Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan ser man at katten er gravid?


MariaN

Recommended Posts

For ca to uker siden fant min katt på ett år ut at hun skulle på sjekkern!

Heldigvis for meg er hovedkjæresten kastrert. hehe. Men det har vært mange flere på henne..sukk..

Vi kastererte den andre katten vår i Mai, og tenkte å vente til høsten med denne. Søren, en mnd før timebestilling var hun på vift. :shocked:

Jeg har mor og datter. Mor fikk et kull i fjor på SYV kattunger. Fikk heldigvis gitt bort alle. Denne katten er ganske lita, og jeg krysser fingrene for at hun ikke får så mange kattunger isåfall. Jeg har hjerte og kos til alle, men det begrenser seg kanskje med nye hjem.

Spørsmålet er :

Hvordan ser jeg at hun er med barn? Når kjenner/hører/føler jeg det på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt to drektige katter, så jeg er vel ikke ekspert på temaet, men jeg kan jo prøve å svare. For det første legger jo katten på seg. Andre tegn vi har sett er at hun blir mer kosete, nesten klengete, ligger på ryggen og ruller seg og oppfører seg egentlig ganske tåpelig. Hun oppfører seg rett og slett annerledes. Hvis katten din er gravid finner du det snart ut, det er lett å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar!

Hehe men det som er 'problemet' med katten min er at hun IKKE er kosete! Liker å bli klappet på når hun sover, og med en gang hun kommer inn. Hun sitter aldri i fanget mitt og koser seg.... Hun har vært sånn helt siden hun var liten, kanskje hun fikk for mye kos som baby??? hehee. Overkosa katta mi :o

Jeg skal se an framover om hun legger på seg :) Hun har blitt mye mere innekatt nå da, var alltid ute. kanskje det er et tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pattene blir litt større ettervært også... men det du kan gjøre for katten sin del... er å ta den til veterinær, sterliser den! Da fjerner de også ungene når de er såpass små... Det er nok kattunger ute nå og ikke alle får et hjem. Selv om du har tid og kos til alle... så er det også ditt ansvar at de skal få et godt og varig hjem, og nå som du har sjansen til å slippe å få fler kattunger til verden, så syns jeg det kan være fornuftig å sterlisere katten din nå. Bruker du ikke p-piller til katten din??

Du vet at hun kan parre seg og få unger igjen tidligst 2 timer etter en fødsel...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de nok, men hva hvis alle tenker sånn da? Vet du hvor mange det er som f.eks slipper ut kattene og drar fra de når de skal på ferie f.eks?? Og mange som ikke kastererer og sterliserer kattene sine, og det kommer kull på kull??

I stedet for det hjemme evt. din kattunge hadde fått, kunne en annen kattunge fått. Du kunne gjort ditt for å stoppe at det blir så mange kattunger som fødes... Det er rett og slett for mange!

Hvordan kan DU garantere at kattungene dine vil få et godt og trygt hjem?? er 0 garanti, hvertfall da kattunger koster lite, og hvem som helst kan skaffe seg en, og "kaste" når de er lei... Sett litt for mange tilfeller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å gni det inn liksom, jeg er fullstendig klar over det..

Jeg hadde SYV kattunger i fjor, og alle fikk et GODT hjem og lever enda. Jeg avliver heller kattene enn å gi de til dårlige mennesker.

Nå gjentar jeg meg selv enda en gang jeg: hun skulle jo steriliseres til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Litt OT, men angående kattunger, du sier alle vil få et godt hjem, men tenk på andre kattungene som kunne ha fått det gode hjemmet, får de også et godt hjem? Det er ikke nok gode pusehjem, så det er alltid noen som lider, uansett, så hvorfor få kattunger i det hele? Kanskje ikke akuratt dine kattunger som lider av det, men noen går det utover.

Edit; er klar over dette var et uhell, og at hun skulle steriliseres, men jeg refererer til dine utsagn om at alle vil få et godt hjem. Hun var vel ikke drektig heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Herregud!

Hvis MariaN har gjort dette før, og ønsker å ha kattunger, må hu vel få lov til det?

er fullstendig klart over konsekvenser til enkelte kattesjeler, men herlig fred; Sånn er det med ALLE søte små husdyr!

Det er vel mer sosialt akseptert å avle på hunder?

Det koster mer å ha, koster mer å skaffe seg, men er ganske mange kjipe tilfeller der også, man hører bare ikke om det, for de går ikke fritt ute slik katten gjør!

MariaN vil ikke sterilisere katten sin nå, og fjerne fosterne! Ok, bra for deg!

Silje, det holdt vel at du skrev den første gangen hva du mente?

Hva med søte små kaniner, hamstre, rotter, mus, fugler?!

Er det okay å se dem være innesperret i et bur, og ikke kunne slå vingene løs, eller løpe rundt?

Nature vs. Nuture!

Sånn er det bare!

Det er nok av folk men "issues" når det gjelder ALLE dyr. Problemet med katter, er at det popper ut unger hele tiden, og at ikke alle får et trygt hjem.

Men MariaN tar vare på dem, om det virkelig skulle være vanskelig å gi dem bort!

I slike forum som dette, burde folk være voksne nok til å tenke lenger enn nesetippen.

Det er ikke DU som tar avgjørelsen til et annet menneske!

Håper alt gikk bra MariaN!

- So Long...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...