Gå til innhold
Hundesonen.no

Når kan kattungen slippes ut?

Prins

Recommended Posts

Skrevet

I mitt barndomshjem hadde vi alltid flere katter. De fikk gå ut så fort de ville selv. Av de kattene vi mistet på veien (Vi bodde ved en vei der turistene kjører fort fort..) var ALLE voksne. Dvs flere år gamle...så jeg er ikke helt enig her. Veien er nok farlig uansett hvor lenge du har ventet med å slippe ut katten. Ingen av våre katter stakk av. Jeg tror derimot de lærer mye den første tiden av livet sitt, spesielt hvis de får utforske selv.

Skrevet

Alle mine har vært ute fra de ønsket det..kattungene her var drevne musejegere og eventyrere allerede før jeg ga bort to av de. Jeg ba de nye eierene holde de inne i 2-3 uker, dette er folk jeg prater med daglig og ingen av de mangler en pus enda. De pusejentene jeg har beholdt går inn og ut som de vil og de klarer fint å passe seg for veien. Jeg har hatt katt hele livet og bare mistet en, det var en eldre katt som ble påkjørt på en øde grusvei hvor det nesten aldri kjørte biler..Ironisk nok. Tror faktisk aldri jeg har sett en påkjørt kattunge...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...