Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilbur til små hunder


Recommended Posts

Jeg driver på med lappen og kommer til å kjøpe meg bil etter lappen er i boks. jeg har nesten bestemt meg for dette til Simba og Nana, men er fortsatt litt usikker, men mens jeg er i gang kan jeg jo spørre om hva som er negativt og positivt med dette buret!? :lol:

Men så skal jeg jo ha et bra bur til Loppa også. Noen som har noen bur å anbefale til små hunder? Nettsider? Kanskje bilder av deres bur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det variocage-buret. Det er veldig bra og trygt for hunden i de fleste tilfeller.

Men valpen min har faktisk greid å sette foten fast i skilleveggen mellom de to burene. (ikke fast som i at den ble der til jeg hjalp til, men fast nok til at hun fikk litt panikk) Buret kan også etter en stund lage litt lyd når det rister, men litt arbeid med å "isolere" de stedene lyden kommer fra hjelper godt. Har ordnet en liten pakning der døren kommer inntil buret, og da ble det stilt.

Nå har jeg også ordnet med tepper inni buret som ligger opp et par hakk i skilleveggen, og det funker sånn at valpen ikke setter føttene fast mer.

Bur til den lille veit jeg ikke :-)

Forresten, her har du også et stilig bur (mulig alternativ til variocage) http://www.hunde-sport.no/index.php?p=22-22-20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm dem burene var fine. Ser litt lettere ut en dem jeg har nå. Sendte en mail for å forhøre meg om dobbelburet. Er ikke så glad i tynn treplate som deler buret.. Erfaringsmessig så holder ikke den i en bilulykke <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra om du finner ut ca-priser på de :-)

Fikk svar, spurte litt om platene og pris:

Platene er harde, vannfaste plater, disse burene er TÜV godkjent i Tyskland, dvs at de tåler en bilkræsj, det aluminiumsplater rundt alle tre platene. Det er ikke noe problem å sette ting oppå burene. Til din bil så kan du bruke standardbur, type a, feks med bredde 100x d83 eller 93 x h68, et slikt bur koster 5390,- eller 5490,-, dette er dobbeltbur med uttagbar skillevegg. Burene jeg har nevnt over har vi inne akkurat nå, men det går også ann å skaffe med andre mål om du vil ha det lavere, bredere, eller ikke så bredt, også mindre dybde går ann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, her har du også et stilig bur (mulig alternativ til variocage) http://www.hunde-sport.no/index.php?p=22-22-20

takk for svar.. likte faktisk det buret der bedre.. nå må jeg tenke litt! :closedeyes:

Ingen med små hunder her som har et bil bur å anbefale?

*Dobbelpost, mod Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hvordan du tenker å ha det. Vet om ei som fikk spesialbygd bur til sine dachser. Selv har jeg ikke bil, så når vi sitter på med noen er knøtta i et plastikk eller canvasbur, festa med sikkerhetssele i baksetet, så sant det er mulig. Ikke det sikreste i verden tenker jeg, men bedre enn å ha henne løs på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har atlas bur til Milli (får ikke noe annet, inn, har ikke stasjonsvogn, og bagasjerommet er lukket.. Er egentlgi mamma og de sin bil da, men bare jeg som bruker det..

Lurer også litt på hvordan det festes med sikkerhetsbelte.. Jeg har tilnå bare "skvist" det fast mellom forsetet og baksetet liksom..

Men er veldig fornøyd med buret ja.. Dyrebutikk damen sa det var ett avde beste bilburene til små hunder.. Men ja, vet jo ikke hvor reelt det var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er atlasburene trafikkgodkjent?

Atlas burene splintrer og lager fine syler når det blir knust... Anbefaler ikke bruke av det i bil.

Og ja, hunden kan selv greie å knuse buret ved å få en ordentlig "sleng" inni kassen ved ulykke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atlas burene splintrer og lager fine syler når det blir knust... Anbefaler ikke bruke av det i bil.

Og ja, hunden kan selv greie å knuse buret ved å få en ordentlig "sleng" inni kassen ved ulykke.

Takk, da fikk jeg det bekreftet at dette absolutt ikke er anbefalt til bruk i bil.

Skal jeg noen gang ha bur i bil skal det være helsveiset (eller det andre sorte buret med tykke sprinkler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med VariKennel bur? Det er jo de som brukes til transport i fly, og da må de vel kunne brukes i bil også tenker jeg (selv om de er i plast).

Selv bruker jeg sele nå, men driver og spekulerer litt på hva jeg skal gjøre når jeg får nr to i hus på nyåret.

Samme effekten som Atlas burene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...