Gå til innhold
Hundesonen.no

Roe ned en overlykkelig hund


Kristina

Recommended Posts

Lunah er så alt for glad i folk. Når vi er på utstilling overfaller hun dommeren, og når vi går turer trekker hu i båndet som bare det for å hilse på alle. Det er innmari slitsomt! Hun får selvfølgelig ikke lov til å trekke i båndet, men når folk passerer oss må jeg likevell passe på så hu ikke overfaller de.

Noen råd for å roe henne ned? For at hun skal skjønne at hu ikke får lov til å hilse på alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor gammel er hun? Goshi var og sånn, men jeg begynte å legge henne i dekk til de hadde passert eller om det var kjentfolk så måtte hun ligge til jeg hadde fått hilst på og vi hadde pratet litt. Nå er hun mye bedre, virker som hun har forstått at det ikke nytter å buse frem for å hilse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor gammel er hun? Goshi var og sånn, men jeg begynte å legge henne i dekk til de hadde passert eller om det var kjentfolk så måtte hun ligge til jeg hadde fått hilst på og vi hadde pratet litt. Nå er hun mye bedre, virker som hun har forstått at det ikke nytter å buse frem for å hilse.

Funker også å lære hunden å sitte hver gang det kommer noen for å hilse på-- Litt værre når de bare går forbi- kan være litt kjipt med sitt hver gang da på en lørdags formiddag på Karl Johan f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo bare 9 mnd ennå. Men hu er ikke intressert i noe annet når det kommer folk. Ikke godbiter eller leke eller noe. Hu lukker øra, så det er ikke så lett å få hu til å dekke da!

Da har du en konkret sak å trene på! Begynn med en gang, tren gjerne hjemme uten ytre påvirkninger. Og når du vet helt sikkert at hunden kan kommandoen dekk, så prøver du det ute blant folk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en konkret sak å trene på! Begynn med en gang, tren gjerne hjemme uten ytre påvirkninger. Og når du vet helt sikkert at hunden kan kommandoen dekk, så prøver du det ute blant folk. :)

ja vi jobber for harde livet med saken om vi noen gang har sjangs på å få bronsemerket i oktober :-o :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arjen er 11 mnd, og kan dekk utmerket hjemme. Men han blir i en helt annen verden når han møter folk og dyr! Spesielt joggere og syklister. Da lukker han ørene, og jeg må stå med hæla i bakken!
Kjenner igjen den der du..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få noen til å hjelpe deg med det, helst en som hun ikke kjenner så godt.

Få de til å være dommer, komme bort til deg, ta deg i hånda og hilse på deg. Hunden skal sitte ved foten din. "Dommeren" skal ikke bry seg om hunden, om hunden hopper opp og vil hilse så skal dommeren ikke bry seg, men heller snu ryggen til og overse. Når dommeren får hilse på deg og hunden sitter stille kan dommeren hilse på hunden, men hunden skal fremdeles sitte stille, hopper den opp skal dommeren igjenn snu ryggen til. Når hun er flink og sitter stille så er det viktig å rose masse. Dommeren kan gjerne gi hunden en godbit når hun er flink. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...