Gå til innhold
Hundesonen.no

Syk=(


mikkmeister

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

uuh, kjenner jeg også blir en smule irritert.. eller sjokkert er vel gjerne rett ord!

skjønner meg bare ikke på folk som ikke vil prøve alt for å redde dyrene sine:( Er jo en ganske vanlig operasjon å fjerne ting fra tarmer og magesekk på hund?

Og kan ærlig talt ikke se for meg en veterinær som anbefaler å skyte en hund i stedet for å prøve å redde den, eller i det minste gi den en sprøyte så den sovner stille inn... :lol:

Edit: en sprøyte er jo bare for mye sovemedisin.. Dvs, hunden sovner, og merker ingenting.. Jeg hadde i alle fall aldri klart å skyte min egen hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uuh, kjenner jeg også blir en smule irritert.. eller sjokkert er vel gjerne rett ord!

skjønner meg bare ikke på folk som ikke vil prøve alt for å redde dyrene sine:( Er jo en ganske vanlig operasjon å fjerne ting fra tarmer og magesekk på hund?

Og kan ærlig talt ikke se for meg en veterinær som anbefaler å skyte en hund i stedet for å prøve å redde den, eller i det minste gi den en sprøyte så den sovner stille inn... :lol:

Edit: en sprøyte er jo bare for mye sovemedisin.. Dvs, hunden sovner, og merker ingenting.. Jeg hadde i alle fall aldri klart å skyte min egen hund...

De sa det var liten sjanse for den og overleve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså hvis han får en sprøyte så lider den i ca 20 sekunder men hvis du skyter den dør den på et par hundredeler tipper eg så eg orka ikke være med, er så ***** såra :lol::P :P

for det første skal jeg ikke skrive hva jeg mener om dere. da blir jeg vertfall kastet ut herfra!

Men i mitt hode skulle ikke du eller familien din overhodet hatt lov til å ha hund. Sorry for at jeg er så krass, men skyte ett stakars dyr, istedenfor å ta den til dyrlegen..

og hvem er det som har sagt at bikkja eller hvilket somhelst annet dyr lider i 20 sekunder og at det går så og så fort ved skudd? hva om dere traff feil, skadeskøyt det stakkars dyret?

Nei vettu hva...

Enkelte skulle bare ikke hatt lov til å ha hund..

Du kan regne med at du kommer til å få fler av de krasse svarene her i løpet av dagen..

Hjelper ikke med aldri hvor såra du er altså..

har man hund, er den til dyrlegen og ender livet, det er i allefall min mening..

også gir man ikke en valp kylling som den får i seg bein av...valp skal ha valpefor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og lurer litt, jeg da... Hvem ga valpen kylling i det hele tatt? Personen burdte visst at bein kan sette seg fast og burdte da også tatt hensyn til at det i tillegg var en veldig liten valp! Trist at den måtte bøte med livet for noe som kunne vært unngått så lett...

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de sa det var liten sjanse for den og overleve!

ja og når en vet sier det.. så hadde "normale" folk gitt beskjed om å gi en overdose sovemedisin...

"normale" folk skyter ikke en ti elve uker gammel valp de serru...

Jeg reagerer når jegere som KAN skyte, sier de skøyt bikkja si selv da den var gammel...

kan ikke si jeg reagerer noe mindre nå nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, poenget her synes jeg ikke er om valpen ble skutt eller ei. Jeg tror ikke valpen merka stor forskjell. Det jeg tenker på er de pinslene stakkaren gikk igjennom før den døde. Hadde du falco, svart på spørsmåla våre i natt, og bekreftet at valpen hadde fått bein, så hadde ihvertfall jeg rådd deg til å ikke gi deg, men forlangt hjelp hos dyrlegen straks. Da hadde om ikke annet valpens lidelser vært avsluttet mye før. Men det sies at etterpåråda er god som ingen råd, så jeg skal gi meg nå.

Jeg regner med at ingen hos dere gir hunder kyllingbein for ettertida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjokkert jeg altså :lol: Reagerte på første innlegget fra Falco - skjønte ikke hvordan vedkommende kunne ta seg tid til å sitte på sonen og spørre om råd i en slik situasjon - hadde det vært min hund så hadde jeg stått og hamra på dyrlegen sin dør, og KREVD at den valpen skulle undersøkes øyeblikkelig uansett når på døgnet dette var. En valp som har så tydelig vondt, som ligger og piper og ynker seg ved håndtering skulle vært hos dyrlegen for lengesiden.

Har selv jobbet på dyreklinikk i et år - så jeg har vært med på utallige operasjoner der det ble fjernet fremmedlegeme hos hund. De fleste hundene klarer seg bra, men jeg har sett noen som ikke har klart seg også, men det var et fåtall - men de fikk da i hvertfall en sjanse til å klare seg når de tok den operasjonen. Hvorfor lot ikke du hunden din få den sjansen ?

Og det at du valgte å skyte hunden - det skjønner jeg ikke - den hadde i alle fall fortjent å få sovne stille inn med hjelp av en veterinær, det mener jeg er mer fredfult !!!!!

Kanskje en ide å lære litt mer om hund før du går til anskaffelse av en ny en ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wallbash: Nå kjenner jeg at jeg har lyst å si mange stygge ord her, men skal holde meg til kondolerer.

Og du: Ikke skaff deg ny hund før du har lært deg det mest elementære om hunders behov.

Vær så snill!

Så enig, så enig :angry2:

Kjenner jeg ble utrolig deppa nå. Stakkarstakkar lille valpen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sjokkert jeg altså :lol: Reagerte på første innlegget fra Falco - skjønte ikke hvordan vedkommende kunne ta seg tid til å sitte på sonen og spørre om råd i en slik situasjon - hadde det vært min hund så hadde jeg stått og hamra på dyrlegen sin dør, og KREVD at den valpen skulle undersøkes øyeblikkelig uansett når på døgnet dette var. En valp som har så tydelig vondt, som ligger og piper og ynker seg ved håndtering skulle vært hos dyrlegen for lengesiden.

Har selv jobbet på dyreklinikk i et år - så jeg har vært med på utallige operasjoner der det ble fjernet fremmedlegeme hos hund. De fleste hundene klarer seg bra, men jeg har sett noen som ikke har klart seg også, men det var et fåtall - men de fikk da i hvertfall en sjanse til å klare seg når de tok den operasjonen. Hvorfor lot ikke du hunden din få den sjansen ?

Og det at du valgte å skyte hunden - det skjønner jeg ikke - den hadde i alle fall fortjent å få sovne stille inn med hjelp av en veterinær, det mener jeg er mer fredfult !!

Kanskje en ide å lære litt mer om hund før du går til anskaffelse av en ny en ?

Asså for det første har jeg ikke 10.000 til en operasjon, hvor skal jeg få de pengene fra? Jeg har jobb men jeg tjener ingenting? Så jeg var hos de i dag og de mente det var bedre og avlive den enn og ta opprasjonen! Så jeg gjore det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan personen valgte å avlive den eller ikke, der er det alltid delte meninger, det har vi sett her tidligere.

Men håper du skjønner alvoret i dette, og at nestegang når du har symptomene, og du vet den har fått i seg noe, så tviler du ikke et sekund, da er ikke forumet et sted å få hjelp. Vis du ikke skjønner om det er alvorlig eller ei, så ring veterinær MED EN GANG.

Det er mange som ikke ringer for hver minste ting, men de er flinke til å forstå bikkja si, og når det er snakk om en så ung valp, da tviler man ikke et sekund.

Selvfølgelig så er det synd dette skjedde, men syns det er rart at en veterinær sier det er liten sjangs for at den vil overleve. For det er et veldig vanlig inngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer igjenn dette med at det dyreste med hund IKKE er kjøpesummen.. Det er alle veterinærutgifter som kommer, eller som kan komme..

Jeg har forsikret min hund, og i tillegg så har jeg en egen konto for hunden, i tillfelle det skulle skje noe en dag som ikke forsikringen dekker.. Er bedre å være føre var... Jeg er student, så har fortiden ingen inntekter forutenom studielån.. Da er det veldig betryggende for meg å vite at om det skulle skje noe, så kan jeg faktisk gjøre alt jeg kan for å hjelpe hunden min.

Og en annen ting, om veterinæren anbefalte å avlive den da du var der, hvorfor gjorde den ikke det da? Du måtte vel uansett betale for timen, og en sprøyte er ikke såå dyr? Menmen.. Syns det var dumt at det endte som det endte.. Neste gang dere skaffer dere hund så håper jeg dere leser noen bøker om det å få valp og hund, og om hva det innebærer, slik at ikke neste valp også må bøte med livet pga dere har gitt den noe potensielt farlig og ikke tar sykdomstegnene på alvor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mye jeg reagerer på her at jeg vet ikke hvor jeg skal starte, og det meste er vel uansett sagt allerede.... så jeg vil bare komme med en liten kommentar.

Ser at det på et tidspunkt her ble snakk om økonomi, og da vil jeg bare nevne at det kan være noe man absolutt bør tenke på før man skaffer seg en hund. Har man eller har man ikke økonomi til å ta vare på hunden om noe skulle skje? Man skaffer ikke dyr om man ikke har råd til å sørge for dens ve og vel.

Finnes mange gode forsikringer på markedet, som kan redusere kostnadene tilstrekkelig til at de fleste har råd til å gi den hjelpen som trengs. Kanskje litt i seneste laget i dette tilfellet, men en aldri så liten påminnelse for de som ikke har tenkt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste det første innlegget, og tenkte at dette kan da søren ikke være riktig...var overbevist om at det var tull og tøys. Jeg tenkte også at den hunden kommer sikkert til å dø - så syk som den virket. Vel, jeg hadde jo rett der..Og det at vet' anbefaler og skyte hunden. Hvem er denne vet'en? Det vil jeg gjerne vite?! Og det å operere han hadde ikke vært umulig heller. Man har operert rarere ting ut av en hundemage.

Både her og på Canis så detter det, fra tid til annen, inn idiotiske spm om hunder som åpenbart er syke, og eiere som spør deltagere på et debattforum(?!?!) om hva de skal gjøre. Jeg skjønner det ikke. Hvis hundene mine ble så dårlige jeg jeg var bekymret så hadde jeg ikke tatt meg tid til å starte en tråd på et forum når jeg kan plukke opp telefonen og ringe vet'en.

Og hvis økonomi er et spm - ja da bør du aldri skaffe deg noen dyr. De blir syke, og er det en ting som er sikkert så er det at det koster! uansett så drar man til vet'en! Jeg tolker det dit hen at her har både operasjon og avlivning vært for dyrt, og så har dere tatt saken i egne hender - bokstavelig talt.

Hvis dette er reell tråd, så¨er det tragisk for hunden. Når det gjelder eier så,,,,,ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal si...

Det er mulig at hunden hadde dødd uansett, men det er ikke det som er poenget. Er dyret ditt sykt så drar du til vet'en - uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slike som deg som ikke skulle hatt hund. Altså - spørre på et forum om hva du skal gjøre når valpen din er nær døden? Valpen hadde f*en meg vondt når du tok den på magen, den kastet opp og hadde diare. Hvem skjønner ikke da at dette er alvorlige greier, og at man da ringer en veterinær?!

Og trodde du seriøst at det bare var kjøpesummen som kostet, du kanskje? Det følger et stort ansvar med hund - et ansvar det virker som om er alt for stort for deg.

Beklager at jeg er ganske krass, men dette reagerte jeg sterkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette her hørtes litt for sykt ut til å være virkelig egentlig... Tok noen telefoner rundt for å sjekke litt ang det med å skyte hunden.. og fikk høre at det var noe veterinærer ikke gjorde.. kun avlivning med sprøyte på smådyr...

Uansett så tviler jeg på at dette er sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så av profilen til trådstarter at han hadde registrert seg her i natt - om ikke dette bare er en fantastisk dårlig vits - så har han altså brukt tid på å registrere seg her i tillegg, blir så forbanna over at folk som har dyr ikke leser noen verdens ting om dyret de anskaffer seg! Er jo ikke sikkert at valpen hadde overlevd om han hadde kommet seg til veterinæren tidligere, men det er ikke poenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også sterkt her. Men Det jeg reagerer på, er hvor utrolig HJERTELØST dere oppfører dere. Dette er et menneske som nettopp har mistet hunden sin. Dere kan mene så mye dere vil om å skyte en hund, men det er fortsatt bare meninger.

God forby om DERE noengang skulle gjøre noe galt fordi dere ikke vet ALT. Jeg er sikker på at Falco ikke ga kylling til hunden for at den skulle lide.

Jeg kjenner jeg er ordentlig, ordentlig SINT nå, at det går an!

Mine dypeste kondolanser til deg, Falco. Det var en dyrkjøpt erfaring du gjorde deg der.... Jeg håper selvfølgelig at du har lært av det, men jeg håper du kan heve deg over alle de onde kommentarene du har fått.

Utrolig at dette ikke blir sett på som personangrep...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også sterkt her. Men Det jeg reagerer på, er hvor utrolig HJERTELØST dere oppfører dere. Dette er et menneske som nettopp har mistet hunden sin. Dere kan mene så mye dere vil om å skyte en hund, men det er fortsatt bare meninger.

God forby om DERE noengang skulle gjøre noe galt fordi dere ikke vet ALT. Jeg er sikker på at Falco ikke ga kylling til hunden for at den skulle lide.

Jeg kjenner jeg er ordentlig, ordentlig SINT nå, at det går an!

Mine dypeste kondolanser til deg, Falco. Det var en dyrkjøpt erfaring du gjorde deg der.... Jeg håper selvfølgelig at du har lært av det, men jeg håper du kan heve deg over alle de onde kommentarene du har fått.

Utrolig at dette ikke blir sett på som personangrep...

og det er ikke idiotisk og legge inn på ett hundeforum at de tok livet av en valp ved å skyte den?

er det folk har reagert på. ( vertfall jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er ikke idiotisk og legge inn på ett hundeforum at de tok livet av en valp ved å skyte den?

er det folk har reagert på. ( vertfall jeg)

Men dette har blitt diskutert før, og noen syns det er greit å avlive på den måten også. Så er ikke det jeg reagerer på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...