Gå til innhold
Hundesonen.no

tur-venn i oppland søkes


swimzy

Recommended Posts

  • Svar 84
  • Created
  • Siste svar
Jeg og valpen bor på Gjøvik, blir gjerne med hvis det skjer noe valpevennlig :P

Må sparke meg selv bak også, og prøve å ikke være så sjenert. Kjenner vel nesten ingen med hund i området.

Gammel er valpen? Alt er vel valpevennlig, så lenge det er hyggelige hunder som er med. :P Du har jo ganske stor rase også, så tåler vel litt løping og leking og herjing? Kanskje vi tar en tur oppover etterhvert, kan vi gå tur sammen om du vil? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er bare 10 uker, hehe, men trenger sosialisering :icon_confused: Kan jo evt bli med og gå tur når hun er litt eldre!

Skal jo være obs på digre valper pga skjelettet osv, men alt med måte og fornuft, en valp skal jo leke og herje. Hun har ihvertfall godt av å møte andre hunder, jeg får nesten dårlig samvittighet for at jeg ikke kjenner noen hun kan få leke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Hun er bare 10 uker, hehe, men trenger sosialisering :) Kan jo evt bli med og gå tur når hun er litt eldre!

Skal jo være obs på digre valper pga skjelettet osv, men alt med måte og fornuft, en valp skal jo leke og herje. Hun har ihvertfall godt av å møte andre hunder, jeg får nesten dårlig samvittighet for at jeg ikke kjenner noen hun kan få leke med.

Hadde vi funnet en inngjerdet plass kunne vi gjerne møtt dere, Toiwo er fin med "småttiser". Vi kan i allefall møtes og tusle tur? Fin trening det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi funnet en inngjerdet plass kunne vi gjerne møtt dere, Toiwo er fin med "småttiser". Vi kan i allefall møtes og tusle tur? Fin trening det også :)

Gjerne! Nå vet jeg ikke egentlig om noen inngjerdede plasser da, ihvertfall ikke som jeg kan komme på. Men tusling er også fint, det. :)

*poke alle andre i tråden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*poke tilbake*

Min kan være litt vel tøff med andre hun, så jeg tror vi skal vente litt med noe treff til hun blir litt eldre og litt roligere, så får vi heller satse på å være med de hun kjenner her på pensjonatet. Nå er det jo snart valp også da, hun må jo komme seg ut og sosialiseres litt etterhvert. :) Men blir mye styr framover, så vi tar det litt som det kommer, vi. Er jo et stykke å reise for oss til Gjøvik også, det er 50 min på toget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*poke tilbake*

Min kan være litt vel tøff med andre hun, så jeg tror vi skal vente litt med noe treff til hun blir litt eldre og litt roligere, så får vi heller satse på å være med de hun kjenner her på pensjonatet. Nå er det jo snart valp også da, hun må jo komme seg ut og sosialiseres litt etterhvert. :) Men blir mye styr framover, så vi tar det litt som det kommer, vi. Er jo et stykke å reise for oss til Gjøvik også, det er 50 min på toget. :)

Toiwo og jeg kan ta turen til Gran om dere vil ha besøk, ikke møtt noen han ikke går sammen med enda og ikke er han noen superpyse heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det her hadde vært morro! Jeg veit om 2 steder vi kan være, enten her på hundepensjonatet, her er det jo inngjerda med 2 m gjerde overalt. Eller så er det et jorde rett oppi skogen her, jeg veit ikke åssen gjerdet ser ut rundt hele, men det har gått sau der i høst uten å komme seg ut, og det er stengbart der man går inn(om man måker litt snø ved porten), og masse plass å fly på. (men ganske dyp snø da!)

Det beste alternativet er vel egentlig her, for her er det litt nedtråkt, og litt mer oversiktlig hva de driver med.

Roya er stort sett snill med hanner, spesielt de som er mindre enn henne(i størrelse, og i alder), men hun er nokså dominant, og skal helst være sjef. Om noen andre er veldig dominante, tror jeg nok hun detter litt i rang rimelig kjapt(har ikke helt opplevd dette enda, men det hadde vært fint og morro å se en gang!)

Hun kan være veldig høylytt/bråkete i lek(rottweileren i henne), og veldig tøff. Hun løper rett på, om det er enden på et gjerde, en hund, knærne dine eller hva som helst, hun smeller rett i og løper videre uten å bry seg. ;) Så vi får nok ta det litt pent med valpen iallefall, om Pion blir med! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det her hadde vært morro! Jeg veit om 2 steder vi kan være, enten her på hundepensjonatet, her er det jo inngjerda med 2 m gjerde overalt. Eller så er det et jorde rett oppi skogen her, jeg veit ikke åssen gjerdet ser ut rundt hele, men det har gått sau der i høst uten å komme seg ut, og det er stengbart der man går inn(om man måker litt snø ved porten), og masse plass å fly på. (men ganske dyp snø da!)

Det beste alternativet er vel egentlig her, for her er det litt nedtråkt, og litt mer oversiktlig hva de driver med.

Roya er stort sett snill med hanner, spesielt de som er mindre enn henne(i størrelse, og i alder), men hun er nokså dominant, og skal helst være sjef. Om noen andre er veldig dominante, tror jeg nok hun detter litt i rang rimelig kjapt(har ikke helt opplevd dette enda, men det hadde vært fint og morro å se en gang!)

Hun kan være veldig høylytt/bråkete i lek(rottweileren i henne), og veldig tøff. Hun løper rett på, om det er enden på et gjerde, en hund, knærne dine eller hva som helst, hun smeller rett i og løper videre uten å bry seg. ;) Så vi får nok ta det litt pent med valpen iallefall, om Pion blir med! :whistle:

Roya kan løpe litt på Toiwo først ;)

Han er 9 mnd, kan være bittelitt "ååhhhhh, daaaame!?!?", men tar hintet etter en beskjed eller 3.... ;) Dominant er han ikke, men tar igjen om han blir terget nok ;)

Mot valper er han som sagt veldig fin. Må jo heller ikke slippe alle 3 på en gang, kan event bytte på litt i forhold til hvem vi har sammen osv.

Finner nok ut av det ;)

Da får vi høre med Pionen om de vil være med og sånn ca når det passer med en tur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil være med, vi!

Vet ikke helt når det passer, men er ganske ofte ledig for å si det sånn :whistle:

Har ikke så mye erfaring ennå med hvordan hun er med andre hunder, men hun er jo valp, ergo valpete og slitsom ;)

Vi blir nok enige, Astrid kan jo foreslå noen dager det passer for henne ?

Hvor gammel er småttisfrøkna...ehhh...brummis ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir nok enige, Astrid kan jo foreslå noen dager det passer for henne ?

Hvor gammel er småttisfrøkna...ehhh...brummis ?

Eh. Øh. Jeg jobber nå i helgen da. Men neste helg kanskje på søndagen, hvisattedersomatte det passer for dere? For jeg skal egentlig på 'innflytningsbesøk' til en kompis på fredagen og overnatte til lørdagen nemmelig. For helgen etter, så får jeg jo basenji-valpis i hus og da blir det masse styr og lite tid til sånt sosiale greier med det første før vi har fått installert henne i flokken. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Øh. Jeg jobber nå i helgen da. Men neste helg kanskje på søndagen, hvisattedersomatte det passer for dere? For jeg skal egentlig på 'innflytningsbesøk' til en kompis på fredagen og overnatte til lørdagen nemmelig. For helgen etter, så får jeg jo basenji-valpis i hus og da blir det masse styr og lite tid til sånt sosiale greier med det første før vi har fått installert henne i flokken. :whistle:

Kan vi ikke gå ut i fra den søndagen foreløbig? Altså neste søndag?

Trooor ikke vi skal noe spesielt da i allefall ....

Overnatte hos en "kompis" ja...særlig du er hjemme igjen tidlig nok på søndag til at det er noe poeng i at vi kommer da`a... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke gå ut i fra den søndagen foreløbig? Altså neste søndag?

Trooor ikke vi skal noe spesielt da i allefall ....

Overnatte hos en "kompis" ja...særlig du er hjemme igjen tidlig nok på søndag til at det er noe poeng i at vi kommer da`a... ;)

Haha, faktisk så er det sånn. Han er 30, og bare kompis, og flytter inn i ny leilighet nå, og alt er bare gått oppover for ham det siste året og han fortjener det så SINNSYKT etter alt han har vært igjennom. :whistle: Er så godt med en sånn kompis som også ser at jeg fortjener alt det jeg kan få. (dessuten skal jeg ha med bikkja, og tar bare med mat til ett døgn, så da MÅ jeg jo hjem igjen på lørdagen..) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, faktisk så er det sånn. Han er 30, og bare kompis, og flytter inn i ny leilighet nå, og alt er bare gått oppover for ham det siste året og han fortjener det så SINNSYKT etter alt han har vært igjennom. :whistle: Er så godt med en sånn kompis som også ser at jeg fortjener alt det jeg kan få. (dessuten skal jeg ha med bikkja, og tar bare med mat til ett døgn, så da MÅ jeg jo hjem igjen på lørdagen..) ;)

Er gull verdt med slike kompiser !

Og siden du kun tar med mat for et døgn får jeg tro på at du kommer deg hjem igjen ;)

Da setter vi av neste søndag inntil videre ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gull verdt med slike kompiser !

Og siden du kun tar med mat for et døgn får jeg tro på at du kommer deg hjem igjen ;)

Da setter vi av neste søndag inntil videre ! :whistle:

Det er det, altså! ;)

Jepp, neste søndag it is, så skal jeg 'reservere' en innhegning til oss her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heei folkens:-D jeg er med på det jeg:-D Odin er klar for å leke litt sammen med andre hunder:-D skal bli gøy å bli kjent med doggiser også:-D vi er med...både på treff, gåtur gjøvik, dokka, lillehammer eller andre steder i nærheten:-D

Vi har jo forresten en inngjerdet hage på 2,5 mål tomt, så når det blir vår igjen kan vi avtale treff i hagen vår også, hvis dere ønsker det:-D tror nok hundene får kost seg masse her:-D er litt for mye snø i hagen nå, slik at hunden kan ratt hoppe over gjerdet, men til våren når snøen smelter går det bra:-D

og jeg vil gjerne se valpen, jeg elsker berner senen:-D har jo såå lyst på det selv:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heei folkens:-D jeg er med på det jeg:-D Odin er klar for å leke litt sammen med andre hunder:-D skal bli gøy å bli kjent med doggiser også:-D vi er med...både på treff, gåtur gjøvik, dokka, lillehammer eller andre steder i nærheten:-D

Vi har jo forresten en inngjerdet hage på 2,5 mål tomt, så når det blir vår igjen kan vi avtale treff i hagen vår også, hvis dere ønsker det:-D tror nok hundene får kost seg masse her:-D er litt for mye snø i hagen nå, slik at hunden kan ratt hoppe over gjerdet, men til våren når snøen smelter går det bra:-D

og jeg vil gjerne se valpen, jeg elsker berner senen:-D har jo såå lyst på det selv:-D

Kjempeartig om vi blir fler ! :whistle:

Vil du også bli med til gran neste helg?

Sånn ellers hadde dte vært kjempehyggelig med noen tusle-venner også :icon_clapping:

Må jo forøvrig si at det høres helt lekkert ut med så stor inngjerdet hage, biiiittelitt misunnelig :hyper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hagen hørtes helt nydelig ut. :whistle: Jeg legger ut veibeskrivelse her når det nærmer seg litt mer jeg, tenker jeg. :hyper: Om dere har biler som hundene trives med å ligge litt i, så kan vi jo ta en kaffekopp her inne hos meg også. :icon_clapping: (tror det kan bli NOE kaotisk med 3-4 hunder, 2 katter, 3-4 mennesker og 4 rotter i en pytteliten leilighet.) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...