Inustaff Skrevet 30. September 2007 Rapporter Skrevet 30. September 2007 Hva heter best i rasen ,ck ,cert og hp på engelsk? Jeg tror BOB betyr best of breed? men COC COB eller hva det heter er...Resten hvertfall! Fortell de som vet!
Guest Jonna Skrevet 30. September 2007 Rapporter Skrevet 30. September 2007 Hva heter best i rasen ,ck ,cert og hp på engelsk? Jeg tror BOB betyr best of breed? men COC COB eller hva det heter er...Resten hvertfall! Fortell de som vet! BOB = best i rasen BOS = best motsatte kjønn CC = certfikat kvalitet eller cert Ja, det er det jeg kan
Inustaff Skrevet 30. September 2007 Forfatter Rapporter Skrevet 30. September 2007 men ck og cert er jo ikke det samme? De rosa og de nasjonalfargede??Det blir jo feil å si 7 cc når det er 4 ck og 3 cert
SusanneL Skrevet 30. September 2007 Rapporter Skrevet 30. September 2007 Engelskmenn har ikke samme system, så man må nok forklare ting litt annerledes for dem. Men Cert er CC på engelsk, CK vil være noe som CC-quality, eller noe slikt.. Susanne (som prøver å forklare både tyske, slovenske og engelske oppdretter hvordan dette funker her i Norge... IKKE så lett!)
HHC Skrevet 30. September 2007 Rapporter Skrevet 30. September 2007 SIkkert Honour prize forkortet til HP?
SusanneL Skrevet 30. September 2007 Rapporter Skrevet 30. September 2007 Ja, jeg bruker også noe slikt.. Jeg kaller det "Prize of Honour" - bare for å få litt sånn "engelsk klang" på det... Susanne
Yodel Skrevet 30. September 2007 Rapporter Skrevet 30. September 2007 Jeg blir også litt forvirret her- for på oppdretternes hjemmesider- er det forskjellig hvordsan de navngir de forskjellige ting. Har hørt både CC og CAC om Cert- hva er egentlig CAC? Forkortelse for Cacib? Mener da at Cacib er Cacib og ferdig med det? BIG plassering er fortsatt BIG mener jeg, mens jeg har sett at det har blitt skrevet BOG også? Er ikke rart en blir forvirret
Tøfflus Skrevet 1. Oktober 2007 Rapporter Skrevet 1. Oktober 2007 CAC er forkortelse for "Certificat d’Aptitude au Championnat", altså CERT. CACIB er forkortelse for "Certificat d’Aptitude au Championnat International de Beauté de la FCI" og er CACIB og så på norsk. BOG er forkortelse for "Best Of Group", altså BIG.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar