Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt for smart hund


Mud

Recommended Posts

Noen ganger er Lokegutt irriterende smart (andre ganger irriterende dum, men det er en annen historie). For en stund siden begynte jeg å finne han overaskende ofte i søpla. Overaskende fordi søpla er plassert i et skap under vasken, at hunden stjeler vet jeg jo. De ca 10 første gangen antok jeg at jeg hadde glemt å lukke døren helt inntil, selvom det er usannsynlig klønete gjort av en person som har hatt hund "hele livet", men etter å ha fersket han i søpla etter å på forhånd ha forsikret meg om at døren var helt lukket gikk lyset opp for meg. Loke åpner skapdører også han! (andre dører har han alltid åpnet)

Det er jo ikke et stort problem, en hårstrikk festet i mellom knottene på den skapdøren og den ved siden av fungerer som "hundesikkring". 1 poeng til meg. ;)

Ved siden av skapdørene på kjøkkenet har jeg skuffer. Med samme type knott som skapdørene. I den midterste skuffen oppbevarer jeg hundegodisen, dette vet Loke svært godt og jeg er alltid nøye på å lukke skuffen godt.

I dag ble frolicen tømt når jeg dusjet før jobb <_<

Jeg begynner å vurdere å gå til innkjøp av hengelås til kjøleskapet først som sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe morsomt med litt action, ja. Heldigvis har ikke knøttis lært seg så mange sånne sprell, enda... Det kommer nok. Men hadde en episode med Rikke og Aro der de broderlig samarbeide om å få opp stekeovnen som jeg sikkert ikke hadde lukka skikkelig, og så sitt snitt til å gumle i seg halvannet brett med tørka lever.

Eller Aro på kortison som fikk tak i en uåpnet full frolicpose, den var hverken uåpna eller full da jeg kom hjem, og han hadde det fryyyyktelig travelt med å komme seg ut på do.

Eller knøttis som rydder ut av søppeldunken på badet. Hun finner ingenting spennende der (har lært på den harde måten) men det kuuuunne jo hende. Eller bare klatrer opp i skittentøysdunken og legger seg til å sove der.

Eller Rikke som klarte å få tak i to søppelposer fulle med papir og dra dem ut over gulvet, to ganger på en dag. (nei, jeg er ikke så smart alltid. ;) )

Og søte Aro da, som kjapt lærte meg å låse begge dørene ut her. Ellers ble jeg møtt av en veldig happy hund i yttergangen her, gangen er huseier sin.

Moro med hunder med litt initsiativ. Hvertfall i ettertid. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe kjenner til det der! :rolleyes: Doffen er der han kommer til.. heldigvis av en eller annen grunn har han ikke etter vi flyttet åpnet verken skap eller skuffer :) men der vi bodde før var han er mare!

Kom en gang hjem til totalt nedstøvet stue, han hadde åpnet kjøkkenskapet og dratt ut 2 pakker barnegrøt + en pakke morsmelk erstatning <_< Det blir gasnke mye gris av når man løper rundt med det i munnen og rister det over hele stuen..... sånn hvitt teppe overalt.

Ellers har han åpnet dørene inn til badet og forsynt seg fra bleiebøtta og tatt og åpnet dørene til soverommet og tatt med seg bleiene inn der for og gni dem inn i sengtøye vårt :)

Så etter en del slike episoder er det blitt en del av hverdagen vår og hele tiden tenke ut Doffen sikkre løsninger på saker og ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har han åpnet dørene inn til badet og forsynt seg fra bleiebøtta og tatt og åpnet dørene til soverommet og tatt med seg bleiene inn der for og gni dem inn i sengtøye vårt :)

Off, det er temmelig guffent...

Min lille krøllert må være tidenes ekleste tyv. Hun forsyner seg av alt som lukter "godt", ser kult ut, lager morsom lyd eller bare enkelt og greit ting hun får plass til i munnen og ødelegger det. Men det værste hun har gjort er da hun hadde vært på badet og veltet søppelbøtta, bare for å ta med seg en brukt tampong ut i stua og tygge på den... :) Ekle, EKLE dyret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her i huset her vi den mest hjelpsomme lille mannen. Han lukker skuffer og skap, og slår til og med på og av lys for meg. :icon_redface: Også rydder han bosset, og hiver det :D

:):P

Skal vi bytte belger??

Min bare roter, lurer på å sende inn klage på han <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli har halveis funnet ut hvordan hun får opp förtønna... Kan hun ikke forte seg med å bli 1 år slik at hun kan ha samme mat som Blaze <_< Orker ikke kjøpe enda en förtønne, har likosm nok av dem. Men den eneste som ikke er lokk til å bare vippe av er Olivers tønnen og den har jeg maten til Blaze i.

Talli har også funnet ut at hun skal komme stormende når hun hører kjøleskapet åpne seg. Ett par ganger har jeg dratt henne ut etter bakbena når hun skal ha tak i noe mat helt innerst og neders (hvor jeg selvfølgelig har kjøtt).

Glad jeg bare har en hund som er matvrak! Jeg må alt nå begynne å passe vekten på Talli, og hun er 6 mnd (men spiser alt, bla nappet hun chilli dressing flasken min når jeg snudde meg bort fra åpent kjøleskap i 2 sek)

PS: Strikk på knotter er ikke så pent akkurat... det er faktisk ikke så dyrt å kjøpe slike barnesikkrings "kroker". Kan sikkert brukes på kjøleskapet også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi og en av den alt for smarte typen. Hadde vi ikke hatt kjøkkendør (med lås!) så hadde det meste vært raidet derfra. Buster har åpnet dører, skap og slikt siden han var rundt halvåret. Han låser og opp de dørene som har sånn fast vrilås på for å låse fra innsiden av. Hadde det på internatet jeg bodde på første halvåret jeg hadde han og som 5 mnd gammel begynte han å låse den opp å ta seg en tur :rolleyes: Måtte skru den løs og ta den ut når jeg skulle bort. Vi har sånt på ytterdøren her også, men vi låser mellomdøren når vi skal ut i tillegg. Utrolig hvor smarte de er når det kommer til slikt, men skal man lære dem å ikke slippe apportbukken på tåa til mor fatter de ingenting :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi og en av den alt for smarte typen. Hadde vi ikke hatt kjøkkendør (med lås!) så hadde det meste vært raidet derfra. Buster har åpnet dører, skap og slikt siden han var rundt halvåret. Han låser og opp de dørene som har sånn fast vrilås på for å låse fra innsiden av. Hadde det på internatet jeg bodde på første halvåret jeg hadde han og som 5 mnd gammel begynte han å låse den opp å ta seg en tur :rolleyes: Måtte skru den løs og ta den ut når jeg skulle bort. Vi har sånt på ytterdøren her også, men vi låser mellomdøren når vi skal ut i tillegg. Utrolig hvor smarte de er når det kommer til slikt, men skal man lære dem å ikke slippe apportbukken på tåa til mor fatter de ingenting :rolleyes:

TAKK for at du skreiv det innlegget akkurat nå..jeg la merke til at det trakk litt på beina mine liksom..leste innlegget ditt og det demret. Glemte å låse døren..

Det er bekkmørkt ute og det er en vei rett på utstiden. Det kom en bil i det jeg kikket ut den (ja, du gjettet det) åpne døra og jeg hadde vett til å vente til den hadde passert før jeg ropte inn Loke som - helt riktig- var på andre siden av veien viste det seg. MØKKABIKKJE!! Jeg får så lyst til å slå han i hodet med noe hardt og skrike når han skremmer meg sånn! Dumme dyret! Men neida, jeg må pent bort til den tidligere nevnte godbitskuffen og gi han masse godis fordi han kom når jeg ropte. :wallbash: :bug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK for at du skreiv det innlegget akkurat nå..jeg la merke til at det trakk litt på beina mine liksom..leste innlegget ditt og det demret. Glemte å låse døren..

Det er bekkmørkt ute og det er en vei rett på utstiden. Det kom en bil i det jeg kikket ut den (ja, du gjettet det) åpne døra og jeg hadde vett til å vente til den hadde passert før jeg ropte inn Loke som - helt riktig- var på andre siden av veien viste det seg. MØKKABIKKJE! Jeg får så lyst til å slå han i hodet med noe hardt og skrike når han skremmer meg sånn! Dumme dyret! Men neida, jeg må pent bort til den tidligere nevnte godbitskuffen og gi han masse godis fordi han kom når jeg ropte. :wallbash: :bug:

Tross rampestrekene så kommer han jo når du roper :icon_redface: , må jo se det positive samme søren hvor ille det er akkurat der og da :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...