Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp til å finne seng til Groenendael

MariaN

Recommended Posts

Skrevet

Har et par krav:

- Den må se Ok ut. skal tross alt stå på stua/soverommet, kan ikke ha en grusom seng på utstilling.

- Den må være bløt og behagelig å ligge i.

- Må kunne vaskes. Puten hvertfall.

- Ikke koste langt over tusen kr.

- Den må selvgfølgelig være plass til en voksen Groenendael gutt :D

Takk for hjelp ;)

Noe lignende som dette kunne jeg tenkt meg.. Kanskje ikke en såå lys farge som den første.

16217_original.jpg

703110.jpg

Skrevet

Chicka har en STOR pute seng som likner den som du viser nederst, men den har ikke vegger.

Er ikke helt sikker på hvor mye den kostet siden hun fikk den i gave av mammaen min, men tror den kostet rundt 500kr uten å være 100% sikker.

puta.jpg

Her er bilde av puten

Ellers så har hun en absolutt favoritt og det er reinsdyrskinnet hennes som ligger under stuebordet, det slår ingen senger i hele verden syntes Chicka

skol12.jpg

Skrevet

Tinka har den på det nederste bildet, men vi bruker den på vranga (altså ligger hun på det svarte trekket). Hun simpelthen ELSKER den, ligger der hele tida...

IMG_8246.jpg

(ja, hun har hatt det litt moro med kunstskinnet)

Det legger seg en del hår nederst i kanten, i tillegg til at korte, "skarpe" labradorhår fester seg i det rutete stoffet. Siden senga til Tinka står under trappa og "ute av syne" er vi ikke så nøye med å støvsuge den så ofte... Senga kan vel i grunnen ikke vaskes i vaskemaskin.

Vi betale omtrent 800 kr for den i Tinka sin størrelse, men fikk 20% rabatt på den, da.

Et alternativ kan kanskje være en BiaBed:

biabed.gif

De fins i utgaven ovenfor, med kunstlær, og i en utgave med fleecelignende stoff. De er myke i seg selv, men hvis du vil gjøre den enda litt mykere kan du legge oppi et billig fleece-teppe som du kaster når det er skittent/hårete. Biabeden kan ikke vaskes (eller trekket kan kanskje det?), men kunstlærutgaven er enkel å tørke av med en fuktig klut i tillegg til at det ikke er noe problem å fjerne hår.

Skrevet

Jeg kjøpte BiaBed til Theodor når han ble syk - og han elsket den sengen. Han valgte å ligge der fremfor den tidligere favorittplassen (buret sitt) Var veldig fornøyd med den selv også - den er fin og se på, og utrolig lett å holde rein - er bare å støvsuge og tørke over med en fuktig klut, så er den så god som ny. (Dette må da forresten være en seng å anbefale for de som har hunder med allergier (støv, midd osv) ). Så nå gjenstår det å se om senga overlever valpetiden til Ella *ler*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...