Gå til innhold
Hundesonen.no

Ken..

Barooo

Recommended Posts

Skrevet

Skogfiolen's Ken er hans hele navn og han er en Britisk Korthår på ett år.. :console:

Jeg var på jakt ette katt her i vår, og kom over en annonse på rasekatter.no, jeg så det herlige vesenet, og klarte ikke å glemme han.. :P

Til slutt ringte jeg, og det viste seg at han bodde hos oppdretter utenfor Trondheim, med hennes katter..

Etter litt tid, kom han til oss med fly, og han har vært helt fantastisk siden.

Ken var ikke vvant med hunder, og hunden vår Willy, hadde bare møtt katter noen ganger når han var på besøk hos hundevenninen hans Eyla, der er det katter... :)

men fra første stund så vi at dette kom til å gå helt utmerket, og nå er se supre venner..

Nå er jo Britisk korthår kjent for å gå sammen med andre dyr, men dette er over all forventing!

Ken er en utrolig kosete katt som følger med oss rundt overalt i huset, han trives også på verandaen.

Ken er innekatt, og det trives han med.. :P

Her ligger han opp på fugleburet...

Og når han fant ut at skittentøyskurven er helt ok...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...