Gå til innhold
Hundesonen.no

Husker dere meg med hundeaggressiv tispe?


KristinR

Recommended Posts

Hei hei. En liten oppdatering. Jeg har fått en valp som er satt ut på fòr. Jeg eier blant annet ei tispe som er usikker på fremmede hunder. Angrep er det beste forsvar virker ofte å være mottoet hennes. Jeg luftet tankene mine her inne angående det at valpen og tispa mi skulle bli kjent.

Vil bare fortelle dere at det har gått strålende. Ved første møte følte jeg at Spirit var nokså "stiv" i bevegelser og blikk. Jeg hadde henne (og valpen) under full kontroll slik at ikke noe skulle kunne skje. Første møtet var kort. En uke etterpå møttes vi på nøytral grunn og gikk "tur" med hundene i bånd. Da var allerede isen brutt på et vis og hun oppførte seg eksemplarisk. Kastet seg ned i lekestilling til valpen og innbød til lek. Valpen syns nok at Spirit var noe stor og hun brukte litt tid på å tore kaste seg inn i leken. Jeg valgte likevel å ha Spirit i bånd slik at jeg kunne kontrollere henne bedre. Men alt gikk altså veldig bra. Vi skal fortsette og møtes ganske ofte slik at de kan bli vant til hverandre i alle settinger og situasjoner.

Så jeg er superfornøyd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saaaakte men sikkert... Etterhvert som hun blir bedre kjent med valpen så kan det jo hende at hun har lettere for å akseptere andre hunder også.

Bare å jobbe videre og la henne få mest mulig positive opplevelser.

Har truffet på en del, angrep er beste forsvar hunder, og med litt tid har de alle blitt venner med dyret mitt også.

Her er det ikke noen uskyldig liten valp, men en stor tispe som det lyser ro og selvsikkerhet av.

Kanskje en sånn en er en av de neste vennene hun får?

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...