Gå til innhold
Hundesonen.no

Virker DAP?

Tskk

Recommended Posts

Skrevet

Neste uke skal jeg til Belgia, Cairnen min skal være med i lasterommet, må si jeg er veldig nervøs for det, han er litt nervøs for transportmidler, han finner seg i det, men han liker det så absolutt ikke.

Lurer på å kjøpe sprayDaP men virker det egentlig?

Noen som har erfaringer med å sende litt nervøse dyr i lasterommet?

Skrevet

Når vi flyttet inn i ny leilighet så var Mike helstrassa... til vi fikk plugget en DAP i kontakten, da var han mye roligere etter ca 45 min...

Men har ingen erfaring med DAPspray, men er kanskje samme greiene, men kanskje litt indeviduelt fra hund til hund om det fungerer, men det skader jo ikke å prøve hvertfall.

Lykke til og god flytur :lol:

Skrevet

Jeg kjøpte DAP-spray når jeg kjøpte en sånn DAP til stikk-kontakten. Jeg har tro på den dispenseren som står i veggen, men jeg følte ikke at det var noe "funk" i DAP-sprayen overhodet.

Skrevet

Hvorfor må du ha hunden i lasterommet? Er ikke en cairn liten nok til at du kan ha den med inn??

Skrevet
Hvorfor må du ha hunden i lasterommet? Er ikke en cairn liten nok til at du kan ha den med inn??

Han veier faktisk 10 kilo og grensen er 6 :lol:

• 2 weeks later...
Skrevet

hos dyrlegen får man kjøpt dap :) bare ett tips fra min side hvis du har en hund på litt størrelse som hater å være alene hjemme (turbo var sånn i en periode) pass på hvor du setter dap'en, Turbo spiste opp sin.. og den var bak buret så trodde ikke han skulle tenke på å ta den men han dytta like gjerne bort buret å spiste den..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva slags bur bruker dere på utstilling? Eller tralle? Passer Stroller best? Eller tøybur? Eller metallbur? Har du link? Bilder av alt utstyr? Har prøvd litt forskjellig men usikker på hva som er best?
    • Det er veldig stor forskjell på dem. (På norsk skrives forøvrig rasenavn med liten forbokstav) Collie deles i korthår og langhåret, men det er ikke veldig stor forskjell på dem. Begge er myke raser som er avlet et godt stykke bort fra opprinnelsen som gjeterhunder. De er ganske førerorienterte, men krever mindre enn de mest aktive gjeterhundene. De er likevel smarte og aktive, og krever litt mental aktivisering for å trives. Eurasier er en veldig selvstendig rase, kan ha mye jakt, og er krevende å trene og ha løs.  Begge rasene har mye pels, røyter i perioder når de skifter pels, og må børstes regelmessig. Begge rasene har også hatt en del dårlig avl med mye usikkerhet og dårlig mentalitet, men det er lenge siden jeg var aktiv nå så forhåpentligvis har dette bedret seg. Jeg ville uansett vært veldig nøye med oppdretter, foreldrehunder osv.
    • Jeg er interessert i rasene Collie eller Eurasier? Hvordan er de to rasene? Pelsstell? Røyter de mye? Er det mye lyd? Trenbarhet og kan de gå løs ute med lite jakt? 
    • Enig! Heftig lyd er no go for meg også
    • Da snakker vi en helt annen arbeidskapasitet, tilnærmet border collie. Men hvis det er aktuelt, så ja. Og så har de MYE lyd. Mer enn de andre lapphundene. Jeg synes de er dritfine, men lyden (og røytingen) hadde vært uaktuell for meg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...