Gå til innhold
Hundesonen.no

Kobbel med små kroker


Raksha

Recommended Posts

Leter forgjeves etter gode bånd til Abby. Har to skinnbånd som er gode å holde i, men jeg syns krokene blir for store for henne. De henger og dingler på ryggen hennes og hun syns tydelig det er guffent. (Går med sele).

Kjøpte et nytt fra puppia, sammen med ny sele, men jeg syns ikke båndet er noe godt å holde i og kroken er like stor som de jeg har fra før. Noen som har noe tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de å holde i? Og tåler de litt? Lille frøkna her har et mål når hun går tur og det er å komme raskest mulig frem. Selv om hun ikke aner hvor vi skal eller om vi i det heletatt skal noe. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Hvilken hunderase skal du bruke den på? Jeg synes de er veldig behagelige å holde i (om du ikke har en veldig sterk og gira hund da..) Brukte den på labradoren (40 kg) til fetteren min og det gikk faktisk helt fint.. :) Sterkere enn flexikobbel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.libraartic.com

Det er egentlig laget for kaniner, men bruker det selv på papillonen min og vet om flere andre (kaninhoppere da) som bruker det på hunden :) De er kjempebra egentlig.

Signerer:)

Lenkene fra Libra Artic blir vertfall flittig brukt her^^ Både til kaniner og hund!

Edit: Brukte også et bånd fra Libra artic til en dalmatiner jeg gikk tur med. Det gikk kjempeflott når han gikk pent da ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare en liten griffonfrøken på 3,6 kg - så er ikke noe stort, men hun girer seg fryktelig opp til tider og går mer på to bein mens hun kaster seg fremover i båndet. Men så at prisen var såpass lav at det skader jo ikke å prøve. Takk for tips!

Edit: må bestille for minst 300,- der da blir det litt klønete når jeg vil ha båndet til 48 kr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I veldig mange dyrebutikker finner man jo sett med valpehalsbånd og valpekobbel - disse båndene har små kroker og kan kanskje funke? Ikke koster de noen formue heller.

Ellers så finnes det jo lette lærbånd med små kroker som vel egentlig er ment som utstillingslenker. Ser i alle fall at de selges på en del utstillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett kobbel som jeg syns kroken er liten nok på, det er valpesett kjøpt en eller anne plass. Men jeg syns ikke kobbelet er noe godt å holde i jeg, det blir for smalt og skarpt når knøtt drar i båndet. Må så er nok jeg fryktelig kresen og vant med bånd til større hunder. Skal fortsette å titte. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du går på jernia og kjøper en liten krok og setter den på det båndet du allerede har? Hvis du ikke syr/nagler lær selv, så kan du sikkert få hjelp til det hos en salmaker eller skomaker.

Litt Ot: Da vi passet en liten papillon og eieren hadde glemt å sende med bånd, brukte vi ei skoreim av type støvel og en krok fra ei gammel håndveske. Eieren fortsatte å bruke dette da hun fikk igjen hunden. Hun syntes det var mye bedre enn det hun hadde fra før. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du går på jernia og kjøper en liten krok og setter den på det båndet du allerede har? Hvis du ikke syr/nagler lær selv, så kan du sikkert få hjelp til det hos en salmaker eller skomaker.

Litt Ot: Da vi passet en liten papillon og eieren hadde glemt å sende med bånd, brukte vi ei skoreim av type støvel og en krok fra ei gammel håndveske. Eieren fortsatte å bruke dette da hun fikk igjen hunden. Hun syntes det var mye bedre enn det hun hadde fra før. :whistle:

Det var lurt! takker og bukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...