Gå til innhold
Hundesonen.no

Bitt av boxer


Mirai

Recommended Posts

Ja, en nokså ikke hyggelig tur på hundeklubben..

Mona fikk hilse på 2 schæfervalper, to cairn terriere og ei riesenschnauzertispe, og alt gikk bra.

Så kom det en mann med den største boxeren EVER. Mona prøvde å grave seg bort til den, men jeg hadde ikke spesielt lyst til å la henne hilse. Til jeg så at den hilste så pent og forsiktig på den lille cairn tispa. Så jeg tok med Mona bort, og mannen bare "jada, det går greit!" Så hoppet Mona på boxeren, den gneldra og beit henne i snuten :-o :cry: Mona kastet seg bakover og ville bare vekk.

Fikk hjelp til å rense det der oppe, og det ser ut som om det skal gå greit uten dyrlegebesøk!

Mannen sa han beklaget virkelig, det hadde aldri skjedd før osv, men jeg klarte ikke kjefte på han en gang, der jeg satt og nesten grein (hun er jo ungen min!)

Da han satt hannen i bilen og tok ut tispa, så satt Mona og knurra på dem enda de var 60-70 meter borte og trente. Ikke ville hun hilse på tispa heller! :lol: Hun som vanligvis hilser på ALT!

På veien ned til parkeringsplassen gråt jeg mine tapre tårer, og Ivar, han med riesenschnauzertispa stoppa bilen sin ved siden av meg og sa jeg hadde gjort det helt riktig ved å ikke dulle for mye med Mona etterpå.

Så nå har alt jeg har gjort for å venne henne til andre hunder og hundeklubben vært bortkastet.

CIMG0507.jpg

CIMG0508.jpg

CIMG0513.jpg

CIMG0509.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.... så ikke deilig ut :cry: . Godt at det gikk bra :roll: .

Jeg pleier å dra på tønsberg hunde treff meg geisha( som er kjempe sinna på alle hannhunder hun ser) , hun har blitt bedre etter at jeg begynnte å dra dit.

Så hvis Mona har blitt redd for boxere/andre hunder kunne det kanskje ha vært en Idè å dra på hundetreff? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da :cry: Stakkars Mona.. Du får gi henne en trøstesleik fra LiLi :D

Men jeg tror nok helt sikkert ikke at det du har gjort er bortkastet for det, det gjelder bare å fortsette som før, uten å legge alt for mye vekt på det. Hun har kanskje lært, så hun er litt roligere i sin tilnærming neste gang. Det går helt sikkert fint, nåe hun bare får litt tid på seg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo hende boxeren reagerte litt instinktivt når Mona hoppet på den? At den ble skeptisk eller sånn? Følte trang til å forsvare seg? Ikke vet jeg. Men jeg tror nok det kommer til å gå helt fint med Mona! Selv om det selvfølgelig er helt forferdelig å oppleve noe sånt. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist da... så vondt ut, dakar "lille" Mona... :cry:

Tror nok ikke sosialiseringen er ødelagt p.g.a dette.. bare fortsett du, ros henne når hun ikke knurrer :lol:

Og somnevnt, kanskje hun blir litt roligere i tilnermingen av fremmede hunder nå, og det er jo egentlig bare positivt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, håper Mona blir bra igjen :cry:

Men det kan være en naturlig løsning for begge hundene siden de stod i bånd. Jeg tviler på at dette ville ha skjedd dersom de løp løse. Hadde de løpt løs kunne denne boxeren ha flyktet fra situasjonen. Når den stod i bånd følte den seg kanskje usikker og siden den ikke kunne flykte var å "angripe" den eneste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cita har fordommer mot schæferhunder :cry: Når hun var valp løp hun løs med en schæferhannhund.. Hun var litt for vill og ble satt på plass. Vel... De var løs, og voksne hunder skal ikke sette på plass valper slik. Han hadde andre muligheter - som f.eks å flykte siden de ikke stod i bånd. Men den gjorde i stedet for det motsatte, og "fløy i henne".

Men det holder på å bli bedre siden det er så mange schæferhunder i klubben som gir riktige signaler :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nå at vanlige hunder bør kunne hilse på hverandre i bånd. Men som sagt så reagerte den kanskje på Mona's oppførsel. LiLi hadde også blitt redd hvis en stor hund hoppa på henne. Så det kan egentlig være bare greit at Mona jekker seg ned litt tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nå at vanlige hunder bør kunne hilse på hverandre i bånd. Men som sagt så reagerte den kanskje på Mona's oppførsel. LiLi hadde også blitt redd hvis en stor hund hoppa på henne. Så det kan egentlig være bare greit at Mona jekker seg ned litt tror jeg.

Men signalene kan lett tolkes feil. Hva om den andre hunden ville flykte fra situasjonen?

I en ulveflokk (fri tilstand) er det sjelden slosskamper.

Er ulvene på et inngjerdet område derimot... Da kan de ikke flykte, og havner de i slike situasjoner blir det altså slosskamp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men signalene kan lett tolkes feil. Hva om den andre hunden ville flykte fra situasjonen?

I en ulveflokk (fri tilstand) er det sjelden slosskamper.

Er ulvene på et inngjerdet område derimot... Da kan de ikke flykte, og havner de i slike situasjoner blir det altså slosskamp

Ja, det er helt klart. Men altså, normale stabile hunder skal tåle det, mener jeg. Hadde den vært løs, hadde det sannsynligvis ikke skjedd. Men vanlige hunder bør tåle å hilse på hverandre i bånd også. Men som sagt, så reagerte nok hunden på at Mona hoppet på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men signalene kan lett tolkes feil. Hva om den andre hunden ville flykte fra situasjonen?

I en ulveflokk (fri tilstand) er det sjelden slosskamper.

Er ulvene på et inngjerdet område derimot... Da kan de ikke flykte, og havner de i slike situasjoner blir det altså slosskamp

Ser du husker noe av det du lærte på leiren, Benedicte :wink::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns, uansett bånd eller ikke, at en voksen boxer HANNE ikke skal bite en valp. Si sterkt ifra, ja, men ikke bite! :cry: Vi snakker om en hanne som faktisk var like stor som Mona.

Jepp, helt enig. I alle fall når eieren sier det er greit! Han burde jo vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Fordi hunden hans beit en annen hund? Hva skulle det være godt for?

Men det var en trist hendelse :D Hilste de i bånd?

For Mona er en valp. Og en hund med vet i hodet biter ikke valper..

Sorry, men hadde bare reagert sånn..

Også sa jo eieren at det gikk greit. (At Mona kunne hilse) og at boxeren var snill.. Eieren bør vite når en hund er i en presset situasjon og kan bite.

Men uanz, en voksen hund skal IKKE bite en valp.. Uanz..

Sette på plass ja, men ikke bite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...