ca 6 mnd og er en tung klump på over 500 g!

IMG_2449.jpg

IMG_2435-2.jpg

IMG_2446.jpg

IMG_2442-1.jpg

Fordbert og Spot med Sølve i bakgrunnen.

IMG_2433-1.jpg

Forbert og spot

IMG_2414-1.jpg

Alle tre

IMG_2437-1.jpg

Sølve

IMG_2415.jpg

Alle tre

IMG_2392.jpg

Gaver!

IMG_2386-1.jpg

Litt av Sølve og litt av Fordbert

IMG_2385.jpg

Vaske seg

IMG_2376.jpg

Fordbert

IMG_2371.jpg

Spot

IMG_2370.jpg

Spot

(ps: Bildene er tatt i jula :blink: )

• 3 weeks later...
Skrevet

Ååååååå..... *smelt*! Jeg elsker rotter, men får ikke lov til å få en... De er kjempeskjønne små rotteramper!! *love!*

Skrevet

Rotter er så tøffe! :P

Har lyst på jeg også, men har fått klar beskjed om at da må jeg flytte hjemmefra, og ikke vente meg å få noe mye besøk.. :|

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
    • Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
    • Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...