Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpesikring...


Thyfire

Recommended Posts

Får ei lita jente i hus om noen uker... og klarer nesten ikke å vente! Har alle mulige spørsmål, men har lest meg til en god del. Men lurte bare litt på hvordan dere valpe sikrer huset/rommet bikkja får lov til å være på? vi har en åpen løsning i hele leiligheten, å jeg er litt bekymret for spagetti lednings virr varret bak TV'n på stua... Hvordan løser dere dette og eller ledninger og støpsler rundt om?

En annet spørsmål er at vi tenkte vi skulle sperre av gangen mellom rommene fra stua/kjøkkenet om dagene når valpen bli alene... Noen forslag til hva som kan brukes til å separere to rom med? dette blir en pitte liten valp så det må være noe den ikke kommer igjennom... også er det ca 1,5 meter fra vegg til vegg der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt på Clas Ohlsson en ledningssamler, som du kan legge ledningen(e) inni. Ikke videre pent, men det fungerer til valpen ikke synes ledninger er leketøy lenger. Jeg vet også at noen setter grinder rundt TV'n mens valpen har den verste tannfellings- og bitefasen.

Hva om du kjøper ei tynn sponplate, som du fester med tegnestift i karmene? Hvis valpen er veldig liten, vil den neppe være så sterk at den kan dytte dette bort heller. Jeg er overbevist om at Maxbo eller Byggmakker eller slikt har noe du kan bruke. Og tegnestift setter ikke så store merker. Eventuelt noe stiv papp/kartong, men dette kan jo bli ødelagt av væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du kjøper ei tynn sponplate, som du fester med tegnestift i karmene? Hvis valpen er veldig liten, vil den neppe være så sterk at den kan dytte dette bort heller. Jeg er overbevist om at Maxbo eller Byggmakker eller slikt har noe du kan bruke. Og tegnestift setter ikke så store merker. Eventuelt noe stiv papp/kartong, men dette kan jo bli ødelagt av væske.

=) takk for svar. Ei tynn spon plate var ikke dumt... det som er litt kjipt er at det er ikke noe dør-karm i mellom rommene, så det blir nesten vegg mot vegg.. så er litt dårlig feste muligheter, men noe er det, fordi det er ei list akkurat på hjørnet på ene sida (hvis du skjønner hva jeg mener).. Vi var inne på tanken på papp, men er ikke det lett å ødlegge/bite på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt kompostbinge.. Du får kjøpt 4 vegger for 89 kr på Biltema, og du kan kjøpe flere pakker og feste dem på alle mulige måter.. Vi har også en veldig liten valp , og det fungerer fint for den ^_^ (De selges også på plantasjen, men er 100-200 kr dyrere.. Husker ikke helt :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vet jeg hvordan jeg skal skille rommene :)

men er forsatt litt bekymret for alle ledningene våre... vi har både tv-, hjemme-kino anlegg-, p-c og internettledninger liggende sånn at det er mulig for en valp å bite på det.... Greit nåt vi har hun under oppsyn med det egne området hun skal få være på har et støpsel med to kontaker i... jeg er litt bekymret jeg :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. det er godt mulig, men det er verre med støpselet på gangen der hun skal være, det er litt opp fra gulvet, (om dere skjønner hva jeg mener)

EDIT: da var kompost-valpegrinden satt opp! funker som fjell! Nå er det bare for valpen å komme i hus :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...