Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundelinje


tm100021

Recommended Posts

Jeg skal gå hundelinje til neste år (må ta smådyr på grunnkurs), og går på Skjetlein vgs i Trondheim. Stend jordbruksskole i Bergen har også hundelinje. Tror også det skal være en privatskole i Oslo som har det. Tror ikke det er flere enn de tre.

http://www.skjetlein.vgs.no/Skolen/Studier...etilpasset.html

http://stj.hfk.no/templates/Page.aspx?id=8637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øya har ikke egen hundelinje, men de har en smådyr-linje med forholdsvis mye om hund i - det var ihvertfall det når jeg gikk der, men mulig at det ble sånn fordi et par av oss som prata mest, stort sett prata om hund *flir*

Er ikke helt sikker på hvordan smådyrlinja funker, når jeg tenker meg om, jeg gikk yrkesrettet smådyrfag. Men jeg tror man kunne velge smådyr som valgfag på de andre linjene (naturbruk og noe annet - engasjerte meg ikke veldig i akkurat den delen av skolen). Men de har eget oppdrett av trønderkanin, en akvariedel, fugledel, høns og gnageravdeling på smådyrfag, samt en kennel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det privatskole?

Øya vgs har visst også hundelinje

Ja, det er privatskole.

Må gå naturbruk første året (kan nå velge hund som fordypning), og hund andre året. Dette er jo første året dem har denne linja på denne skolen, så vi blir vel på en måte "forsøkskaniner", men er ganske så fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste om hundelinja på skjetlein står i den linken Benedicte ga deg. Det går i klikkertrening siden trondheim hundeskole er "arrangør". :P Jeg er hittil veldig godt fornøyd, vi har hund hel dag nesten annenhver uke, og da har vi både teori og praksis. Vi får innlæringsoppgaver og skrftlige oppgaver som vi skal løse. Akkurat nå skal vi lære inn apport til uke 46 og levere en skrftlig, grundig, forklaring på hvordan vi gikk frem for å lære det inn, problemer underveis osv osv. Neste gang skal vi feks. jobbe med rallylydighet og i dag jobbet vi med fremadsending til kjegle..

Variert, lærerikt og veldig morsomt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...