Jump to content
Hundesonen.no

Jeg skal finde en god dyrlæge - Bergen

Recommended Posts

Er der nogen der kender og har gode erfaringer med en dyrlæge i Bergen, da jeg skal have fundet en jeg vil bruge inden et par måneder. Vi er flyttet fra Danmark og til bergen her i starten af sommeren, og skal have fundet en, mine hunde er helt trygge ved dyrlæger, så derfor vil jeg gerne finde en der ikke giver dem eller mig en dårlig oplevelse. Tak

Jeg vil virkelig anbefale deg å bruke T. Realfsen på Bratholmen på Sotra. Han er utrolig dyktig og bryr seg om pasientene sine! Han er alltid i godt humør og kommer gjerne med en spøk eller tre. Ikke er han avskrekkende dyr heller!

Hvor er det du bor i Bergen da?

Jeg har hatt kun positive opplevelser med Dyreklinikken Vest, like ved Loddefjord gjennom flere år.

Nå når jeg bor i Minde-området har jeg likevel valgt å bytte till Tertnes & Gården Dyreklinikker i Storetveitveien da det er innenfor gangavstand fra meg.

Litt dyrere, men kan ellers bare gi skryt for både behandling og service der også.

Spennende blanding du har, forresten. Har lenge hatt sans for Broholmere.

Det er Bergen sentrum jeg bor i ca 5-10 minutter fra Nordnes.

Ja den store er en god blanding, har fået en masse fra broholmer, de fleste der ser ham tror han er en rasehund. Ville selv gerne have en renracet broholmer, da de passer mit temperament og deres træningsniveau de kan nå op på overstiger ikke hvad jeg vil. Men jeg tror desværre ikke at broholmer selskabet i Danmark vil tillade mig at købe en hund nu jeg bor i Norge, men man ved aldrig. Alle hvalpekøbere skal godkendes af broholmerselskabet i Danmark før man bliver henvist til en der har et kuld hvalpe, + man skriver under på at hunden skal gennemgå en psykolog test og helbredstest(røntgen etc.) hvilket er godt, men også at broholmerselskabet bestemmer om der skal avles på hunden og hvornår, og der er sat en fast pris for parringen, så desværre ingen parrings valp. Men hvis du gerne vil vide mere om dem, så kan du altid bare spørge :twitch:

Personlig bruker jeg kun PetVett i Eidsvåg, og Myrbø på Espeland. har hatt litt forskjellig erfaringer med de andre dyreklinikkene, så velger å holde meg unna. Bor selv i sentrum, og reiser heller et stykke og får gode og kyndige dyrleger og servicen som medfølger.

Jeg vil virkelig anbefale deg å bruke T. Realfsen på Bratholmen på Sotra. Han er utrolig dyktig og bryr seg om pasientene sine! Han er alltid i godt humør og kommer gjerne med en spøk eller tre. Ikke er han avskrekkende dyr heller!

vi går også til han.. Er kjempe fornøyd med han..

Milli er LIVREDD hos dyreleger, og han presser ikke på eller noe.. tar seg god tid, slik at det blir best mulig for milli.. er alltid rolig og grei... :whistle:

Jeg bruker hovedsaklig Jannicke Jæger hos Dyreklinikken Bergen Vest, hun er en utrolig behagelig og dyktig dame som vet å behandle dyrene på en fin måte, om hun ikke er der kan jeg og gå til Per Erik Hem.

Til HD røntging har jeg brukt A.K Milde på Myrbø og Thomas Øyo på Stend, var strålende fornøyd med sistnevnte.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Create New...