Gå til innhold
Hundesonen.no

Muck-boots

Matmor

Recommended Posts

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt disse støvlene og hvor mye koster de sånn ca?

Er også litt nysgjerrig på deres erfaring med disse støvlene, jeg skal bruke de i skogen. Gir de god støtte for anklene?

Hvordan er de å bruke på vinteren, kan fort bli litt snø og kulde her jeg bor.

Skrevet

Jeg har de ikke selv, men prøvde dem på Bjerke nå i helga (jeg var kanskje ikke den eneste? haha). Veldig gode å ha på, og de vanlige skal visstnok tåle minus ti-femten grader mens ekstremvarianten tåler minus tretti.

Du får kjøpt dem på zolos.no. De er rundt på alle NKKs utstillinger i tillegg til noen til, dessuten kan du kanskje få kjøpt dem i noen sportsbutikker uten at jeg har sett dem der selv.

Skrevet

Jeg var med på å dra opp salget til Zolos om lørdagen. :wub:

Er egentlig av den typen som heller går kliss bløt på beina i flere timer, enn å bruke støvler, for jeg rett og slett hater gummistøvler. Men disse var både behagelige og varmet opp våte bein ganske fort. Betalte 950,- for de. De er noe tyngre enn vanlige støvler, og jeg syntes de støtter godt opp om foten. Vintererfaringer håper jeg andre kommer med. Blir spennende å se om de holder frysepinner varm på beina i vinter eller ikke...

Skrevet
Vintererfaringer håper jeg andre kommer med. Blir spennende å se om de holder frysepinner varm på beina i vinter eller ikke...

Jeg er veldig glad i muckbootsene mine, men at de skal tåle 15-20 kalde, har jeg liten tro på - jeg fryser ihvertfall på beina når det er så kaldt. Det skal visst hjelpe å ta av seg støvla i et par minutter og så ta de på igjen, men jeg mener.. Man tar vel ikke av seg skoa når man er ute OG fryser på beina?

Men jeg fryser FORT.. Kan jo ha noe med det å gjøre? hehe

Skrevet

Jeg har vært inne på både zolos og Diggidog og kikka, stor prisforskjell syns jeg. Jeg ender nok opp med et par, kjekt å ha utover høsten vil jeg tru.

Er litt små-skeptisk til å bestille over nettet, men får vel bare kaste meg i det;-)

Skrevet

Men til dere som har Muck boots. Hvordan er disse å bevege seg i? Altså, jeg trener endel agility og løper jo da en smule :lol: Kan jeg beregne å bruke muckboots i sånne situasjoner også, eller er det mer til vanlig gå turer i skog og på asfalt?

Skrevet
Men til dere som har Muck boots. Hvordan er disse å bevege seg i? Altså, jeg trener endel agility og løper jo da en smule :lol: Kan jeg beregne å bruke muckboots i sånne situasjoner også, eller er det mer til vanlig gå turer i skog og på asfalt?

Jeg veit ikke helt om jeg ville løpt i støvlene, men de har jo halvstøvler og sko i samme utførelsen, og det burde da funke?

Guest Belgerpia
Skrevet

Om du velger jodpuhr modellen - dvs. den lave som bare går over ankelen - så er det intet problem å løpe med de. Jeg bruker mine muck-boots hele tiden, det er som å ha på seg tøffler - gode å gå i, gode å trene hund i og ikke minst, gode å ri i....... Jeg har også brukt dem i vinter og jeg fryser ikke på beina i dem - men jeg fryser da ikke spesielt lett *ler*

Mine er forresten brukt opp - så nå skal jeg kjøpe meg nye - og jeg går nok fortsatt for den lave modellen..

Skrevet

Er det noen som har noen peil på hvordan størrelsene er? Jeg har lest at de er små i størrelsen, men hvor små i forhold til det man vanligvis bruker?

Skrevet
Om du velger jodpuhr modellen - dvs. den lave som bare går over ankelen - så er det intet problem å løpe med de. Jeg bruker mine muck-boots hele tiden, det er som å ha på seg tøffler - gode å gå i, gode å trene hund i og ikke minst, gode å ri i....... Jeg har også brukt dem i vinter og jeg fryser ikke på beina i dem - men jeg fryser da ikke spesielt lett *ler*

Mine er forresten brukt opp - så nå skal jeg kjøpe meg nye - og jeg går nok fortsatt for den lave modellen..

Eh.. jeg fulgte deg helt til du sammenlignet dem med tøffler *ler* Da assosierer jeg øyeblikkelig med snubling, fomling og "ey, hvor ble det av skoen"?

Men jeg antar at du mente det mer som at de er utrolig bekvemme, deilige og kan brukes til så mangt?

Skrevet
Er det noen som har noen peil på hvordan størrelsene er? Jeg har lest at de er små i størrelsen, men hvor små i forhold til det man vanligvis bruker?

Jeg bruker vanligvis størrelse 38-39, i Muckboots må jeg ha str 39/40 for at skoa skal sitte godt med ulvangsokker på. Men nå har jeg ganske merkelige føtter (den høyre er større enn den venstre, og de er egentlig ganske korte og brede begge to), så jeg er kanskje ikke den rette til å svare?

Det beste er vel uansett å prøve på en utstilling eller noe sånt før du kjøper. Her er arrangementene Zolos har stand på resten av år 2007: http://www.zolos.no/shop/includes/utstillinger.php

Skrevet
Jeg bruker vanligvis størrelse 38-39, i Muckboots må jeg ha str 39/40 for at skoa skal sitte godt med ulvangsokker på. Men nå har jeg ganske merkelige føtter (den høyre er større enn den venstre, og de er egentlig ganske korte og brede begge to), så jeg er kanskje ikke den rette til å svare?

Det beste er vel uansett å prøve på en utstilling eller noe sånt før du kjøper. Her er arrangementene Zolos har stand på resten av år 2007: http://www.zolos.no/shop/includes/utstillinger.php

Takk! Da kan jeg antakelig prøve dem på et arrangement i oktober, selv om jeg kanskje kunne trengt dem før. Jeg har også rare føtter, og har dårlig erfaring med å bestille sko over nettet <_<

Skrevet

Men, er ikke det bare til å returnere det til nettbutikken og be om en annen størrelse?

Jada, jeg er LITT utålmodig av meg, hehe

Skrevet
Men, er ikke det bare til å returnere det til nettbutikken og be om en annen størrelse?

Jada, jeg er LITT utålmodig av meg, hehe

De fleste butikker bruker å være greie på det ja.

Men gang str, så bruker jeg 39-40, alt etter hva slags sko jeg skal ha. Men 39/40 passa utmerket for meg. (Prøv å finne pensko i str 39 dere.... :lol: )

Skrevet

Men gang str, så bruker jeg 39-40, alt etter hva slags sko jeg skal ha. Men 39/40 passa utmerket for meg. (Prøv å finne pensko i str 39 dere.... :lol: )

Pensko i str 39 kan da ikke være noe problem, eller mener du for menn :lol:

*ler*

Skrevet
Pensko i str 39 kan da ikke være noe problem, eller mener du for menn :lol:

*ler*

For menn. :lol: Synes det passer dårlig med skjorte, slips og høyhælte sko :lol:

Skrevet

Du har mindre føtter enn meg, vet ikke om jeg skal le eller gråte :Laugh::lol:

Skrevet

Litt OT men. Prøv å finn ut om det er noen spesial butikker rundt deg som driver spesielt med sko i små størrelser. F.eks her i bergen er det en butikk som har ecco sko i dame fra str 34-35.

En annen ting er å prøve amerikanske/ engelske sko merker, de er ofte små i størrelsen. Timerland er også veldig små i nr. så det kan jo være noe? Sko som er scandinaviske som f.eks ecco er ofte veldig "god" i nr, så en må ofte ned en nr i dem..

Skrevet
Hehe, Nirm har bare en størrelse større enn meg i sko! Jeg har aldri vært borti et mannfolk som bruker under 43 i skostørrelse tror jeg. :fear:

Kanskje han ikke er ordentlig mannfolk?

:Laugh:

Skrevet

Øy. Mobbing av føtter er ikke lov. :) De må jo uansett stå til høyda. :D Greit å ikke se ut som langbein også. :P

Litt OT men. Prøv å finn ut om det er noen spesial butikker rundt deg som driver spesielt med sko i små størrelser. F.eks her i bergen er det en butikk som har ecco sko i dame fra str 34-35.

En annen ting er å prøve amerikanske/ engelske sko merker, de er ofte små i størrelsen. Timerland er også veldig små i nr. så det kan jo være noe? Sko som er scandinaviske som f.eks ecco er ofte veldig "god" i nr, så en må ofte ned en nr i dem..

Takker. :lol: Regner med at det finnes noen i Oslo (her i Sarp måtte jeg gå i barneavdelinga for å få pensko. :P )

Skrevet
Øy. Mobbing av føtter er ikke lov. :) De må jo uansett stå til høyda. :D Greit å ikke se ut som langbein også. :P

Takker. :lol: Regner med at det finnes noen i Oslo (her i Sarp måtte jeg gå i barneavdelinga for å få pensko. :P )

Da MÅ jeg jo få lov til å spørre hvor høy du er og? Og forresten, ikke mobb Langbein her, da mobber du meg i samme slengen tror jeg <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...