Jump to content
Hundesonen.no

Trenger hjelp av kreative sjeler

Guest Gråtass

Recommended Posts

Guest Gråtass

Som overskriften sier så trenger jeg hjelp til å finne på navn til mitt firma. Vi holder hundekurs innenfor lydighet og bruks. Jeg leier meg stort sett ut til komersielle hundeskoler eller hundeklubber, noe til privat personer.

Jeg ønsker meg ett "catchy" navn på norsk som ikke er "fido's hundeskole". Heller ett uttrykk eller begrep.. En vri på ett kjent slagord, hva som helst som er litt anderledes..

Noen kreative sjeler der ute som kan hjelpe?!

et spørsmål; tenkt å registrere firmaet som et foretak i Brønnøysund?

I så fall er det slik, så vidt jeg vet, at om det blir et enkeltmannsforetak må navnet ditt være en del av firma navnet. Om ikke du har tenkt å gjøre det slik, så er det jo bare for alle å slippe kreativiteten helt fri:)

Forresten, lyst til å si litt emr om hva firmaet er? er det deg som privat person som holder kurs? men tilbyr deg å gjøre det for klubber? eller misforsto jeg den?

"Mad Dog Training camp/Boot camp"

"Hunderiet"

"Two Dogs" (inspirert av at det snart er helg :) )

Apropos brønnøysund: ja, du må ha etternavnet i det offisielle navnet som blir stående som hovednavn i registeret, men det er fullt mulig å ha et annet bruksnavn. Dette blir også registrert, og organisasjonsnummeret gjelder også for dette navnet.

Vi er stadig ute etter flinke instruktører til å holde helgekurs i vår klubb. Og det er min jobb å skaffe dem. Puuh ikke helt enkelt bestandig. Kan du ikke fortelle litt mer om type kurs, metoder og priser? Neste kurs i vår klubb blir til våren. Send meg gjerne en pm hvis du er intr. da.

Så til tankearbeidet: Hva med noe som illustrerer øvelsene? Lp-hjelpen, slakk line.

Eller noe om belønning: Forsterkeren hundeskole, lykkelig og lydig.

Huff nei dette ble visst bare tull. Har ikke kreativdagen i dag.

Jeg synes nicket ditt er fint og jeg da.

Gråtass hundeskole.

Litt mer tull: En venn av oss ler bestandig godmodig av oss når vi trener. Han kaller hundene våre bare dekksittstågå. Det var vel et fint navn? :)

Guest Gråtass

Takk for gode forslag! Kanskje ikke gråtass er så ille.. Jeg har tenkt litt på det, men følte at det kanskje ble begrenset i forhold til hunderaser. Tror at jeg kun trener elghunder :) Hihi..

Det er viktig for meg å ha et norsk navn.. Det må være inkluderende. Jeg er rett og slett litt lei alle disse "hundeskole" navnene. Det trenger ikke nødvendigvis å være hund i navnet engang, hvis det bare er illustrerende nok..

Ja jeg er kravstor og lite kreativ selv :rolleyes: ..

Tusen takk for innspill jeg tar gjerne i mot flere.

Shilamon: Ja jeg instruerer på kurs som klubber eller hundeskoler setter opp og organiserer. Jeg har alt i fra valper/nybegynnere til konkurranserettede kurs innen lydighet. Jeg har også noen privattimer. Det blir ett enkeltpersonsforetak, som Linnkr sier med navnet mitt i det registrerte navnet hos Brønnøysundregisteret, men ikke i "daglig" bruk.

Belle: Jeg sender deg en PM.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det kan ta litt tid fra bytte av hjem til hunden reagerer på det og forstår at det ikke er midlertidig. Med løpetid i tillegg kan det godt spille inn. Det kan godt henne at hun opplever løpetiden annerledes på et nytt sted enn der hun har bodd hele livet. Jeg har dessverre ikke så mye innspill utover det.
    • Hei, jeg skal lage hundegård til en kommende huskyvalp som skal bo i Hagen. Vurderer betongheller eller skifteplanen etc langs gjerdet sånn at den inn graver seg ut. Hvor store trenger disse å være? Holder det med 30x30 cm eller blir dette for smått?
    • Min samboer og jeg overtok for noen uker (3 uker) ei nydelig samojed tispe på 3 år, fra hans foreldre. Hun bodde før i Trøndelag, mens vi bor på Sørlandet, så det har vært en klimaendring for henne. Vi har passet henne en del før, så vi er ikke ukjente for Mira.  Siden vi er friluftsmennesker så har vi gledet oss masse til å få hund, og vi dedikerer mye tid til tur, ski og trening - noe hun selvfølgelig elsker! Vi har også brukt en del tid på å trene grunnleggende lydighet, da hun er sta og helst vil gjøre det hun selv ønsker, som en ekte samojed (; her har vi likevel sett stor fremgang på tur. I tillegg er hun veldig sjelden alene, vi er stort sett alltid med henne, tross at hun er vandt til å være en del hjemme alene. Jeg vil derfor tro at endringen i adferd ikke skyldes at hun er understimulert. Det er også viktig å nevne at den endrede adferden hovedsaklig gjelder når vi er hjemme og ikke ute på tur. Mira er generelt sett en veldig rolig og avbalansert hund, som tross rasen sjelden bjeffer eller synger. Hjemme har hun alltid pleid å være veldig rolig, og hun er en svært høflig hund som er veldig «enkel» å ha med å gjøre.  Så til problemet - hun har begynt å bjeffe og ule mye mer enn hva som er vanlig for henne, selv på natten. Hun virker rastløs og piper også mer enn vanlig. Hun sliter med å komme til ro, og mest bekymringsverdig av alt så spiser hun nesten ikke. Vi har ikke skiftet fôr, så her er alt likt (ønsker heller ikke å skifte da hun har en sensitiv mage). Hun har løpetid, så noe av problemene kan nok skyldes dette. Da jeg snakket med svigers nevnte de at det var vanlig at hun blir rastløs og oppmerksomhetssøkende eller pipete, men ikke at hun slutter å spise og begynner å bjeffe/ule. Legg merke til at vi har hatt henne i 3 uker, og at adferden begynte å endre seg for 1 uke siden, så trolig er ikke problemet at hun har flyttet? Vi ønsker likevel å gjøre denne overgangen så enkel og bra som mulig for henne, og viktigst av alt; at hun skal spise som vanlig. Har noen her tips til hva dette kan skyldes, eller hva vi bør gjøre? Evt om vi bør oppsøke veterinær? 
    • Altså, den totale motsetningen av en sånn hvit 😆 Er det en groenendael? Ekstremt søt, om jeg får si det! 
    • Har ikke kjøkkenvekt så hadde håpet på at noen kanskje hadde samme för og kunne måle opp for meg
  • Nylig opprettede emner

• Create New...