Gå til innhold
Hundesonen.no

Syk? Hun oppfører seg ikke normalt!


jeanette-k

Recommended Posts

Er ikke sikker på om jeg har plasert denne rett, så bare flytt på den om den ligger feil.

Vi har en katt på litt over 16 år, hun har i det siste, spesielt denne uken etter at vi kom hjem fra ferie, vert ganske merkelig. Hun virker fjern, og hører ikke alltid når min mor kaller på henne (dette e virkelig nytt, hun kommer alltid), og det virker som om hun ser dårlig. Da vi kom hjem i stad åpnet vi døren inn til vaskerommet der maten hennes står og da gikk hun rett på døren. Hun har alltid vert en smidig katt som alltid har greid å manøvrere seg bort fra ting, men hun gikk regelrett rett på døren. Syns også at pupillene hennes er større en vanlig. Hun holdt faktisk på å kræsje med meg også, men da greide hun akkurat svinge bort. Virker også som hun går litt skjeift, litt fjern i grunn. Hun er også ganske tynn for tiden, men hun har brukt å ha sånne perioder, hun spiser bra.

Er dette noe å beskymre seg for? Skulle vi tatt henne til vætrinæren for å sjekke hun skikkelig? Eller er enden nær, skulle vi avlivet henne? Mamma håper virkelig ikke på det siste. Håper noen kan komme med gode forslag. Vi er virkelig glad i denne katten :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle si at pusen vårt døde på mandag. Hadde bestilt time til vetrinæren da hun tidlig om morgenen ikke greide røre seg og bare lå å hylte. Hun døde før vi fikk reist til vetrinæren og nå ligge hun begravd sammen med vår kjære Aron :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Vi måtte avlive vår 13 år gamle pusefrøken forrige uke :lol: . Hun begynte litt på samme måte du beskriver, virket som motorikken hennes ikke var helt god de siste månedene. Kom bare halvveis opp når hun hoppet opp i vinduskarmene osv. De siste ukene sluttet hun nesten helt å spise, hun bare drakk... Men hun malte og ville kjæle og kose hele tiden ;)

Så en dag kom hun ikke hjem igjen... Vi tenkte med en gang at hun hadde gått ut for å dø... Puser drar jo gjerne unna når de er syke... Etter 3 dager kom hun inn igjen, tynnere enn noen gang, og full av sår på kroppen. Vet ikke om hun kanskje hadde blitt angrepet av et annet dyr... Da reiste vi til dyrlegen med en gang med henne. De kunne forsøke å behandle henne for sårene osv, men kroppen var ikke sterk nok, den var preget av at hun begynte å bli gammel... Hun sovnet stille inn hos veterinæren, og ligger nå gravlagt i hagen :)

Dette ble kanskje litt utenfor topic, men ta disse signalene fra katten din på alvor. Hun er en gammel dame, og når alders-signalene begynner å melde seg anbefaler jeg å kontakte veterinær for å kunne tilrettelegge bedre for henne... For det er så utrolig leit å se de slite de siste dagene, når vi kunne ha hjulpet tidligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...