Jump to content
Hundesonen.no

På tide med et hundetreff?

eyeheartsammy

Recommended Posts

hei hei!

Noen som har lyst til å bli med på et hundetreff i den nærmeste fremtid? Enten gå på tur på fjellet eller finne et sted hvor våre kjære små (eller store) kan løpe litt, leke og sosialisere seg? jeg vet at jeg har en liten dachs hjemme så har veldig lyst til å leke med andre hunder.

noen forslag til når og hvor det kunne ønskes å ha et lite treff??

For en tid tilbake hadde vi i regi av Norsk Hundetreff avd. Bergen ukentlige treff med runden og litt til i Langeskogen. Dette forsvant stille og rolig ut i det tomme intet, men skogen er her og er fortsatt like fin.

Her er det som om det er et hundetreff daglig, med hunder i alle størrelser og raser.

En av de beste lekevenninnene til min egen hund er utrolig nok en liten dachs.

Mange snille og sosiale dyr å treffe på her, og veldig mange som reiser hit for å la sine egne søte små få være med dem.

Jeg og en venninne er ofte i langeskogen, begge har dvergpinschere.. Tror muligens vi har truffet på deg Andre?? Er ikke sååå mange med blanding av rottweiler og GD?? Om det er du som har den rolige, snille STORE tispen da... :whistle:

Er i alle fall mange hunder der i alle former og størrelser.. Mange og leke med :)

Jeg og en venninne er ofte i langeskogen, begge har dvergpinschere.. Tror muligens vi har truffet på deg Andre?? Er ikke sååå mange med blanding av rottweiler og GD?? Om det er du som har den rolige, snille STORE tispen da... :P

Er i alle fall mange hunder der i alle former og størrelser.. Mange og leke med :P

Det er nok oss dere har truffet på, ja...

Til opplysning så er det 3 kull av denne blandingen her i Bergen, men Xena er den eneste som er fastboende i området her og er den eneste som har de her fargene og tegningene.

Det er nok oss dere har truffet på, ja...

Til opplysning så er det 3 kull av denne blandingen her i Bergen, men Xena er den eneste som er fastboende i området her og er den eneste som har de her fargene og tegningene.

okei, ja mener å huske at du fortalte om flere ja :P Syns Xena er virkelig flott jeg.. og hun virket veldig avslappenses på min spinnville hund, helt merkelig egentlig, milli ble nesten rolig i hennes nærvær.. :Laugh:

Syns Xena er virkelig flott jeg.. og hun virket veldig avslappenses på min spinnville hund, helt merkelig egentlig, milli ble nesten rolig i hennes nærvær.. :Laugh:

Er ofte på den måten.

Både xena og jeg har visst en form for beroligende effekt på visse omgivelser, både i dyre- og menneskeverden...

UUhmm er nødt til at spørge, hvilken bus er bedst at tage fra bystasjonen for at komme dertil?

Jeg har prøvd å gi deg veibeskrivelser før, men da du ikke vil motta personlige meldinger lengre så kan man nesten tro at du var redd for noe.

Fra busstasjonen er det vel alle busser som går mot Fana ihvertfall. Bare å spørre sjåføren om han går over Fjøsanger.

Men det enkleste for deg som ikke er så kjent her i byen, og med null fare for at du skal reise for langt er at du bare går bort på Bryggen.

Her slenger du deg inn på linje 5 eller 6 (Kortest med linje 6) og tar bussen til endestoppen. De her bussene går med ca. 15 min. mellomrom.

Etter endestoppen er det vel kanskje 15 min. å gå bort til skogen.

• 3 weeks later...

Sauene er fortsatt ute, men de er da hvor de skal være. Som fastboende i området så vet jeg om flere lekeplasser enn på bueskytter-banen (som forresten er LANGT vekke fra sauene.)

Bare si et tidspunkt å treffes på, så kan vi godt guide litt.

Eneste er at i helgene mellom 11 og 14 er det ofte som et 17 mai tog i skogen her, og da er det nok ikke helt ideellt å treffes.

Sauene er fortsatt ute, men de er da hvor de skal være. Som fastboende i området så vet jeg om flere lekeplasser enn på bueskytter-banen (som forresten er LANGT vekke fra sauene.)

Det kommer an på hvilke rase en har og hvor stort den går/jaktlyst, i luftlinje/gjennom skogen er det ikke mange meterne.

Om man er i humør til litt terrenggåing og motbakker er det mange fine stier oppover mot Gullstølen/steinen og Løvstakken man kan lage en god rundtur av :)

Det kommer an på hvilke rase en har og hvor stort den går/jaktlyst, i luftlinje/gjennom skogen er det ikke mange meterne.

Om man er i humør til litt terrenggåing og motbakker er det mange fine stier oppover mot Gullstølen/steinen og Løvstakken man kan lage en god rundtur av :)

Har vært skikkelig fint oppover Løvstakken denne uken, men vi treffer veldig få folk som tar med hundene sine i skauen. De fleste traver rundt på fortau, asfalt og grus av en eller annen grunn.

Været holdt seg greit nok, vi var ikke så mange, men det gjør vel ikke så mye.

Trynet mitt er fortsatt like helt etter at jeg blåste Shira i nesen, Einstein har vel en halv skog med seg i pelsen, Charlie fikk jeg er blitt rolig blikket, lommene er tomme for godbiter og det er nok noen søte små som sover i hvert sitt hjem akkurat nå.

Alt gikk med andre ord som det skulle...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det beste for henne er å ikke ha kull, især om du som oppdretter ikke innehar nok kunnskap om avl og oppdrett.   Drektighet er alltid risikabelt for hunder, og hjelper ikke med livmorbetennelse slik myten påstår. Tvert imot kan de blir mer utsatte i forbindelse med drektighet og fødsel.
    • Hei jeg har ei blandings hund som er super å god jente, hun er 3 år å har tenkt på å se på parring til neste sommer siden hun blir 4 da.  Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre eller gå fram siden jeg har aldri gjordt dette. Jeg veit lite om parring og hørt at det er best å ha minst 1 kull på dem siden det er beste for å unngå livmorhalskreft. Hun er en sund å frisk hund, aldri vært dårlig eller hadd problemer. Hun er rett å slett perfekt (helse) også hvordan hun er som hund også, så finne noe blir ikke vanskelig men hva skal jeg blade henne med ? Folk er litt opp å ned på blandings raser, men nå lurer jeg på hva kan man blade henne med. Hun er rottwailer-dogo- dobermann fra før av. Lite av disse rasene men mest rottwailer. Noen sier jeg burde ta en av de rasene mens andre sier jeg burde ta en annen en. Jeg er så usikker å vil gjøre det best for henne. 
    • Han har aldri tisset i buret sitt, han er ganske flink. Som sagt i første melding, vi har hatt en god rutine for spise tid og do tid. Når han har tisset inne, er det jo min feil at jeg ikke var rask eller observant nok, og det er selvsagt helt greit å vaske litt.   Bruken av bur er omdiskutert i Norge, og vi ser det tydelig i denne tråden. Jeg spurte jo om anbefalinger for gode valpekurs, men temaet endret seg til burbruk. :)) Jeg skal sjekke det du anbefalte i Fornebu. Takk skal du ha. Takk for alle bidrag. Det er godt å vite at det var greit (til og med et bedre valg) å droppe buret. Han har en stor og trygg kompostgrind på balkongen, men ikke inne, da jeg ikke har nok plass. Jeg skal finne en løsning på det. Ha en fortsatt god dag alle sammen.  
    • Hvis du lufter rett før du skal gå fra litt så går nok det helt fint. Eventuelt timer til å gå fra rett etter han har tisset. Og så om han tisser? Da må du vaske litt. Om hunden er i bur og tisser så må han ligge i sitt eget tiss, og da må du vaske hunden også, pluss at det er en ukomfortabel opplevelse for hunden å ikke kunne tisse bort fra liggestedet sitt. De tisser jo ikke for å være kjipe eller ødelegge, men fordi de må. Håper du greier å finne gode løsninger uten bur! Det høres jo ut som hunden takler det helt fint.
    • Min har sovet i sengen min sammen med meg siden hun var 10 uker gammel, og det har overhodet ikke vært noe problem for hjemme alene-treningen. Men  bur har jeg aldri brukt annet enn i bilen.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...