Gå til innhold
Hundesonen.no

Dommerangst


-Vilde-

Recommended Posts

Jeg stilte labrador valpen min Oscar for andre gang idag. Men det skjedde noe innmari rart. Vi gikk inn i ringen og han var søt og glad som vanlig, men så kom dommeren bort og da rygget Oscar rett bak min rygg og nektet og komme fram. Dommeren tok tak i nakkeskinnet hans og dro han mot seg. Oscar kom med et lite pip og begynte og vri seg ut av armene til dommeren da tok dommeren (ganske overaskende) tak under magen på Oscar og snudde han på ryggen og la han i fanget sitt mens oscar vred og vrikket holdt dommeren fast og sjekket om begge testiklene var der.

Dommeren ba oss om å løpe rundt ringen og Oscar oppførte seg plutselig helt normalt igjen. Det jeg ikke skjønner er at på hans forrige utstilling tok han det helt greit og hilste på dommeren med logrende hale og var glad og fornøyd.

Var det denne dommeren som var "skummel"? Jeg har ingen store planer for han innen utstilling, han skal egentlig trenes i agility. Men jeg har litt lyst til å prøve det litt og det virket som om Oscar syntes det var litt "kult" å få masse pølser for å stå helt stille og logre. Har dere noen tips hvordan jeg kan få han trygg i ringen igjen? Han skal stilles på lørdag og jeg vil jo ikke at han skal være ukomfortabel med det. :console:

Hilsen Vilde og Oscar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...