Gå til innhold
Hundesonen.no

Kobbel med små kroker

Raksha

Recommended Posts

Skrevet

Leter forgjeves etter gode bånd til Abby. Har to skinnbånd som er gode å holde i, men jeg syns krokene blir for store for henne. De henger og dingler på ryggen hennes og hun syns tydelig det er guffent. (Går med sele).

Kjøpte et nytt fra puppia, sammen med ny sele, men jeg syns ikke båndet er noe godt å holde i og kroken er like stor som de jeg har fra før. Noen som har noe tips?

Skrevet

Hvordan er de å holde i? Og tåler de litt? Lille frøkna her har et mål når hun går tur og det er å komme raskest mulig frem. Selv om hun ikke aner hvor vi skal eller om vi i det heletatt skal noe. :rolleyes:

Skrevet

Hmm.. Hvilken hunderase skal du bruke den på? Jeg synes de er veldig behagelige å holde i (om du ikke har en veldig sterk og gira hund da..) Brukte den på labradoren (40 kg) til fetteren min og det gikk faktisk helt fint.. :) Sterkere enn flexikobbel.

Skrevet
www.libraartic.com

Det er egentlig laget for kaniner, men bruker det selv på papillonen min og vet om flere andre (kaninhoppere da) som bruker det på hunden :) De er kjempebra egentlig.

Signerer:)

Lenkene fra Libra Artic blir vertfall flittig brukt her^^ Både til kaniner og hund!

Edit: Brukte også et bånd fra Libra artic til en dalmatiner jeg gikk tur med. Det gikk kjempeflott når han gikk pent da ^_^

Skrevet

Er bare en liten griffonfrøken på 3,6 kg - så er ikke noe stort, men hun girer seg fryktelig opp til tider og går mer på to bein mens hun kaster seg fremover i båndet. Men så at prisen var såpass lav at det skader jo ikke å prøve. Takk for tips!

Edit: må bestille for minst 300,- der da blir det litt klønete når jeg vil ha båndet til 48 kr. :)

Skrevet

Bestille fler i forskjellige farger? :)

Disse båndene kan sikkert også brukes som utstillingsband, hvis man surrer de litt opp..

Edit: Large selene (Bogsele) kan også brukes til liten hund! Helt supre.

Skrevet

I veldig mange dyrebutikker finner man jo sett med valpehalsbånd og valpekobbel - disse båndene har små kroker og kan kanskje funke? Ikke koster de noen formue heller.

Ellers så finnes det jo lette lærbånd med små kroker som vel egentlig er ment som utstillingslenker. Ser i alle fall at de selges på en del utstillinger.

Skrevet

Har ett kobbel som jeg syns kroken er liten nok på, det er valpesett kjøpt en eller anne plass. Men jeg syns ikke kobbelet er noe godt å holde i jeg, det blir for smalt og skarpt når knøtt drar i båndet. Må så er nok jeg fryktelig kresen og vant med bånd til større hunder. Skal fortsette å titte. :whistle:

Skrevet

Hva om du går på jernia og kjøper en liten krok og setter den på det båndet du allerede har? Hvis du ikke syr/nagler lær selv, så kan du sikkert få hjelp til det hos en salmaker eller skomaker.

Litt Ot: Da vi passet en liten papillon og eieren hadde glemt å sende med bånd, brukte vi ei skoreim av type støvel og en krok fra ei gammel håndveske. Eieren fortsatte å bruke dette da hun fikk igjen hunden. Hun syntes det var mye bedre enn det hun hadde fra før. :whistle:

Skrevet
Hva om du går på jernia og kjøper en liten krok og setter den på det båndet du allerede har? Hvis du ikke syr/nagler lær selv, så kan du sikkert få hjelp til det hos en salmaker eller skomaker.

Litt Ot: Da vi passet en liten papillon og eieren hadde glemt å sende med bånd, brukte vi ei skoreim av type støvel og en krok fra ei gammel håndveske. Eieren fortsatte å bruke dette da hun fikk igjen hunden. Hun syntes det var mye bedre enn det hun hadde fra før. :whistle:

Det var lurt! takker og bukker.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...