Gå til innhold
Hundesonen.no

Mye for renraset valp uten stamtavle?


sullen80

Recommended Posts

Jeg tror halv pris av vanlig pris er bra...

Hvorfor har den ikke stamtavle?Det kommer gjerne an på den grunnen og.

Folk spør stort sett om det ikke er stamtavle og hvorfor.

de som eier hannen brydde seg ikke om sånt.og jeg synes han var så flott,å aldri vært syk, godt gemytt. syns jeg skal betale for parring da??

dette er en gammel herremann på 11 år også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irealitetenbør ikke renrasete hunder uten bevis koste mer enn blandingshunder- De har intet bevis for at de er renrasete, og har liken liten rett som blandinger til å oppnå championater i de fleste sporter (LP; AG, osv)

De kan heller ikke stilles.

Tror 1500- 4000 er normal pris for blandinger.

Forslag til hannhund betaling er en valp, eller verdien av denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irealitetenbør ikke renrasete hunder uten bevis koste mer enn blandingshunder- De har intet bevis for at de er renrasete, og har liken liten rett som blandinger til å oppnå championater i de fleste sporter (LP; AG, osv)

De kan heller ikke stilles.

Tror 1500- 4000 er normal pris for blandinger.

Forslag til hannhund betaling er en valp, eller verdien av denne.

Må si at jeg ikke er enig der :P .

VANLIG pris for blandinger er fra 0-3000. Kan sikkert være dyrere og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tør jeg spørre hvorfor du skal avle?

Og som tidligere nevnt, om du nå først skal avle på tispa di, hvorfor da ikke med en som har oppnådd litt på utstilling og hvor du kan registrere valpene?

Det er da nok dachser til at det er unødvendig å avle bare for å avle?

Hvilke egenskaper ønsker du å videreføre med å pare henne?

Hva ønsker du at valpene skal bidra med til rasen?

Kanskje tenke litt til før du velger å gå igang med dette, hvis du ikke allerede har gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

7000 kr.

Er bare 12 år men kan en del ;P

Vanlig det ja. ;)

Kjøpte min microchippa, med stamtavle og utstillingsforeldre, og det ble 10.000.

Hvertfall veninna til mamma har en Tibetansk Spaniel som bare er en søt liten kosehund, hu har ikke peiling på utstilling eller chip eller noe og hu tar 7000 ca for dem :P

Klem Christiane og Armani ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innen enkelte raser, feks Jack russel terrier, er det ikke mange hundrelapper som skiller registrerte og uregistrerte avkom.

Da mener jeg registrert hos NKK, ikke i diverse andre foreninger, som enkelte gjerne gjør.

På min ene rase DSG ( Dansk svensk gårdshund ) er det et par stk som avler uregistrerte valper.

De tar 6000 pr valp, kontra registrert valp 10 000 kr.

Fra 01.01.2008 stiger registrerte valper til 12 000 kroner, så da stiger vel uregistrerte tilsvarende.

I raseforeninga for DSG blir slike hunder regnet for blandingshunder.

Og selv om i hvertfall en av disse "oppdretterne" hevder at en kjapp tur til Danmark for typegodkjenning goir papirer, så stemmer ikke dette.

Selv var jeg veldig klar på at denne gangen skulle jeg ha hunder med utstillingsrett.altså fullverdig registrerte hunder.

Rett og slett fordi interessen for utstilling er stigende.

Hvist ikke hadde jeg valgt en rimelig blandingsvalp lenge før en renraset uten papirer.

Ser i grunnen ingen som helst grunn til å bruke en uregistrert hanne på registrert tispe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bruke denne hannen når han ikke har stamtavle, og heller bruke litt god tid på å finne en passene hann til tispen din slik at valpene får stamtavle?

Om parringen ikke har skjedd, skjønner jeg ikke helt hvorfor du fremdeles vil bruke denne hannen uansett hvor fin han er.

Signerer så det suser!

Jeg har aldri skjønt dette med å bevisst avle på noe som ikke eier rett på stamtavle, men det er meg da..

Og for en hund uten stamtavle, er den som blandingshund å regne. 1500-3000 kr maks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...