Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkertrening av ektefeller?


Torunn1

Recommended Posts

Som overskriften sier, så lurer jeg på om det er noen som erfaring med å klikkertrene ektefeller (da spes. menn)? Jeg har lurt litt på det i det siste om jeg skulle prøve meg på dette. Jeg blir til tider veldig sliten av å gå rundt å huske alt som må gjøres, så det hadde vært fint å fått litt hjelp iblant!

Jeg skjønner at jeg må klikke når han faktisk husker å gjøre en ting på egenhånd, men i stort sett alle tilfellene må jeg minne han på det først. Hva da? Skal han fortsatt belønnes når han endelig gjør det? Han tilbyr jo ikke adferder på egenhånd.

Og hva er best å bruke som belønning? Jeg kan ikke gi han en øl hver gang, det sier seg selv er litt dumt rett før jobb f.eks. Jeg kan belønne med litt tid ved dataen, men da rekker vi jo ikke så mange repetisjoner.

Så er det noen her med erfaring på dette området? Jeg er veldig takknemmelig for alle innspill! :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klikket inn "hent søppelposen og legg den i søppeldunken". Begynte med klikk/sjokoladebit hver gang han nærmet seg søppelskapet, etterhvert fant han ut at han måtte plukke opp søppelposen for å få klikk og sjokolade, og nå får han klikk og sjokolade bare hvis han hiver den i dunken. Nå skal jeg begynne med samme prosedyre på øvelsen "vask skitne kasseroller som står på komfyren" og "sett skitne kopper i oppvaskmaskina". Måtte selvfølgelig jobbe mye med kontakt i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med å lære dem å legge skitne klær i skittentøyskurven, ikke på gulvet eller ved siden av senga? :console:

signerer den!

Så kan de lære seg å lage mat og ikke bare sitte foran en fotballkamp på tv`en, drikke øl og rape! Det er vel det eneste gutter klarer å gjøre samtidig <_<

Var kanskje litt slem her nå men... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, tisper er jo i det hele tatt mye greiere å ha med å gjøre, eller hva?

De har iallefall ikke "løpetid" hele året og en trang til å kjekke seg for andre folk hele tiden.

Når sant skal sies må en vel si at Hannkjønn er mer stabile i gemyttet. Men ærlig talt. Hunkjønn har all rett til å være forbannet en gang i blant når hormonene fyker veggimellom. *Snerr*

:console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har iallefall ikke "løpetid" hele året og en trang til å kjekke seg for andre folk hele tiden.

Når sant skal sies må en vel si at Hannkjønn er mer stabile i gemyttet. Men ærlig talt. Hunkjønn har all rett til å være forbannet en gang i blant når hormonene fyker veggimellom. *Snerr*

:)

Hehehe! Hormoner? Hunkjønn? Nå skjønner jeg ikke hva du mener. :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...