Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har en hund som biter


Arietta

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar
Så dere har ikke drevet personangrep? Utsagn om at hun "trenger hjelp" etc? Ikke bra å kaste stein i glasshus, det singler så stygt :)

akkurat det syns jeg var dårlig gjort å skrive om henne ja..

men enig at hun har formulert seg veldig dårlig dessverre.. Utifra det dere skrev nå så vet jeg ærlig talt ikke...

Og bare sånn at det er sakt, min hund syns noen barn og noen voksne kan være skumle, men hun kunne aldri bitt vet å bli tatt på hodet.. Rekasjonen hennes ville vært å prøve å ta hodet sitt vekk om hun ikke ville blitt klappet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET er noe du inbiller deg. Du kan ikke garantere det. ALLE hunder KAN bite om en fremmed kommer og klapper den på hodet, og om du tror du har såpass stålkontroll på bikkja og stoler så blindt på den, vil jeg si det er DU som har noe å lære om hundehold. No offense :P

Det er ikke noe jeg "innbiller" meg - les det jeg skriver en gang til?

Og forresten - INGEN av mine hunder ville bitt noen bare fordi at noen klapper de på hodet. Ikke barn, ikke voksne, ikke dverger, ikke folk i rullestol, ikke gamle med rullator, ikke digre mørke menn. Både fordi de er normalt utrustet og tåler sånt, OG fordi at jeg er der og forhinderer at de presses mer enn de tåler (selv om de tydeligvis tåler mye mer enn deres Tarzan).

Og jeg kan garantere at ingen av mine hunder finner det så ubehagelig å bli klappet på hodet at de biter av den grunn. Jeg kan garantere at OM noen skulle ha lyst til å presse de, så vil jeg alltid være der og avslutte det FØR de presses for langt. Jeg kan også garantere deg at OM en av mine hunder HADDE bitt, så hadde jeg avlivet den uten å spørre en haug ukjente folk på et forum om det var det rette å gjøre.

Jeg stoler ikke blindt på noen, hverken ukjente - barn eller voksne - eller hunden, det er derfor jeg er der og har stålkontroll. Og, jeg tviler på at du har noe å lære meg om hundehold.. No offense :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...