Gå til innhold
Hundesonen.no

De nåværende rottene !

puddellover

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har to søtinger,snart tre :)

i292670444_12589_5.jpg

Oppdretternavn: Tittis Mini-Ford

Daglignavn:Gutten min,Fordbert og Nussenutten

Født: 03. Juni 2007

Kjønn: Hann

Vekt: 180 g

Opphav: Tittis oppdrett v/ siri

Genotype: hh ww

Fenotype: Black Banded Husky

i292670445_33853_5.jpg

Oppdretternavn: Tittis White-Bugatti

Daglignavn:Gutten min,Spot.

Født: 03. Juni 2007

Vekt: 182 g

Opphav: Tittis oppdrett v/ siri

Genotype: hh

Fenotype: Black hooded mismarked m/ headspot

i299113738_76565_5.jpg

(OPS!Bildet er lånt med tillatelse av ailanis tamrotteoppdrett,vennligst ikke bruk det!)

Oppdretternavn:Ailanis Sølve

Daglignavn: Sølve

Født: 17 september 2007

Vekt: ?

Opphav: Ailanis tamrotter

Genotype:

Fenotype: Himalaya? hooded Dumbo rex

Annet: Han kommer hjem når han er 5 uker og veier nok

Er de ikke skjønne? :D

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Herregud så nydelige! Mini-Ford var jo bare kjempeskjønn! Har selv hatt 3 rotter, - de er så utrolig sjarmerende! Når jeg flytter ut blir det nye rotter og da SKAL jeg ha en husky og en svart! :icon_fun: Driver du oppdrett?

• 3 months later...
Skrevet

Her er noen nyere bilder

Sølve er nå blitt ca 6 mnd og er en tung klump på over 500 g!

IMG_2449.jpg

IMG_2435-2.jpg

IMG_2446.jpg

IMG_2442-1.jpg

Fordbert og Spot med Sølve i bakgrunnen.

IMG_2433-1.jpg

Forbert og spot

IMG_2414-1.jpg

Alle tre

IMG_2437-1.jpg

Sølve

IMG_2415.jpg

Alle tre

IMG_2392.jpg

Gaver!

IMG_2386-1.jpg

Litt av Sølve og litt av Fordbert

IMG_2385.jpg

Vaske seg

IMG_2376.jpg

Fordbert

IMG_2371.jpg

Spot

IMG_2370.jpg

Spot

(ps: Bildene er tatt i jula :blink: )

• 3 weeks later...
Skrevet

Ååååååå..... *smelt*! Jeg elsker rotter, men får ikke lov til å få en... De er kjempeskjønne små rotteramper!! *love!*

Skrevet

Rotter er så tøffe! :P

Har lyst på jeg også, men har fått klar beskjed om at da må jeg flytte hjemmefra, og ikke vente meg å få noe mye besøk.. :|

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
    • Om kjøper har betalt full valpepris og hunden står registrert på valpekjøper, så eier denne alle rettigheter. Da er det normalt med en leasingavtale for kull hvor andre enn eier er oppdretter. Her vil nok avtalene være forskjellig, normalt sett leaser man for prisen av en valp eller en valp.  Hvilken avtale som gjøres er mellom partene selv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...