Jump to content
Hundesonen.no

Puppia sele?

Karoline KM

Recommended Posts

Emma har også en puppiasele. Er den vi bruker på nesten alle turene våre. Syns ikke den er heelt optimal siden den har en dum borrelås på ryggen som åpner seg innimellom når båndet kommer imellom, men det er jo klips på siden så den holder på fordi om borrelåsen åpner seg. Dessuten går den litt høyt under halsen syns jeg, og har man en hund som trekker mye er det ikke den beste selen tror jeg. Blir nesten som å gå med halsbånd siden de legger et lite press på halsen for noen raser syns jeg.

Jeg har to puppiaseler - den vanlige standard og sikkert den samme som anniken har. Veldig fornøyd med begge to, syns ingen av dem er opitmale om hunden virkelig trekker alt den kan. Fa syns jeg trixiselene har en bedre utforming for å avlaste presset. Men sånn til vanlig med en hund som i teorien hvertfall skal lære å gå greit i bånd etterhvert så syns jeg puppiaselene er geniale.

Jeg har to puppiaseler - den vanlige standard og sikkert den samme som anniken har. Veldig fornøyd med begge to, syns ingen av dem er opitmale om hunden virkelig trekker alt den kan. Fa syns jeg trixiselene har en bedre utforming for å avlaste presset. Men sånn til vanlig med en hund som i teorien hvertfall skal lære å gå greit i bånd etterhvert så syns jeg puppiaselene er geniale.

OT, men er trixiselene de sorte og røde med fleecepolstring eller hva det kalles? Jeg tror kanskje hunden din har litt lik kroppsfasong som min (minus all pelsen såklart, haha) .. Har du funnet noen andre seler enn puppia du er fornøyd med? Er nemlig på utkikk, og har prøvd og sjekket ut mange, men de er akkurat for store eller så suger de på alle andre områder.. <_<

Emma er dessuten veldig smal i mageregionen, og den minste spor og trekkselen vi kjøpte sist passet fint - men bakreima hang og dinglet rundt midja til hunden! Det var ihvertfall ikke optimalt... *sukk*

Var visst ikke trixi jeg tenkte på, var en sånn her: http://www.norskhundeutstyr.no/butikk/varebilder/14.JPG finner selvsagt ikke den jeg har akkurat nå, så får ikke sjekka merke. Men syns å huske at de fra trixi har samme fasong. Snuppa mi er litt merkelig i fasongen, måtte kjøpe tispetruse størrele 3 til henne. :) For den som var mindre klarte hun ikke gå med.

Milli har en veldig fin sele.. Kjøpt i den dyrebutikken som ligger i en gate vedsiden av oslocity tror jeg... kjøpte den når jeg var i oslo en gang..

skal se om jeg finner bilde..

EDIT: okei, fant ikke bilde, men har en dårlig film der hun har på seg selen... Veldig grei sele, kan stramme inn rundt brystet så mye man vil.. filmen er forresten fra hun bestemmer seg for å bære med seg maten sin, og "grave" den ned..

http://s128.photobucket.com/albums/p168/he...t=Uten_0001.flv

Nadia har Puppia, uten borrelås. Den funker kjempefint, og den er så rød og fin. Liker den kjempegodt, men Nadia er ikke så skrekkelig glad i den. Bruker mest halsbånd, men om det er på sin plass med sele er det den vi bruker.

Theo har puppiasele (uten borrelås) og den fungerer helt ok. Men den kan bruke litt lang tid på å tørke når den blir våt, derfor bruker vi den ikke så mye om sommeren når har bader nesten hver tur. Den kan også lage litt floker (ikke sikkert at det blir floker i cavalierpels).

Isak har denne Hurtta selen: http://www.hundeutstyr.no/butikken/hurtta-sele-p-422.html

Det tror jeg er den beste selen vi har prøvd så langt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Gratulerer! Håper vi får se mer etterhvert.
    • Det er jo veldig individuelt. For meg hadde det ikke gjort noe utseendemessig, siden utstilling ikke er interessant for meg. Jeg foretrekker annen hundesport. Men det kommer helt an på graden av problemet i rasen også, jeg ville nok ikke kjøpt en valp med feil bitt med tanke på at det kan føre til helsemessige problemer senere i livet. Du sier du savner utstilling allerede, og da er jo spørsmålet. Har du tid og kapasitet til å stille andres hunder? Eller få en hund til? Kommer du til å angre om tre år når du fortsatt ikke kan stille ut hunden du har og bli høyt premiert? Det er veldig mye bedre om du leverer tilbake valpen nå, den er fortsatt ung og kan formes av nye eiere om den får et nytt hjem. Det er mye vanskeligere om et år, eller to, eller tre. Det er såklart en kostnad for å levere tilbake hunden også, og det er kanskje dyrekjøpt lærdom. Alternativt, kan du fokusere på noen annen hundesport? Nosework kanskje? Rallylydighet? Agility? Det er mange måter å ha det morsomt sammen med hunden på heller enn i utstillingsringen.
    • Hadde dere beholdt en valp som har underbitt? Savner utstilling.
    • Hei nei det har jeg ikke. Ser jo nå at jeg burde oppdaget det tidligere da han har siste året ikke kunne gå på lange turer pga han blir sliten og sover mye.. begynt og snorke også. Dyrlegen jeg har brukt er ikke spesialist men tenkte og få bestilt time til spesialist etterhvert. Han har begynt og snorke så høyt at jeg våkner av det så tror jeg snart bestiller den timen. Ingen hosting uansett og grad 2 på bilyd. Men hvordan tar du pulsen? Viste ikke om appen skal laste den ned med engang! 
    • Takk for gode råd! Det ble Springer 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...