Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har fått et sår på foten...

BareLinn

Recommended Posts

Skrevet

Som overskriften..

Jeg har fått et sår på foten..

Ikke klør det..Ikke gjør det vondt.. Merker det ikke..

Men begynner å lure hva det kan være...

Kan jo ikke gå uten sokker åsånn fordi det ser så stygt ut.. :wub:

Prøvde å ta et par bilder så dere kan se..

Det går liksom i en slags sirkel...

Hatt det sikkert en 3-4mndr nå.. Det gjør vondt om jeg smører det med hudkrem..

Prøvde det for å se, men det svei jo som f***.... ;)

Hva kan det være?

Som sagt..Hatt det lenge, men ikke tenkt over det før... Derfor har jeg ikke tatt det opp hos legen heller...

Skrevet

Enig med de over her. Det kan se ut til at du har fått ringorm. Ta en tur til legen du og få deg behandling, så slipper du å tenke noe mer på det.

Skrevet

Idag har jeg vært på apoteket..og spurt etter kremer...

Meen...Må nok til legen..

Hun på apoteket trodde det kunne være ringorm..(Hun så ikke ringen)

Men hørtes sånn ut... og også kunne det være flott..men tror ikke det..

Legetime bestilles på mandag, så får vi se..

Veldig usikkert..for dette klør jo ikke i hele tatt... :)

Skrevet

Jeg har hatt ringorm på armene da jeg var liten, og det klør ikke. Det ser bare stygt ut. Tar en god stund før det går vekk også. Dessuten er det VELDIG smittsomt for dyr (har iallefall jeg fått høre) så ikke ha nærkontakt med dyr på en stund.

Skrevet
Jeg har hatt ringorm på armene da jeg var liten, og det klør ikke. Det ser bare stygt ut. Tar en god stund før det går vekk også. Dessuten er det VELDIG smittsomt for dyr (har iallefall jeg fått høre) så ikke ha nærkontakt med dyr på en stund.

Det er veldig smittsomt ja, både fra menneske til dyr, og fra dyr til menneske. Vi fikk en hest på stallen en gang med ringorm, og man ble anbefalt å vaske seg grundig etter å ha vært i kontakt med denne. La meg si det det sånn: mer eller mindre samtlige som ikke overholdt denne anbefalingen, fikk ringorm.. Så da regner jeg med at dette også kan smitte fra menneske til dyr <_<

Skrevet

Sånn... ENDELIG !

Endelig fikk man tak på en lege.. Fikk bare tlf-time da det er så fullt..

Men det visste seg at det ER ringorm.. Fikk beskjed om at det er noe som går

vekk av seg selv etterhvert.. Måtte bare smøre meg med tålmodighet.. :lol:

Ellers kunne jeg dra på Apoteket å kjøpe Canesten..

Det skulle visst funke..

Så nå står jeg på tur ut døren på vei til Apoteket.. :P

Takk for gode råd :)

MEN..Jeg har åsså et annet problem nå.. :rolleyes:

Jeg ble nemlig operert for blindtarmsbetennelse 25nov.05..

Og det var en sånn kikhullsoperasjon..

Saken er at di gikk jo inn naveln (Har arr der), og to små hull på 1,& cm litt lenger ned..i lysken..

Men...Nå har det begynt å verke ut av naveln..

Det blir rødt, sårt,og kommer en slags gul veske som lukter helt motbydelig..

Dette glemte jeg selvfølgelig å ta opp med legen, så skal bestille time... Snart !

Fikk tips om at det kan sitte en innvendig betennelse der?

Men aner ikke... ;) Det e rjo sikkert fordi det blir varmt ogsånn der åsså..

Men at det skal lukte så j*vlig? :P

Skrevet

Kom deg til legen, sier nå jeg. Det skal IKKE komme illeluktende puss ut av operasjonssår så lenge etterpå. :lol:

Skrevet
Takk for gode råd :lol:

MEN..Jeg har åsså et annet problem nå.. :rolleyes:

Jeg ble nemlig operert for blindtarmsbetennelse 25nov.05..

Og det var en sånn kikhullsoperasjon..

Saken er at di gikk jo inn naveln (Har arr der), og to små hull på 1,& cm litt lenger ned..i lysken..

Men...Nå har det begynt å verke ut av naveln..

Det blir rødt, sårt,og kommer en slags gul veske som lukter helt motbydelig..

Dette glemte jeg selvfølgelig å ta opp med legen, så skal bestille time... Snart !

Fikk tips om at det kan sitte en innvendig betennelse der?

Men aner ikke... :lol: Det e rjo sikkert fordi det blir varmt ogsånn der åsså..

Men at det skal lukte så j*vlig? :lol:

Litt merkelig at det kommer så lenge etterpå. Men det høres ut som en betennelse. Kontakt legen igjen!

Skrevet

Dere må da ha en legevakt eller noe der dere bor?

Det hørtes skummelt ut, spesielt sååå lenge etter. SÅ jeg hadde ikke tvilt med å kommet meg til lege, og det med engang (hjemme har vi heldigvis "døgnåpen" legevakt)

Skrevet
Blir litt sånn uvel av deler av denne tråden. Sånn egentlig. Håper du får fikset både ringorm og illeluktende gugg..

Enig. Ugh. Anbefaler lege.

Skrevet

Ikke meningen å gjøre noen uvel her asså :lol:

Skal ringe legen imorra..

Så får jeg bare høre hva det er..

Syns det er litt skummelt selv åsså.. :lol:

Skrevet

For å være helt ærlig BareLinn, hvorfor legger du ut tråder om dette!?! Er det virkelig nødvendig?

Er nok neppe mange leger her inne... Bare stusser litt..

Skrevet
For å være helt ærlig BareLinn, hvorfor legger du ut tråder om dette!?! Er det virkelig nødvendig?

Er nok neppe mange leger her inne... Bare stusser litt..

OMG !

Er det noe å ta SÅ på vei for?

Jeg spurte vel først & fremst om det som viste seg å være ringorm ..

Fordi jeg ikke hadde peiling i hele tatt...

Og ser du... Folk ga meg råd,og trodde det var ringorm..

Ja, det var det gitt..

Finnes tråder her inne som er verre enn dette gitt...

Skrevet

Jeg syns også at det blir litt VEL mye informasjon, enkelte ting er litt for "intime" til at man deler det på et offentlig forum. Men det er nå min mening :console:

Skrevet

Jeg må si meg enig i en del andre her.... Det er forskjell fra å være personlig og å bli privat...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...