Gå til innhold
Hundesonen.no

Steinkjerutstillinga

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Da er dagen omme, og jeg er bare enormt fornøyd!

Vi fikk en strålende kritikk, og det negativet er bare ting som forhåpentligvis vokser seg til :)

"Godt hode og uttrykk. Meget god kropp, velvinklet frem/bak, godt kryss. Noe løs i albuene, gode velvinklete bevegelser når den vil. Noe fransk foran, korrekt bak, korrekt haleføring. Fin, velstelt pels, utmerket gemytt"

Vi endte opp som BIR, BIG men gikk ut i BIS-finalen. Skal sies at vi ikke hadde konkurrenter da..

Er utrolig fornøyd med denne debuten, og ser allerede frem til neste gang... Dommeren var ikke så ille som folk hadde gitt meg inntrykk av, og det var veldig stas når han kom bort og sa at han likte Vegas veldig, veldig godt! :D

Var mange andre gode resultater, men regner med de vil fortelle det selv? :D

Grattis til dere også.

Skrevet

Gratulerer til Vegas!

Vi ble andre tispe av to i valp 4-6 måneder, tapte mot tispa vi vant mot sist helg :)

Men var veldig fornøyd med kritikken:

"4 mnd, kort og kompakt. Vakkert velskåret hode med velplasserte ståører. Utmerket hals og skulder. Gode vinkler, noe lavt ansatt hale. Rasetypiske bevegelser, godt gemytt."

Lavt ansatt hale kan godt komme av at hun syns det var dødkaldt og gikk å krumma ryggen hele tia. Ikke greitt å være dp-baby i 7 varmegrader :D

Skrevet

Vi ble best i rase med Decoy :) Bim var forresten også en Heliomarhund (fra et annet kull enn Decoy).

Kritikken: " Bra type hode uttrykk. Bra vinklet frem og bak. Kunne noe bedre benstamme. Bev. bra fra siden. Bev. noe padlende og fransk forfra. Noe kuhaset bak. Velstelt prima pels. Prima geymytt."

Skrevet

Bella fikk 1kval 1 konk m/hp.

"Velbygd + velutviklet. Feminin. Bra hode, tilstrekkelig hals. Ennå litt myk i ryggen. Bra bryst + vinkler. Bevegelser bra fra siden, men fortsatt temmelig løs i fronten. Gaske bra pels."

Var på hengende håret at vi kom fram i tide! Hadde vi kommet 2 min senere hadde vi ikke rukket det.

Valpen til oppdretteren min, onkelungen til Albin, ble BIR, BIG og BIS4! :) Fineste Jonas det!

Skrevet

Symra ble BIR og BIG 2. Endelig en gruppeplassering! Hun slo ut en sheltie og en langhårscollie i gruppa.

Kritikken: Meget god type, hode og uttrykk. Bra hals. Noe steil fram. Velvinklet bak. Ønsker bedre forbryst og brystdybde. Vakker, velstelt pels. Beveger seg trangt fram/bak, men godt fra siden. Utmerket gemytt.

Det er første gangen det har stått noe negativt i kritikken. Lurer fælt på hvor alvorlig jeg skal ta det. Ingen rasedommere som har sett henne har klaget på hverken bryst eller bevegelser liksom. Men hundedømming er vel ikke akkurat noen eksakt vitenskap heller :)

Alt i alt en fin dag for både to og firbeinte!

Og grattis til dere andre! Vegas er kjempefin, vi treffes nok i ringen flere ganger Christine!

Skrevet

Var morro å ha konkuranse, Søte lille Ricci som vi kjenner fra før og en hanne til vi ikke har truffet før...

Ganske utrolig at bustebartepinn-Decoy ble BIR.. :D " Vellstelt prima pels " han som rullet i grus å sand etter vi dusjet han.. :)

Grattis Vegas som fikk æresrunde i BIG ringen.! :D

Guest Christine
Skrevet
Grattis Vegas som fikk æresrunde i BIG ringen.! :)

Haha, den der klagde jeg en del over i etterkant... Jeg som ville gå med gruppe 8, men neida... Uff, så nervøs har jeg aldri vært, og kunne trygt si at jeg dreit meg ut.. :D

Skrevet
Haha, den der klagde jeg en del over i etterkant... Jeg som ville gå med gruppe 8, men neida... Uff, så nervøs har jeg aldri vært, og kunne trygt si at jeg dreit meg ut.. :)

Gjorde dere vel ikke! Dere var flotte begge to i ringen!

Skrevet

Det ble en super dag, resultatmessig!

Makka, shiba, ble BIR og BIR veteran og endte med 3BIS veteran!

På akita ble Eikou BIR og kålormen Rai fikk jaggu CK som veteran og ble BIR veteran. (Og han skal ikke være med på flere utstillinger!!) Har i dag fått vite at jeg skal få etterbestille BIR-veteran rosetter, som jeg hadde veldig lyst til å kjøpe...

Grattis også til Bee som ble 2BIG med american akita. Jeg hadde tippet den som gruppevinner..

Guest Christine
Skrevet

Gratulerer så mye Inu! (Og alle andre selvfølgelig :blink: )

Men da var det jo Bee jeg og Ingvild så.. Jeg var nemmelig skråsikker på at hu satt hjemme med valper og at det måtte være noen andre, men så feil kan man ta, gitt...

Skrevet
Det ble en super dag, resultatmessig!

Makka, shiba, ble BIR og BIR veteran og endte med 3BIS veteran!

På akita ble Eikou BIR og kålormen Rai fikk jaggu CK som veteran og ble BIR veteran. (Og han skal ikke være med på flere utstillinger!) Har i dag fått vite at jeg skal få etterbestille BIR-veteran rosetter, som jeg hadde veldig lyst til å kjøpe...

Grattis også til Bee som ble 2BIG med american akita. Jeg hadde tippet den som gruppevinner..

Så da var det Makka i grupperingen da. Jaggu distre`på slutten av dagen... Eikou er som vanlig like flott, en Akita som har driv i bevegelsene. Flott å se på :lol: Takk for den siste. I en så stor gruppe var jeg veldig fornøyd over at hun å ble plassert i det hele tatt.

Men da var det jo Bee jeg og Ingvild så.. Jeg var nemmelig skråsikker på at hu satt hjemme med valper og at det måtte være noen andre, men så feil kan man ta, gitt...

Ehem... Her måtte mannen være hjemme med valper, imens damen tok en tur på utstilling :blink:

Guest Christine
Skrevet
Så da var det Makka i grupperingen da. Jaggu distre`på slutten av dagen... Eikou er som vanlig like flott, en Akita som har driv i bevegelsene. Flott å se på :lol: Takk for den siste. I en så stor gruppe var jeg veldig fornøyd over at hun å ble plassert i det hele tatt.

Ehem... Her måtte mannen være hjemme med valper, imens damen tok en tur på utstilling :blink:

Haha, er jo vi kvinnfolk som skal ha overtaket, er det ikke? ;)

Jeg glana mye på hunden din, når dere sto ved oppsamlingsringen, var jo bare så fin! :)

Neste gang vet jeg iallefall at det er deg, og ikke en random one... :)

Skrevet
Så da var det Makka i grupperingen da. Jaggu distre`på slutten av dagen... Eikou er som vanlig like flott, en Akita som har driv i bevegelsene. Flott å se på :blink: Takk for den siste. I en så stor gruppe var jeg veldig fornøyd over at hun å ble plassert i det hele tatt.

Joda, gamle dama.... Moro at hun ble plassert i BIS veteran, det var 17 deltakere, og mange av dem er jo gjengangere i BIS veteran.

At vi fikk BIR veteran akita med CK, får jeg kanskje snakke med dommeren om en annen gang..

Skrevet
Jeg glana mye på hunden din, når dere sto ved oppsamlingsringen, var jo bare så fin! :blink:

Takk :lol:

At vi fikk BIR veteran akita med CK, får jeg kanskje snakke med dommeren om en annen gang..

Når gamlingene gjør det bra så nikker man "ja" og bukker pent, var det ikke? :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Som sagt, få en instruktør til å komme hjem til deg og se situasjonene og få hjelp til et opplegg. Dette er en hund som trenger konsekvent gjennomgående trening og rammer i hverdagen. Men få utelukket først at det ikke er noe smerter eller andre ting som påvirker adferden også.
    • Men når jeg skiller dem så biter hun meg. Hun blir helt vill i blikket og i kroppen og alt. De kan aldri være alene sammen. Jeg kan heller ikke la hun være på ett rom og jeg ber hun bli når den andre er på andre siden av døra. Da løper hun og biter meg i bånda. Eller i armen. 
    • Jeg har kjøpt nye håndklær, nytt sengetøy, nødklær og et par mer brukbare klespakker fra Finn, men mange av de såkalt berikede klærne er helt unike og har høy affeksjonsverdi. Bl.a. den nevnte singletten, som var det første fairtrade sertifiserte plagget jeg fant. Original Max Havelaar, fra før de byttet navn til Fairtrade. Den kostet omtrent 250 kr for tjue år siden og har trofast holdt stand gjennom hver eneste sommer siden. Med alt arbeidet jeg har lagt ned i den nå, så er Gucci fast fashion for tacky træsh hoes til sammenlikning.  Fordi jeg har vært en så etisk bevisst shopper og bygget en garderobe jeg kunne gå moralsk rakrygget i, så er det ikke bare, bare for meg å handle nytt. Favorittbutikken Libe er nedlagt, og jeg liker ikke kolleksjonene de gode merkene (som Komodo og Monkee Genes) har for øyeblikket. Nudie har heldigvis jeans jeg liker, men utover dem ser det svart ut. Derfor velger jeg redde det som reddes kan.  Alt av ulltøy må byttes fordi proteinfibre går bokstavelig talt i oppløsning i høy pH. Ikke bare undertøy som ikke er så farlig hvordan ser ut, men affeksjonsverdi Komodo blazer, kåpe, skjerf og lue, kjole, skjørt og flere bukser. Det er virkelig en smerte å vente på plagg jeg vil ha fra de merkene jeg liker. Trendene for tiden faller ikke i smak. Nøstebarn har fortsatt de samme plaggene de alltid har hatt, men er selvsagt utsolgt for de riktige fargene.  Jeg drar det antakelig så langt at jeg demonterer en jakke vevd og sydd i Sverige, fra et svensk merke som gikk konkurs og ikke lenger tilbyr noe nytt, for å unngå skade elgskinnet på utsiden mens jeg renser innsiden.  ..ikledd pølsedrakt fra Biltema, fordi jeg ikke hadde nevneverdig lyst til å legge penger i kassa til noen såkalt grønn butikk da jeg trengte emergency beskyttelse mot klima etter den fanatiske grønnskallen fra den sekterisk klorofyllkommunistiske kloakken av ruspsykotisk økolååågiske fotsoldater fra MDG beriket både garderoben min og miljøet med det ufortynnede insektsmiddelet sitt. Biltema klær med pølsemotiv på var det mest aggressive motsvaret jeg kunne finne som traumeterapi. Made in China av helt ny polyester, fraktet fossilt fra andre siden av planeten og med bilder av svinekjøtt på. Jeg slo til og det føltes bra.     
    • Er det ikke bedre å kaste klærne og kjøpe nye, det burde dekkes av innboforsikringen? Litt jobb, men føles tryggere likevel?
    • Det hjelper også å legge den i glovarmt vann etter vask, for å drepe mikroorganismene før du tørker den hurtig et varmt sted med god ventilasjon. De formerer seg lett under tørkeprosessen om du ikke har kverket dem skikkelig. Vaskemiddel hjelper bare med å få hardføre mikroorganismer delvis ut av stoffet, det dreper dem ikke, mange blir sittende igjen, og vannet i maskinen holder ikke 60° lenge nok. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...