Gå til innhold
Hundesonen.no

Steinkjerutstillinga

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Da er dagen omme, og jeg er bare enormt fornøyd!

Vi fikk en strålende kritikk, og det negativet er bare ting som forhåpentligvis vokser seg til :)

"Godt hode og uttrykk. Meget god kropp, velvinklet frem/bak, godt kryss. Noe løs i albuene, gode velvinklete bevegelser når den vil. Noe fransk foran, korrekt bak, korrekt haleføring. Fin, velstelt pels, utmerket gemytt"

Vi endte opp som BIR, BIG men gikk ut i BIS-finalen. Skal sies at vi ikke hadde konkurrenter da..

Er utrolig fornøyd med denne debuten, og ser allerede frem til neste gang... Dommeren var ikke så ille som folk hadde gitt meg inntrykk av, og det var veldig stas når han kom bort og sa at han likte Vegas veldig, veldig godt! :D

Var mange andre gode resultater, men regner med de vil fortelle det selv? :D

Grattis til dere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Vegas!

Vi ble andre tispe av to i valp 4-6 måneder, tapte mot tispa vi vant mot sist helg :)

Men var veldig fornøyd med kritikken:

"4 mnd, kort og kompakt. Vakkert velskåret hode med velplasserte ståører. Utmerket hals og skulder. Gode vinkler, noe lavt ansatt hale. Rasetypiske bevegelser, godt gemytt."

Lavt ansatt hale kan godt komme av at hun syns det var dødkaldt og gikk å krumma ryggen hele tia. Ikke greitt å være dp-baby i 7 varmegrader :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble best i rase med Decoy :) Bim var forresten også en Heliomarhund (fra et annet kull enn Decoy).

Kritikken: " Bra type hode uttrykk. Bra vinklet frem og bak. Kunne noe bedre benstamme. Bev. bra fra siden. Bev. noe padlende og fransk forfra. Noe kuhaset bak. Velstelt prima pels. Prima geymytt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella fikk 1kval 1 konk m/hp.

"Velbygd + velutviklet. Feminin. Bra hode, tilstrekkelig hals. Ennå litt myk i ryggen. Bra bryst + vinkler. Bevegelser bra fra siden, men fortsatt temmelig løs i fronten. Gaske bra pels."

Var på hengende håret at vi kom fram i tide! Hadde vi kommet 2 min senere hadde vi ikke rukket det.

Valpen til oppdretteren min, onkelungen til Albin, ble BIR, BIG og BIS4! :) Fineste Jonas det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symra ble BIR og BIG 2. Endelig en gruppeplassering! Hun slo ut en sheltie og en langhårscollie i gruppa.

Kritikken: Meget god type, hode og uttrykk. Bra hals. Noe steil fram. Velvinklet bak. Ønsker bedre forbryst og brystdybde. Vakker, velstelt pels. Beveger seg trangt fram/bak, men godt fra siden. Utmerket gemytt.

Det er første gangen det har stått noe negativt i kritikken. Lurer fælt på hvor alvorlig jeg skal ta det. Ingen rasedommere som har sett henne har klaget på hverken bryst eller bevegelser liksom. Men hundedømming er vel ikke akkurat noen eksakt vitenskap heller :)

Alt i alt en fin dag for både to og firbeinte!

Og grattis til dere andre! Vegas er kjempefin, vi treffes nok i ringen flere ganger Christine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var morro å ha konkuranse, Søte lille Ricci som vi kjenner fra før og en hanne til vi ikke har truffet før...

Ganske utrolig at bustebartepinn-Decoy ble BIR.. :D " Vellstelt prima pels " han som rullet i grus å sand etter vi dusjet han.. :)

Grattis Vegas som fikk æresrunde i BIG ringen.! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Grattis Vegas som fikk æresrunde i BIG ringen.! :)

Haha, den der klagde jeg en del over i etterkant... Jeg som ville gå med gruppe 8, men neida... Uff, så nervøs har jeg aldri vært, og kunne trygt si at jeg dreit meg ut.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en super dag, resultatmessig!

Makka, shiba, ble BIR og BIR veteran og endte med 3BIS veteran!

På akita ble Eikou BIR og kålormen Rai fikk jaggu CK som veteran og ble BIR veteran. (Og han skal ikke være med på flere utstillinger!!) Har i dag fått vite at jeg skal få etterbestille BIR-veteran rosetter, som jeg hadde veldig lyst til å kjøpe...

Grattis også til Bee som ble 2BIG med american akita. Jeg hadde tippet den som gruppevinner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Gratulerer så mye Inu! (Og alle andre selvfølgelig :blink: )

Men da var det jo Bee jeg og Ingvild så.. Jeg var nemmelig skråsikker på at hu satt hjemme med valper og at det måtte være noen andre, men så feil kan man ta, gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en super dag, resultatmessig!

Makka, shiba, ble BIR og BIR veteran og endte med 3BIS veteran!

På akita ble Eikou BIR og kålormen Rai fikk jaggu CK som veteran og ble BIR veteran. (Og han skal ikke være med på flere utstillinger!) Har i dag fått vite at jeg skal få etterbestille BIR-veteran rosetter, som jeg hadde veldig lyst til å kjøpe...

Grattis også til Bee som ble 2BIG med american akita. Jeg hadde tippet den som gruppevinner..

Så da var det Makka i grupperingen da. Jaggu distre`på slutten av dagen... Eikou er som vanlig like flott, en Akita som har driv i bevegelsene. Flott å se på :lol: Takk for den siste. I en så stor gruppe var jeg veldig fornøyd over at hun å ble plassert i det hele tatt.

Men da var det jo Bee jeg og Ingvild så.. Jeg var nemmelig skråsikker på at hu satt hjemme med valper og at det måtte være noen andre, men så feil kan man ta, gitt...

Ehem... Her måtte mannen være hjemme med valper, imens damen tok en tur på utstilling :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Så da var det Makka i grupperingen da. Jaggu distre`på slutten av dagen... Eikou er som vanlig like flott, en Akita som har driv i bevegelsene. Flott å se på :lol: Takk for den siste. I en så stor gruppe var jeg veldig fornøyd over at hun å ble plassert i det hele tatt.

Ehem... Her måtte mannen være hjemme med valper, imens damen tok en tur på utstilling :blink:

Haha, er jo vi kvinnfolk som skal ha overtaket, er det ikke? ;)

Jeg glana mye på hunden din, når dere sto ved oppsamlingsringen, var jo bare så fin! :)

Neste gang vet jeg iallefall at det er deg, og ikke en random one... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da var det Makka i grupperingen da. Jaggu distre`på slutten av dagen... Eikou er som vanlig like flott, en Akita som har driv i bevegelsene. Flott å se på :blink: Takk for den siste. I en så stor gruppe var jeg veldig fornøyd over at hun å ble plassert i det hele tatt.

Joda, gamle dama.... Moro at hun ble plassert i BIS veteran, det var 17 deltakere, og mange av dem er jo gjengangere i BIS veteran.

At vi fikk BIR veteran akita med CK, får jeg kanskje snakke med dommeren om en annen gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glana mye på hunden din, når dere sto ved oppsamlingsringen, var jo bare så fin! :blink:

Takk :lol:

At vi fikk BIR veteran akita med CK, får jeg kanskje snakke med dommeren om en annen gang..

Når gamlingene gjør det bra så nikker man "ja" og bukker pent, var det ikke? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...