Gå til innhold
Hundesonen.no

Belønning


Guest lijenta

Recommended Posts

Ideer til belønning av en gammel hund som ikke skal ha mere mat en det han får og som jeg ikke har funnet noen interresant leke til tar jeg gjerne imot.

Kunne jo tenke meg å variere utover kos og klapp da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bruke foret..

Du kan legge noen ostebiter i en pose sammen med dagens for-rasjon i kjøleskapet over natta så setter det litt mer smak på foret.. Evt. sammen med skinke, eller noe annet som kan sette smak.

Ellers så kan du jo bare bruke det du vil av godbiter og minke mengden for den får..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at hunder skal ha sin tilmålte matmengde hverken mer eller mindre og de som bruker godbiter som belønning, lar dette inngå i den mengden hunden skal ha. Dette er gjengs for klikkertrenere, eller ville jo hunden rulle til slutt. Så finn bare fram de aller beste godbitene med god sammvittighet,(svenska kjöttbullar er visstnok populære godbiter) og belønn i vei. Og de godbiter du gir skal jo være så små at hunden knapt ser dem. Så de enorme mengdene er det allikevel ikke snakk om. Prøv å finne 4 eller 5 ulike favorittgodiser så har du noe å velge blandt. Den ene dagen er små biter av kyllingkjøtt (magert det) toppers og neste gang kan en bit pølse gjøre susen. Bare prøv deg fram og gi bare tilsvarende mindre til dagens hovedmåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Ingar sier om størrelsen på godbiter er viktig, delt opp i bittesmå biter. Hvis hunden har lett for å legge på seg kan du bruke pølse eller ost med mindre fett f.eks. Matglade hunder jobber gjerne for grønnsak- eller fruktbiter også. Prøv deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...