Gå til innhold
Hundesonen.no

Min mexikanske nakenhund


web-linn

Recommended Posts

Helluuuu.... Her er da min Mexikanske nakenhund. Kommer fra Kennel Indianfall. så jeg lurte på om det var noen andre her som har en Mexikansk nakenhund??? Lære og dele ærfaringer er fint =)

lahar.jpg

www.meksikansknakenhund.com

Flere valper igjen dere

www.indianfall.net mer info her :rolleyes: Fåresten jeg som har laget denne siden også :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Hm. kan ikke noe om den mexikanse nakenhunden, så derfor spør jeg litt her. Er det sånn som med den kinesiske, at du får med og uten pels? Er de isofal registrert som to ulike raser, eller er ikke den med hår "godkjent"?

Liker ikke nakenhundene som er nakne :) , men de nakenhundene med pels er jo så utrolig flotte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke det fantes en langhåret variant... Generelt sett så den heller ikke ut som en mexikaner. Riktignok har ikke jeg mye peiling på den rasen.

Uansett, gratulerer med valp! Var det du som egentlig skulle ha dvergpinscher for ikke så lenge siden...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser jo ikke like ut i det hele tatt? Den med pels du har linket til over ser jo mer ut som en labrador enn en mexikansk nakenhund... Og din valp ser mer "lang"håret ut?

Som sagt, jeg har null peil på rasen, men synes dette ser merkelig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

finnes bare 2 oppdrettere i hele norge. det er litt spess da ;) jeg har valp fra 3 kullet som er født

De ser jo ikke like ut i det hele tatt? Den med pels du har linket til over ser jo mer ut som en labrador enn en mexikansk nakenhund... Og din valp ser mer "lang"håret ut?

Som sagt, jeg har null peil på rasen, men synes dette ser merkelig ut :P

Den sorte der er fra oppdretteren jeg får valp i fra. og det var en mexikansk nakenhund med pels 5 måneder gamel trenger ennå et hjem. og den under fant jeg på google. og nei de med pels og de uten er 2 helt forsjllige hunder synes jeg også. ser ikke like ut i det hele tatt. samme sier oppdretteren så vi er ikke alene om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mexicaner kan faktisk ha litt forskjellige pelslengder, det har aldri blitt avlet direkte på pelsen, så derfor er de litt forskjellige... Og pelsvalper er ofte litt større en naken valper, og har mer tenner, og sterkere tenner... Men ellers så er det faktisk ikke så mye som skiller hvis man tar og barberer ned en pels valp helt ned:p

Det er ihvertfall på stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sorte der er fra oppdretteren jeg får valp i fra. og det var en mexikansk nakenhund med pels 5 måneder gamel trenger ennå et hjem. og den under fant jeg på google. og nei de med pels og de uten er 2 helt forsjllige hunder synes jeg også. ser ikke like ut i det hele tatt. samme sier oppdretteren så vi er ikke alene om det ;)

Ja, de uten pels vet jeg hvordan ser ut, har blant annet sett dem på utstilling. De med pels har jeg verken sett eller hørt om, men det er kanskje fordi pels er en diskvalifiserende feil i forhold til standarden, og derfor ikke blir vist fram på samme måte.

Synes bare det er merkelig at de kan se så forskjellige ut uten pels i forhold til med, chinese crested gjør jo ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge varianter er jo også lov til å avle på.. Er jo kun i utstillingssammenheng en mexikaner med pels ikke er godkjent! Og de jobber vel hard for å også få den hårete varianten helt godkjent, sånn som CCpuffer er.. Syns de er fine både med og uten pels.. Selv om jeg nok syns de er litt finere med ;)

Ja, de uten pels vet jeg hvordan ser ut, har blant annet sett dem på utstilling. De med pels har jeg verken sett eller hørt om, men det er kanskje fordi pels er en diskvalifiserende feil i forhold til standarden, og derfor ikke blir vist fram på samme måte.

Synes bare det er merkelig at de kan se så forskjellige ut uten pels i forhold til med, chinese crested gjør jo ikke det :)

en CC med hår kan jo se ganske forskjellig ut fra en naken da.. puffen kan jo ha hengeører.. Men er enig med at det er større forskjell på mexikanere med pels enn uten..

CC puffen barberer man også fjeset på da.. hadde du sett en ubarbert en hadde nok ikke den minnet en naken CC i det hele tatt!

Så hårete mexikaner hadde vel lignet mer på naken mexikaner om man hadde barbert fjeset på dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer mexikansk nakenhund med pels, har sett det kullet som har vært annonsert en stund, men det er altfor tidlig for meg siden jeg har Chicka ennå, men neste hund så vurderer jeg denne varianten, syntes de er veldig fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer mexikansk nakenhund med pels, har sett det kullet som har vært annonsert en stund, men det er altfor tidlig for meg siden jeg har Chicka ennå, men neste hund så vurderer jeg denne varianten, syntes de er veldig fine ;)

Da informerer jeg deg om min oppdretter Indian Fall`s.. veldi snill dame. og veldi vakre hunder.

Ja, de uten pels vet jeg hvordan ser ut, har blant annet sett dem på utstilling. De med pels har jeg verken sett eller hørt om, men det er kanskje fordi pels er en diskvalifiserende feil i forhold til standarden, og derfor ikke blir vist fram på samme måte.

Synes bare det er merkelig at de kan se så forskjellige ut uten pels i forhold til med, chinese crested gjør jo ikke det :)

de er ikke godkjent enda men det blir de snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med valp!

Jeg har lenge vurdert å kjøpe en (naken) Xoloitzcuintle som neste hund, og nå ble jeg ikke mindre betatt. ;)

Så søte valpene er, både med og uten hår.

Jeg ble spesielt betatt av det lille nakne nurket med en litt tynn piggsveis. :)

Nå blir det ingen Xoloitzcuintle på meg med det første er jeg redd, men jeg håper du kommer til å holde oss oppdatert med bilder og historier fremover Web-Linn? Du har valgt en rase med spesielle trekk og atferdsmønstre, så det kan bli interessant å høre om utviklingen videre. :P

Mvh LivB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min har en meksikaner med pels, fra kullet som den hannen på 5mnd er fra.Denne hunden er helt utrolig herlig.Snill og kosete og lett trent.Fantastisk skapning.

De uten pels får tapet ørene sine slik at de står rett opp, dette gjør man sjelden på de pelsede siden de ennå ikke er lov til å stille her i landet.Det er vel kun i usa at man kan stille dem men man håper at det åpnes i andre land også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...