Gå til innhold
Hundesonen.no

De nåværende rottene !

puddellover

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har to søtinger,snart tre :)

i292670444_12589_5.jpg

Oppdretternavn: Tittis Mini-Ford

Daglignavn:Gutten min,Fordbert og Nussenutten

Født: 03. Juni 2007

Kjønn: Hann

Vekt: 180 g

Opphav: Tittis oppdrett v/ siri

Genotype: hh ww

Fenotype: Black Banded Husky

i292670445_33853_5.jpg

Oppdretternavn: Tittis White-Bugatti

Daglignavn:Gutten min,Spot.

Født: 03. Juni 2007

Vekt: 182 g

Opphav: Tittis oppdrett v/ siri

Genotype: hh

Fenotype: Black hooded mismarked m/ headspot

i299113738_76565_5.jpg

(OPS!Bildet er lånt med tillatelse av ailanis tamrotteoppdrett,vennligst ikke bruk det!)

Oppdretternavn:Ailanis Sølve

Daglignavn: Sølve

Født: 17 september 2007

Vekt: ?

Opphav: Ailanis tamrotter

Genotype:

Fenotype: Himalaya? hooded Dumbo rex

Annet: Han kommer hjem når han er 5 uker og veier nok

Er de ikke skjønne? :D

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Herregud så nydelige! Mini-Ford var jo bare kjempeskjønn! Har selv hatt 3 rotter, - de er så utrolig sjarmerende! Når jeg flytter ut blir det nye rotter og da SKAL jeg ha en husky og en svart! :icon_fun: Driver du oppdrett?

• 3 months later...
Skrevet

Her er noen nyere bilder

Sølve er nå blitt ca 6 mnd og er en tung klump på over 500 g!

IMG_2449.jpg

IMG_2435-2.jpg

IMG_2446.jpg

IMG_2442-1.jpg

Fordbert og Spot med Sølve i bakgrunnen.

IMG_2433-1.jpg

Forbert og spot

IMG_2414-1.jpg

Alle tre

IMG_2437-1.jpg

Sølve

IMG_2415.jpg

Alle tre

IMG_2392.jpg

Gaver!

IMG_2386-1.jpg

Litt av Sølve og litt av Fordbert

IMG_2385.jpg

Vaske seg

IMG_2376.jpg

Fordbert

IMG_2371.jpg

Spot

IMG_2370.jpg

Spot

(ps: Bildene er tatt i jula :blink: )

• 3 weeks later...
Skrevet

Ååååååå..... *smelt*! Jeg elsker rotter, men får ikke lov til å få en... De er kjempeskjønne små rotteramper!! *love!*

Skrevet

Rotter er så tøffe! :P

Har lyst på jeg også, men har fått klar beskjed om at da må jeg flytte hjemmefra, og ikke vente meg å få noe mye besøk.. :|

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
    • Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...