Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke fisker har du?

Baby

Recommended Posts

Skrevet

160 liter:

Kardinalneon (20)

Nøkkelhullciklide (5)

Bujurquina sp."Colombia" (4)

Corydoras (8-10)

Ancistrus (3)

Otto (5)

120 liter:

Smykketetra (10)

Corydoras (3, finner ikke samme arten igjen)

Ancistrus (1)

Apistogramma (3)

63 liter:

Ancistrus (1)

Svart neon (6)

Corydoras (3, finner ikke samme her heller)

Skrevet

28 liter:

- 12 røde krystallreker

58 liter:

- 10 kardinaltetra

- 4 corydoras agazzisii

- 2 sommerfuglciklider

- 1 ancistrus

- 1 sebrasnegle

83 liter:

- 13 sort neon

- 10 flagghalecory

- 3 ancistruser

- 2 thomasiciklider

240 liter:

- 2 scalarer

- 14 corydoras adolfoi

- 17 kongotetra

- 5 ancistruser

- 1 øreål

- 2 palettciklider

Skrevet

Jeg har 100 liter, eller var det 120 ?

Der har jeg EN kobber tetra!

Innholdsrikt eller hva??

Lysarmaturen tok kvelden og jeg ble sløv til å skifte. så de daua som fluer stakkars! Men jeg skal ikke gjøre noe med det før vi flytter, og da får han ene lille bo alene så lenge. Og så må jeg bestille lysarmatur eller kjøpe nytt kar.

Skrevet

126 liter:

13 stk Rødnesetetra (hemigrammus rhodostomus)

2 stk MacMasters dvergciklide (apistogramma macmasteri)

5 stk SAE - siamesisk algeeter (crossocheilus siamensis)

64 liter:

6 stk Flekket pansermalle (corydoras paleatus)

14 stk Sitrontetra (hyphessobrycon pulchripinnis)

• 2 weeks later...
Skrevet

I 160 ltr'n (selskaps akvariet)

Scalarer (2), har egg nå.

Sebrafisk, stim (10)

Skjørtetetra, stim (7)

Blå gurami, par (2)

Perlegurami (2)

Sølvhai (1)

Sebraciklide (1)

Pleco (1)

Siamesisk algespiser (1)

Svart neontetra, (3)

I 100 ltr'n (karantene kar forøvrig.)

Honninggurami (2)

Skrevet

40 liter'n

-12 kirsebærreker

-1 albio ancistrus (med lange finner)

-1 gul eplesnegle

240 liter'n

-anerikkehvormange sorte neon tetra

-7 kardinal tetraer

-ca 10 corydoras paleatus

-3 vanlige ancistruser + en albino

-4 kakadue ciklider

-3 siamesiske algeetere

-5 rosa eplesnegler

-5 hvite eplesnegler

-aner ikke hvor mange indiske kloreker

-1 amone reke

Skrevet

Jeg har 1 akvarie, 70liters!

Og fiskene jeg har er:

- skjørtetetra (1 stk, men skal kjøpte fler etterhvert)

- neontetra (12)

- black tetra (3)

- platy (5)

- corydoras (2)

- sebrafisk (11)

- måneskinnsgurami (2)

- Ancistrus (2)

- Pakistan botia (2)

- guppyhann (1)

Skrevet
Jeg har 1 akvarie, 70liters!

Og fiskene jeg har er:

- neontetra (12)

- black tetra (3)

- platy (5)

- corydoras (2)

- sebrafisk (11)

- måneskinnsgurami (2)

- Ancistrus (2)

- Pakistan botia (2)

- guppyhann (1)

Synes ikke du skal kjøpe flere skjørtetra med den sammensetningen der :) Tre tetraarter som helst skal leve i stim samt sebrafisk som også vel er stimfisk blir altfor mange stimer i en 70liter, jeg ville sagt det holdt med én stim. Bestem deg for en og kjøp heller 10-15 av den ;)

Skrevet
Synes ikke du skal kjøpe flere skjørtetra med den sammensetningen der :) Tre tetraarter som helst skal leve i stim samt sebrafisk som også vel er stimfisk blir altfor mange stimer i en 70liter, jeg ville sagt det holdt med én stim. Bestem deg for en og kjøp heller 10-15 av den ;)

takk for tipset :P

Skrevet

Jeg ville i stedet sagt feks sånn:

- neontetra (12) -fin stim som den er, kanskje noen til?

- black tetra (3)

(- platy (5))

- corydoras (2) - fem-åtte-ti stk til?

- sebrafisk (11)

- måneskinnsgurami (2)

- Ancistrus (2)

- Pakistan botia (2) -urolige fisker som krever mye mer plass

(- guppyhann (1))

Platy og guppy er levendefødere, resten legger egg, det anbefales å ikke blande de to typene fisk.

Edit: så på bildene dine nå, svart neontetra og vanlig neontetra går fint sammen. Grusen din så litt skarp ut for corydoras, de skal helst ha sand så de ikke skader bartene sine...

Skrevet

Da har det flyttet inn 3 blå ciklider hos meg :) Skulle egentlig bare ha et par men han lurte påom jeg kunne ta med en hunn også. Hun er stor og fin, så hvis noen har plass og lyst så er det bare å hente henne ;)

Skrevet
Jeg ville i stedet sagt feks sånn:

- neontetra (12) -fin stim som den er, kanskje noen til?

- black tetra (3)

(- platy (5))

- corydoras (2) - fem-åtte-ti stk til?

- sebrafisk (11)

- måneskinnsgurami (2)

- Ancistrus (2)

- Pakistan botia (2) -urolige fisker som krever mye mer plass

(- guppyhann (1))

Platy og guppy er levendefødere, resten legger egg, det anbefales å ikke blande de to typene fisk.

Edit: så på bildene dine nå, svart neontetra og vanlig neontetra går fint sammen. Grusen din så litt skarp ut for corydoras, de skal helst ha sand så de ikke skader bartene sine...

ja, jeg er blirr klar over det, skal kjøpte meg ett akvarie til om ei stund, da skal jeg kun ha sand i det akvariet å ha de der! og så skal jeg ha ene stimfisken i det ene akvariet og andre stimfisken i det nye! tusen takk for all tips :)

• 3 weeks later...
Skrevet

Jeg har 350l med:

17 guppy

1 gullfisk

2 L- 131

1 Albino pansermalle

2 Scalare

6 rengbuefisker

1 Molly

5 Kobbertetra

7 Neontetra

2 Platy

2 Flying fox

1 liten gul malle som jeg hvet ikke åssen rase det er.

• 4 weeks later...
Skrevet

Her har det blitt mindre akvarier og fisk etter stueoppussing, har bare to nå :)

50liter (6kantet):

4 pansermaller 2grå og 2 albino (skal kjøpe noen flere liker disse så godt)

1 ancistrus jente (hannen min døde :P )

4 platy (bare jenter, må nok kanskje kjøpe en mann :P )

1 molly

40liter (8kantet):

TOM ( :P kampfisken min døde, har ikke orket kjøpe ny enda)

Skrevet

350 liter:

7 pirayaer

1 stripete skjokolademalle

1 pleco

260 liter:

8 scalarer

4 kysseguramier

5 flying fox

12-13 store tetraer av noe slag (har på fôr for en kompis)

6-8 kuhliåler

5 praktibotiaer

1 black ghost

1 bikker (polyptrus senegalis tror jeg)

1 pleco

54 liter:

2 kysseguramier

1 liten bikker

2 plecoer

4 sverddragere

1 liten alligatorfisk

+ et par småciklider og noen små maller

Har ikke full oversikt. Rimelig fullt i kara her nå, har en 720 liter som er på vei opp, da får vi ommøblert og ordna :icon_clapping:

Skrevet

---96 L---

5 otto

7 kileflekkrasbora

1 ensom guppygutt

2 indiske kloreker

---22 L---

2 tigersnegler

1 sur og gravid duppydame i isolat etter at hun drepte den andre guppydamen

Skrevet

Har en stor bolle med kampfisk i akkurat nå.. En rød hann med nydelige finner :D Men jeg har planer om å endre litt slik at det i alle fall blir stabil temperatur i vannet. Gjøre det mer ordentlig enn det det er nå.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på størrelsen, siden pappa er den som holder på med det. Men vi har bare holdt oss til slørhaler.

Skrevet

Har bestemt meg for å kjøpe akvarium nå. :) Et relativt lite et. (husker ikke eksakt størrelsen). Men det er et hexa-akvarium, 6-kantet. Der skal Fredrik (kampfisken) få bo sammen med litt annet. F.eks. noen snegler.

Skrevet
Har bestemt meg for å kjøpe akvarium nå. :) Et relativt lite et. (husker ikke eksakt størrelsen). Men det er et hexa-akvarium, 6-kantet. Der skal Fredrik (kampfisken) få bo sammen med litt annet. Tenkte på noen kileflekkrasboraer og en ancistrus.
Nå vet jeg ikke hvor mange liter det er snakk om, men kileflekkrasboraer bør være minimun 8 stk og de er svært livlige - altså bør de ha litt plass å svømme på. Har ikke erfaring med kileflekken bortsett fra i dyrebutikken hvor jeg jobber, så jeg vet ikke hvordan det er med napping av finner, men dersom denne fisken har tendens til å nappe finner hos andre fisk (noe mange stimfisker gjerne gjør) så er ikke kampfisk det beste selskapet..
Skrevet

Kom gjerne med tips ift innhold og mengde i 96 L`eren.

Stakkars Ari-guppygutt får halen frisert av kloreken Fredrik så han bør nok få flytte.

Andre fisker som passer inn? Evnt øke bestand av de som er der fra før?

Ph er 6.8 og gh 5, temp 24 gr C

---96 L---

5 otto

7 kileflekkrasbora

1 ensom guppygutt

2 indiske kloreker

---22 L---

2 tigersnegler

1 sur og gravid duppydame i isolat etter at hun drepte den andre guppydamen

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...