Gå til innhold
Hundesonen.no

Webmaster-selen fra ruffwear

Recommended Posts

Er det noen her som har selen og kan vise meg litt bilder? Mener å ha lest at stroppene har noe slags fleecegreier på slik at de ikke gnager.. Har den det? Er det generellt en god sele? Den reima som går over brystet, ligger den lavt nok?

Har sett selen på JRT, men det kan vel muligens også være den minste str de har.. Noen som vet og kanskje har selen til sin lille hund?

Innstillingsmuligheter forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke selen på LITEN hund, men på Bridie. Kanskje du ser litt utfra bildene her hvordan den sitter.

1.jpg

Ser iallefall LITT hvordan den sitter der.

Jeg er veldig fornøyd med den, og ja, den har sånne fleecepuser til polstring på begge reimene som går under buken. Eneste problemet med disse er at de blir VELDIG våte om bikkja bader med selen, og de er lette å miste... (kanskje vurdere å sette i en liten trådstump der)

Ellers er selen helt super på Bridie iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det var Bridie jeg så selen på tidligere ikveld før jeg skrev innlegget. Kjente igjen selen fra nettet og tenkte at den skulle funtes i størrelse "mini" :wub: Emma har vokst litt i bredden i det siste, og kunne trengt en ny sele. Jeg skal tråle nettet nå og se om jeg finner noen mål og kanskje kontakte noen for å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den selen skal jeg kjøpe til min hund. Hun er så flink til å smette ut av selen dersom hun nekter å gå eller vil gå en annen vei :glare: Mange skriver at dette er den eneste selen hvor hunden ikke har kommet seg fri fra. Pluss at den kan brukes både til tur, trekk og spor :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en bod som solgte de på Bjerke, og de med kløv på (Palisades Pack II) var i hvert fall bitte, bitte små... :wub:

Jeg har og sett den på en JRT, men den selen ser nærmest "stor" ut i forhold til de minste jeg så på Bjerke... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den selen i xxs til min dverg dachs. Hun er 35 cm rundt brystet, og er 38 cm lang. Den er kanskje litt kort til henne, i forrhold til de bildene jeg ser, men hun er jo dachs da..

Legger ved et bilde av henne med den på.

post-1913-1187173291_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dachsen din er mye bredere enn Emma "sånn i kroppen altså" hvis du skjønner.. Men kan man stille den mye inn og sånn?

For litt siden kjøpte jeg en sånn kombisele i størrelse pitteliten, men reima rundt kroppen bake var alt for vid - selv når jeg strammet den maks inn.. Kjipt, for den satt godt ellers. Det var vel den minste str de hadde av den, og det var visst sånn liten-dachs-strl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dachsen din er mye bredere enn Emma "sånn i kroppen altså" hvis du skjønner.. Men kan man stille den mye inn og sånn?

For litt siden kjøpte jeg en sånn kombisele i størrelse pitteliten, men reima rundt kroppen bake var alt for vid - selv når jeg strammet den maks inn.. Kjipt, for den satt godt ellers. Det var vel den minste str de hadde av den, og det var visst sånn liten-dachs-strl

Jeg kan stille den mere inn. Men hvor mange cm er hun rundt brystet da?

Tror kanskje den kan bli litt stor, hvis hun er normal Yorkshire størrelse?

Dette sto på canis:

XX-small passer til hunder som er mellom 30 cm og 48 cm rundt det bredeste partiet av ribbeina, og som er minimum 25 cm fra nakke til halefeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma er litt over 30cm fra nakken og til halefestet tror jeg. Hun er ikke så kort i kroppen.. Men hun er veldig spinkelt bygd rett og slett. Aner ikke hvor bred hun er over brystet, har ikke noe å måle med akkurat nå.. Hmm. Hun er ikke akkurat normal yorkshire terrier-strl, hun har liksom kroppsfasongen til Papillon - men hun veier bare 3-4kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den på min papillon som veier ca 4 kg nå. Den passer fint, men tror ikke jeg kan stille den inn noe mer enn slik at den akkurat passer her. Hvertfall ikke på brystet. Nå har ikke Spike en veldig bred brystkasse, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke noe om størrelsene, men jeg kan si at vi er veldig fornøyd med selen. Ja, den har beskyttende fleece. Bruker selen når vi drar på skitur, og Tassen elsker å dra meg å lenge han har den på. Også veldig praktisk med handtak, siden du da lett kan hjelpe hunden forbi vanskelige hindringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...