Gå til innhold
Hundesonen.no

2 valper


~katrine~

Recommended Posts

vi har for tiden to 4 mnd gamle valper hjemme (søstre) siden svigers er på sykehus..

nå har det seg sånn at vår Eija nesten er helt stueren og gjør nesten aldri fra seg inne.

MEN nå når vi har Bella (som nekter å gjøre fra seg ute) så gjør Eija også fra seg inne. :P

svigers har innrømmet at de har vært for slapp å ta henne ut og sånn.

men hvordan skal jeg gjøre det?

hvis jeg tar begge ut samtidig så blir det ikke tid til tissing,kun lek :rolleyes:

Hvis jeg tar kun en av dem ut så blir det bare tid til hyling (de vil være sammen)

Bella er vant til å gjøre fra seg på avis.

har prøvd å ta avisa ut, men da ødelegger Eija den,eller så blåser den bort..

Noen som har/hatt to valper samtidig? hvordan gjorde/gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om dere er 2 personer så kan dere jo i begynnelsen gå ut begge to samtidig med vær deres hund. Så kan dere vente til begge har tisset, og derretter får de leke.. atlså ingen lek før de har tisset.. etterhvert så kanskje de skjønner også når du kun tar dem ut aleine at de MÅ tisse for å få kunne leke med hverandre..

i alle fall finne på ett eller annet slik at de skjønner at for å leke så må de ha tisset først :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk et gammelt håndkled eller et eller annet som du bare kan gnu i tissedammene deres som havner på gulvet. Ta filla med ut og legg noen steiner oppå slik at den ikke blåser bort. Ta valpene med deg i bånd bort til tisseplassen, og ikke la de leke og ha det kult - men stå der og vær "kjedelig" til de kommer på at de måtte tisse igjen. Kunne det vært en idè?

Har du valpegård? Du kunne jo satt opp en valpegård en plass i huset hvor du plasserer den ene når du ikke orker å ta med begge ut for eksempel. Ja det blir nok litt hyling i begynnelsen, men de må jo lære å være alene og ha det litt kjedelig innimellom også. Du er IKKE slem om du setter en valp i bur/binge mens du går ut for lufte den andre!

Du har vel litt å sette fingrene i du nå? :P To valper og unger på siden av det igjen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk et gammelt håndkled eller et eller annet som du bare kan gnu i tissedammene deres som havner på gulvet. Ta filla med ut og legg noen steiner oppå slik at den ikke blåser bort. Ta valpene med deg i bånd bort til tisseplassen, og ikke la de leke og ha det kult - men stå der og vær "kjedelig" til de kommer på at de måtte tisse igjen. Kunne det vært en idè?

Har du valpegård? Du kunne jo satt opp en valpegård en plass i huset hvor du plasserer den ene når du ikke orker å ta med begge ut for eksempel. Ja det blir nok litt hyling i begynnelsen, men de må jo lære å være alene og ha det litt kjedelig innimellom også. Du er IKKE slem om du setter en valp i bur/binge mens du går ut for lufte den andre!

Du har vel litt å sette fingrene i du nå? :P To valper og unger på siden av det igjen? :P

har ikke valpegård.

men det med håndkledet kan jo være en ide,den klarer vel ikke Eija å tygge i stykker..?

så får jeg bare sette den ene i bur mens den andre skal tisse..

Det dumme er jo at Bella ikke er vant til bur heller..

har nok å ta tak i ja,holder på å bli tullete :P

og på tirsdagen bærer det avgårde på hundeklubb med begge to :rolleyes:

Har du bånd på dem? Det vil nok hjelpe det og.

mener du inne?

har de ikke i bånd inne,da hadde de klikket rabiat

men de er avsperret på kjøkkenet frem til ungene legger seg om kvelden

*Dobbelpost, mod Nina*

om dere er 2 personer så kan dere jo i begynnelsen gå ut begge to samtidig med vær deres hund. Så kan dere vente til begge har tisset, og derretter får de leke.. atlså ingen lek før de har tisset.. etterhvert så kanskje de skjønner også når du kun tar dem ut aleine at de MÅ tisse for å få kunne leke med hverandre..

i alle fall finne på ett eller annet slik at de skjønner at for å leke så må de ha tisset først :P

det kunne vi ha gjort om vi ikke hadde hatt to unger som må passes på :P

Anniken!

det hjalp!

dette gjorde jeg;

hadde begge hundene ute i en halvtimes tid..de bare lekte.

når jeg tok de inn igjen tisset Bella på gulvet.

jeg tok da et håndkle og klisset inn tisset :rolleyes: ,

og la den på altanen.

slapp de ut igjen (begge to) etter litt soving,og da tisset hun ute etter å ha sniffet på håndkledet!

håper det fortsetter sånn,så kan jeg skryte til svigers at jeg har fått Bella stueren :P

er iallefall et stort fremskritt siden hun har vært ute utallige ganger uten å tisse :P

har forresten ikke avis inne lengre slik at hun skal forstå at det ikke skal tisses der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...