Gå til innhold
Hundesonen.no

Grønn øyeguffe?


Ingvild

Recommended Posts

Det er ikke uvanlig at det renner litt fra øynene til Tinka når hun har sovet, men de siste par-tre dagene har det vært veldig mye fra det ene øyet, i tillegg til at guffa er grønn. Kan dette være tegn på no øyebetennelse e.l., eller er det noe som går over av seg selv etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som øyebetennelse, ja. Har gått endel sånn i Trondheimsområdet. Det er ganske smittsomt, men ikke så farlig. Ofte går det over av seg selv etter en liten uke, men du kan også skylle med kamille-te-vann; da skal det visst gå raskere over. Går du til dyrlegen, blir det masse panger på noen øyedråper jeg personlig ikke ville gitt hunden for noe så lite.. -_- Varer det mer en halvannen uke (med kamillevann), ville jeg derimot tatt turen. Husk å vask hendene, og hold henne borte fra andre hunder til noen dager etter at hun er blitt frisk. Det smitter noe sinnsykt fort det herket! Vi hadde det på kennelen jeg jobbet i sommer, og selv om det ikke er noen hunder der som har det, og kennelen blir vasket, så dukker det plutselig opp pga smitte som har festet seg ett eller annet sted, kanskje luftegårdene? Det er i alle fall veldig smittsomt, men heldigvis ikke farlig.. (Du kan jo også sjekke øynene hennes for rusk; frø osv, hvis du ikke har gjort det allerede. Men skulle tro at det ikke hadde vart så lenge hvis det bare var rusk..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, da stresser jeg ikke med veterinærtur, men skyller bare. Øyebadevann for mennesker må vel også funke, kanskje?

Nå var vi og lekte med Taika i kveld, så Kjersti (hvis du leser her) - ikke bli forbauset om hun også får det... Beklager. :blink:

Øyebadevann er vel sterilt saltvann? Eller ikke? Fungerer sikkert bra uansett! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...