Gå til innhold
Hundesonen.no

Pulsatilla D-200


Matmor

Recommended Posts

Jeg har lest et eller annet sted at Pulsatilla D-200 til "kamp" mot innbilt svangerskap

Er det noen der ute som har erfaring med dette kontra Galastop?

Ettersom jeg skjønte så var Pulsatilla E-200 et homeopatisk preparat, stemmer dette?

Skal dette gis når innbilt svangerskap er i startfasen eller under løpetiden?

Håper på mange kjappe svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest et eller annet sted at Pulsatilla D-200 til "kamp" mot innbilt svangerskap

Er det noen der ute som har erfaring med dette kontra Galastop?

Ettersom jeg skjønte så var Pulsatilla E-200 et homeopatisk preparat, stemmer dette?

Skal dette gis når innbilt svangerskap er i startfasen eller under løpetiden?

Håper på mange kjappe svar :)

Jeg ville hørt med en Homeopat, i mine bøker står en annen styrke...

Jeg har prøvd galastop på min egen tispe og det stoppet symptomene veldig raskt, men har desverre ikke fått prøvd ut homeopati på det, hun er nå sterilisert ;)

Homeopati er veldig spennende og jeg har hatt veldig god effekt ved behandling på min egen hund (men ikke innbildt som nevnt ovenfor), om en uke så skal hun settes på preparater for bevegelsesapparatet og jeg er så spent på hvordan hun responderer på det.

Redigert for å si at det er mange flere homeopatmiddel som kan brukes for denne lidelsen, men er spørs hva tispen din sitt konstitusjonsmiddel er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg rett og slett bør snakke med dyrlegen vår om dette.

Vi har brukt Galastop, men jeg er litt tilhenger av å bruke naturpreparater hvis det kan virke like godt som skolemedisin.

Tror ikke ho er nok plaget av innbilt til at vi får en sterilisering dekket av forsikring, jeg har vel ikke helt råd til å bruke over 5000 kroner på sterilisering.

En ting til: hva menes med konstitusjonsmiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hør med dyrlegen din eller en homeopat for dyr, men er ikke sikkert du får like rask virkning med naturmiddel som galastop.

Det er anbefalt å gi tispens konstitusjonsmiddel før løpetiden og når syptomene etter løpetiden oppstår og deretter å gjenta behandlingen like før neste løpetid.

Konstitusjonsmiddel er hvordan type hunden din er, det finnes masse midler og man finner det ut ved å vite hundens psykiske og fysiske tilstand, litt vanskelig å forklare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...