Gå til innhold
Hundesonen.no

Orrys "lillesøster" er født!


Peers

Recommended Posts

Søndag 19. august ble valpen min født, hos Kennel Lochaline. Det ble fire tisper og tre hannhunder, og en av disse tispene skal altså bli Orrys "lillesøster"! For meg er gleden enorm, jeg vet knapt hvilket bein jeg skal stå på, og svever litt på en rosa sky om dagen. Hund nummer 2 har vært planlagt lenge, men nå som valpen faktisk er født føles ventetiden ufattelig lang... :lol:

Hvorfor en springer til? Jeg er så glad i alle de gode egenskapene til springeren, foreløpig passer de meg perfekt. I tillegg teller Orrys "mening" inn, han er en helt annen hund når han er sammen med springere i forhold til andre raser ("å lykke, den er jo lik som meg!"). Jeg synes det er viktig at han skal trives med hund nummer 2.

Dette skal forhåpentligvis bli konkurransehåpet mitt, så vi får se hva fremtiden bringer :D Navn er ennå ikke bestemt, så om noen har forslag er det bare å komme med dem. Jeg har noen få alternativer selv, men er åpen for mange fler. Jeg vil gjerne ha et navn som ikke er så vanlig, helst to stavelser og som gjerne har en betydning.

Her er et bilde av de fire jentene, en av disse blir altså min om 8 (lange) uker:

jentenered.jpg

De ser ut som små rotter foreløpig, men nydelige likevel!

Valpen får selvfølgelig egen tråd under "Din hund" etter hvert, når ventetiden nærmer seg slutten og mer er bestemt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Grattis! :icon_fun:

Jeg vet akkurat hvordan du føler det. Sikkert ikke lett å tenke på noe annet en valp og valpeutstyr akkurat nå. Du befinner deg rett og slett i valpetåka! Jeg er enig med deg at springere er flotte hunder. Det går en forbi kontorvinduet mitt hver dag, han er kjempesøt!

De åtte ukene går faktisk fort, en uke er jo ingenting i våre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Jeg gleder meg og til å finne ut hvilken av dem som blir min, det blir spennende :o

;) Gleder meg til å knipe på henne ;)

Det skal du få lov til, hehe!

Så nydelig. :P

Er alle brun/hvit, eller er det sort/hvit der og?

Vanskelig å se...

Alle er brun/hvit :o

heldige du! leste om oppdrettet på hjemmesiden, hørtes veldig bra ut! Gleder meg til den dagen jeg blir en lykkelig springer eier :o Gleder meg til flere bilder!

Ja, jeg tror jeg blir veldig fornøyd med oppdretter, både med tanke på hennes erfaring og avlsmål =)

Gratulerer så mye =) Håper jeg får møte henne en dag også :o Kanskje på et valpetreff? :P (der jeg har med "voksen" hund), hehe.

Gleder meg til flere bilder av sjarmtrollet (når du også vet hvilken det blir).

Ja, vi vil treffe dere! Må jo treffe Bocca igjen, håper hun ikke har sluttet med lydene sine? :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi vil treffe dere! Må jo treffe Bocca igjen, håper hun ikke har sluttet med lydene sine? :Laugh:

hehe, de er vel der fortsatt, men må roe henne ned om de kommer. Funnet ut at ho gjør det når ho blir for gira og opphissa. Men ho har jo maaange rare lyder. Kanskje de to kan bli grynte-venninner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! :icon_fun:

Jeg vet akkurat hvordan du føler det. Sikkert ikke lett å tenke på noe annet en valp og valpeutstyr akkurat nå. Du befinner deg rett og slett i valpetåka! Jeg er enig med deg at springere er flotte hunder. Det går en forbi kontorvinduet mitt hver dag, han er kjempesøt!

De åtte ukene går faktisk fort, en uke er jo ingenting i våre dager.

Denne glemte jeg å svare på oppi her... Håper du har rett og at ventetiden går fortere enn det føles for øyeblikket ;)

hehe, de er vel der fortsatt, men må roe henne ned om de kommer. Funnet ut at ho gjør det når ho blir for gira og opphissa. Men ho har jo maaange rare lyder. Kanskje de to kan bli grynte-venninner ;)

Hehe, det er bra, det var jo god underholdning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Grattis altså! Den tiden er ufattelig lang, men så går jo åtte uker egentlig ganske fort også da! Jeg vet godt hvordan det er! ! Du har en morsom, men dog, slitsom tid foran deg! Det var som Helene sa en dag; " Jeg gleder meg til Tekla er litt voksen og lydig og kan alle de tingene, men åh, det er jo jeg som må lære henne alle de tingene...! " ;) Selv om det er gøy å trene hund, så er det noen ganger man ønsker en reflektert og voksen hund som ikke gjør så mye "dumt"! Særlig når man er vant med en voksen en, slik som Orry!

Lykke til ihvertfall! Det blir spennende! SKal følge med på din hund tråden!

Har du noen bokstav eller tema navnet skal være i? Jeg er ikke så god på tispenavn, men man kan jo vri hjernen sin litt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Grattis altså! Den tiden er ufattelig lang, men så går jo åtte uker egentlig ganske fort også da! Jeg vet godt hvordan det er! ! Du har en morsom, men dog, slitsom tid foran deg! Det var som Helene sa en dag; " Jeg gleder meg til Tekla er litt voksen og lydig og kan alle de tingene, men åh, det er jo jeg som må lære henne alle de tingene...! " ;) Selv om det er gøy å trene hund, så er det noen ganger man ønsker en reflektert og voksen hund som ikke gjør så mye "dumt"! Særlig når man er vant med en voksen en, slik som Orry!

Lykke til ihvertfall! Det blir spennende! SKal følge med på din hund tråden!

Har du noen bokstav eller tema navnet skal være i? Jeg er ikke så god på tispenavn, men man kan jo vri hjernen sin litt..!

Bra kommentar fra Helene, jeg tror jeg kommer til å kjenne meg igjen der :Laugh: Husker at jeg innimellom var litt oppgitt over Orry som valp, men tror mye av det er fortrengt... Men det er jo litt av sjarmen med valp da, selv om man kanskje har mest lyst til å dunke hodet i veggen noen ganger ;)

8 uker er heldigvis ikke en evighet, selv om det føles sånn akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag var jeg på valpebesøk, og jeg smeltet jo bare litt :) De er nydelige alle sammen! De var bare 2 uker og 2 dager gamle i dag, men har så vidt begynt å åpne øynene. Noen prøver også å bli racere på gå, og er veldig flinke allerede. Under følger et lite bildespam fra dagen! Først alle jentene hver for seg:

En tispe:

1tispe2.jpg

1tispe3.jpg

Synes hun har et nydelig bles :)

En annen tispe:

2tispe1.jpg

2tispe2.jpg

En tispe til:

3tispe1.jpg

3tispe2.jpg

Og den siste tispen:

4tispe1.jpg

4tispe2.jpg

Hun har øyekatarr på ene øyet stakkars...

Forsøk på fotosession med alle jentene:

fotosession.jpg

Ett sekund senere så det slik ut:

stikkeav.jpg

En liten frøken prøver å komme seg på beina *ler* :

gaa.jpg

Prøver å klatre over en annen valp:

trottejenter2.jpg

Men sovnet på halvveien...:

trottejenter.jpg

To av hannhundene:

tohanner.jpg

Nesten hele gjengen:

valper.jpg

Alle disse bildene + noen til kommer på hjemmesiden senere i kveld, sammen med en bloggoppdatering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...