Gå til innhold
Hundesonen.no

LP og AG på NKK Hamar

MartineH

Recommended Posts

Lydighets- og agilitykonkurranser Hamar 2007

Norsk Kennel Klubs Hovedstyre har i møte VI/07 den 15. august 2007 vedtatt at det innføres kvalifiseringskrav for deltakelse i lydighet på Hamar. Kravet for påmelding er at man som minimum har oppnådd en 1. premie i klassen. Dokumentasjon på oppnådd premiering skal medbringes på stevnet.

Det vil kun arrangeres NM i agility på Hamar. Det vil ikke bli avviklet konkurranser i klasse 1 og 2.

Herlig! :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i seneste laget syns jeg.... Vet om folk som alt har meldt seg på til lp og har planlagt å debutere der.

Men i fjor gikk vell heller ikke ag? Det blir vell som med NKK Bjerke hvor NM lp går, ingen annen klasser er med da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt i seneste laget syns jeg.... Vet om folk som alt har meldt seg på til lp og har planlagt å debutere der.

Men i fjor gikk vell heller ikke ag? Det blir vell som med NKK Bjerke hvor NM lp går, ingen annen klasser er med da.

Ja, sent og veldig dumt. Heller begrenset påmelding i LP og første mann til mølla. Kjedelig å starte i samme klassen du har opprykk fra...

Vedr. agilityen sa de at klasse 1 og 2 ikke fikk gå ifjor pga plassmangel i forhold til at det var Nordisk vinner og ikke norsk vinner...

Men men, man kan jo ha en artig tur fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NKK Bjerke er ikke "for alle" i lydighet hvert år nå pga NM... Så jeg synes nå egentlig ikke at det er noen krise at klasse 1 og 2 i AGen blir tatt vekk når NM arrangeres.

Ang 1. premien. Hverken hund eller eier dør av å gå en gang til i samme klasse. :console: Ta det heller som en utfordring å plassere seg godt i den klassen man går i...

Skulle gjerne sett at det ble min HP eller CK for å stille ut der. Slik at nivået på hundene ble heva litt. Det er tross alt en vinnerutstilling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

For å være helt ærlig syns jeg det er greit. Særlig med tanke på deltagere i de lavere klassene. Det er jo så himla mange og ymse kvalitet på de som starter. Det er ikke festlig å ha oppmøtetid kl 09.00 og komme i ringen fem timer seinere med utslitt hund og skal atpåtil ha litt nerver. Da syns jeg det er bedre å ha en kvalitetsbedømmelse av de som har en 1. premie.

Men jeg syns det var litt sent å komme med avgjørelsen nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Litt "gammel" tråd da, men tar den opp alikevel.

Jeg syns det er litt kjedelig at det er sånne regler jeg da. Jeg hadde egentlig tenkt til å gå lydighet med Rikke der, men vi får garantert ikke noe 1.premie før det :)

Men, med tanke på hvor mange hunder som var påmeldt i fjor så kan jeg skjønne det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...