Gå til innhold
Hundesonen.no

Klubber som er flinke til å holde brukskurs (rundering)

Mailin

Recommended Posts

Skrevet

Hvilke hundeklubber/raseklubber i Norge er flinke til å holde brukskurs? Hvilke klubber holder gjevnlig kurs (en-to ganger per år o.l.), og er det da oftest ukeskurs (en gang i uka, flere ganger i uka e.l.) eller er det helgekurs?

Det er jo så mange klubber i landet, så det er jo greit å ha en viss oversikt over hvilke klubbsider det er vits i å følge med på ang kurs;) Jeg kan godt reise litt om det er bra (og så fremt pengboka klarer brasene :rolleyes: ). Vet at det er flere ukeskurs rundt om, er det noen dere vil anbefale? Er mest interessert i rundering, og helgekurs/ukeskurs (hele uka ikke en gang i uka.. det blir fort litt for dyrt..).

Det blir nok mest sannsynlig ikke kurs på oss før til neste år, men det er jo greit å være litt tidlig ute og følge litt med;) Og ikke minst spare litt...

Skrevet

Flateby HK holder brukskurs 1 gang å året på sølen (rundt Mai). Det er da en langhelg. Ellers er det ikke mye Brukskurs der.

Stovner HK holder brukshund kurs etter etterspørsel. Kurs blir satt opp---> for få PM så går kurset ut.Generellt blir det runderingskurs 1 gang i året. Ellers har klubben samling 1 gang i året en langhelg, men det er ikke så mye påmelding, mer en utslysning internt i klubben. Folk ordner overnatting o.l. selv.

• 5 months later...
Guest Gråtass
Skrevet

NKK har hatt ukeskurs hvor norsk schäferhund klubb har vært teknisk arrangør, belgerklubben har pleid å ha ukeskurs, NBF skal ha ukeskurs ett i Junkerdalen (nord norge) og ett på Sølen i år. Ellers så er det en del oppdrettere som har samlinger for sine valper/bekjente. Det er masse muligheter..

Guest Dratini
Skrevet

Nidaros Brukshund Klubb arrangerer mange kurs pr år. Gå inn på hjemmesiden til de, der kan du finne info om de forskjellige kursene. Tror de fleste kurs i rundering/spor er helg (fredag-søndag).

Skrevet

Hundeferie i Hemsedal ( NRK Bergen & Omegn) har som regel kes kurs i Hemsedal i uke 29, i år er det forøvrig en prøvesak med klikkerkurs som erstatning (lav påmelding i fjor..) Men det er mest på begynner stadiet som regel tror jeg.

Skrevet

Nannestad & Omegn Hundeklubb arrangerer 4 dagers kurs hos Østlies Hundesenter torsdag 17. - søndag 20. april i år. Vi har en ledig plass på runderingsgruppa om noen skulle være interessert ! Send meg en PM så gir meg mer info !

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...