Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan bli en Jockey?


Iago

Recommended Posts

Hei Hei!

Jeg lurte på hvordan jeg kan lære meg galopp?

Min drøm i livet er å bli en Jockey.

Men jeg vet ikke hvor jeg skal lære meg det.

Og jeg bor for langt fra Øvrevoll Galoppbane så jeg kan ikke ri der.

Jeg har drevet med hest hele livet men begynte på kurs for litt over 1 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

husk, du kan ikke veie hundre kg og drive med gallopp! Jaja, du kan drive med det, men ikke ri selv :twitch: tror det er 55 kg som er grensen.

Du må også regne med å flytte på deg om du vil bli jockey, ikke alle plasser det er en like populær sport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk, du kan ikke veie hundre kg og drive med gallopp! Jaja, du kan drive med det, men ikke ri selv :P tror det er 55 kg som er grensen.

Du må også regne med å flytte på deg om du vil bli jockey, ikke alle plasser det er en like populær sport.

Det har jeg tenkt over. Og jeg veier ikke mye nå heller. Jogger / Løper en del også ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta heller travlisens enten som kusk eller monte rytter, mye sunnere. Ikke noe slanke press, ikke alderskrav hverken øvre eller nedre.. Sats på travsporten du,mye å velge i; enten stallmann/kvinne, trener, kusk eller rytter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste går i lære hos en galop træner.

Der er ikke mange kvinder der ender ud med at blive professionelle jockyer, da vægtkravene er så skrappe, at piger ikke kan overholde dem når de er fuldt udvokste og udviklede. Jeg kender selv Cordrey familen der driver galopstald i Danmark, og professionelle jockyer, hele familien er små snefnug, men alligevel endte deres datter ud med at veje for meget til at blive professionel. Sønnen flyttede en overgang til Dubai, og red galopheste for den kongelige familie der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg tenkt over. Og jeg veier ikke mye nå heller. Jogger / Løper en del også ^^

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er: men du må huske på at folk legger på seg med alderen. noen lite, og andre masse.hehe.

Tror det finnes bedre betalte hesteyrker enn jockey?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ja jeg tror det er for sent at starte da med træningen, men du kan altid prøve at høre dig for. Men de fleste jockeyer stopper jo når de er omkring 35-40.

Takk for svar, det var jo veldig typisk. Men da for jeg finne på noe annet lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg ser at det er på tide for meg å skrive litt her! Mye feil informasjon som står der. For det første er jockey yrket tøft veldig tøft, Men for den riktige er det drømme yrket. Verden hyler for nye jockeyer det er akkut mangel og mulighetene for å tjene godt som lærling er der. Som 28 åring er du per dags dato for gammel til å bli lærling ( de endrer kanskje regelen). Men det er ikke sant at jockeyer slutter når de er 35-40 det er bare tull de fleste holder på til godt inn i i 50 årene. Den eldste aktive jockeyen døde i fjor før løpene i hjerneblødning han var 76 år gammel!

Og igjen en jockey tjener 3-4 eller mye mer ganger så mye som en stallarbeider i en gallopstall.

Hvis du vil bli jockey må du flytte på deg. Hvor gammel er du? Hor mye veier du ? Hvor høy er du?

Jeg skjønner egentlig ikke hva du mener med slankepress?????????? Ja virkelig ikke faktisk!! En jockey må veie lite ellers for den ikke ritt. Men dette vet da alle som begynner som lærling det er ikke noe press enten er du lett og for jobb eller ikke. En bestemmer selv minimums vekten sin. Dette står gallopkalenederet og folk veøger da jockey ovenfor den vekten de kan ri. Ingen presser noen til å gå lenger ned aldri!! Og det er faktisk ikke alltid man bruker de lette for dødvekt er ikke bra så derfir velger man da utifra vekt. Det derimot som er forbudt er å ta på seg en vekt en ikke kan ri. Jeg kan si uendelig mye om dette snakke i flere timer men det blir for mye bare send meg en pm og spørr det du lurer på.

Ps. Nicholas cordrey har ALDRI ridd for sjeiken i emiratene! (bare så du vet det) Og som regel er det andre grunne for at en i familien ikke blir jockey og det har ofte lite med vekt å gjøre, ofte har det andre faktorer og da er det lett for å skylde på vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jepp jeg ser at det er på tide for meg å skrive litt her! Mye feil informasjon som står der. For det første er jockey yrket tøft veldig tøft, Men for den riktige er det drømme yrket. Verden hyler for nye jockeyer det er akkut mangel og mulighetene for å tjene godt som lærling er der. Som 28 åring er du per dags dato for gammel til å bli lærling ( de endrer kanskje regelen). Men det er ikke sant at jockeyer slutter når de er 35-40 det er bare tull de fleste holder på til godt inn i i 50 årene. Den eldste aktive jockeyen døde i fjor før løpene i hjerneblødning han var 76 år gammel!

Og igjen en jockey tjener 3-4 eller mye mer ganger så mye som en stallarbeider i en gallopstall.

Hvis du vil bli jockey må du flytte på deg. Hvor gammel er du? Hor mye veier du ? Hvor høy er du?

Jeg skjønner egentlig ikke hva du mener med slankepress?????????? Ja virkelig ikke faktisk! En jockey må veie lite ellers for den ikke ritt. Men dette vet da alle som begynner som lærling det er ikke noe press enten er du lett og for jobb eller ikke. En bestemmer selv minimums vekten sin. Dette står gallopkalenederet og folk veøger da jockey ovenfor den vekten de kan ri. Ingen presser noen til å gå lenger ned aldri! Og det er faktisk ikke alltid man bruker de lette for dødvekt er ikke bra så derfir velger man da utifra vekt. Det derimot som er forbudt er å ta på seg en vekt en ikke kan ri. Jeg kan si uendelig mye om dette snakke i flere timer men det blir for mye bare send meg en pm og spørr det du lurer på.

Ps. Nicholas cordrey har ALDRI ridd for sjeiken i emiratene! (bare så du vet det) Og som regel er det andre grunne for at en i familien ikke blir jockey og det har ofte lite med vekt å gjøre, ofte har det andre faktorer og da er det lett for å skylde på vekt.

TUSEN TAKK for disse svarene! Hvordan vet du så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
  • 1 month later...

nei det finnes ingen høyde begrensing! det som finnes er vekt begrensning. om en vill leve av det må en ikke veie for mye. selvfølgelig ikke noe press men veier du lite ikke eldig lite men lite for en flere ritt en de tunge. Grunnen til at dem er små er fordi de må veie lite en høy person som veier lite har ikke like mye krefter/muskler enn en som er lav og veier helt normalt altså ikke er tynn. Derfor er spesielt guttene lave. Men det er ett unikt yrke som er fantastisk for noe men passer ikke alle mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...