Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine topp ti fiksjonale (?) karakterer?


Aya

Recommended Posts

Okey, hvem er dine top ten fiction characters? Fra bøker, filmer eller tegneserier? Og hvorfor?

Mine!

1) Draco Malfoy (Harry Potter universet). Han er så gjennomført nasty innimellom at det er helt herlig:D Han er arrogant og overlegen, classy og sarkastisk. Han har jo noen dybder og, som de som har lest The Halfblood Prince og Deathly Hallows har lært (dette er ikke en spoilertråd, så please, ikke spoil!).

2) Severus Snape (Harry Potter universet). Jeg gir ikke noe mer forklaring enn: The Prince's Tale. For en fantastisk, fantastisk mann! I tillegg elsker jeg sarkasmen hans og hele karakteren er utrolig interessant.

3) Lyra Silvertounge (His Dark Materials). Modig, frekk og rampete (hun minner meg mye om meg selv da jeg var liten:p). Viljesterk og tør å gå utenom reglene og normene for å gjøre det hun mener er riktig. Ofrer ekstremt mye, men er tøff og klok.

4) Luna Lovegood. Hun er jo bare herlig! Sikker på seg selv, drømmende og sær, men har forunderlig mye innsikt. Lojal og modig.

5) Harry Potter. Beklager at du kommer så langt ned, kjære Harry, egentlig burde du være på førsteplass! Han er modig, lojal til det ekstreme og villig til å kjempe og dø for det han tror på. Men litt for Gryffindor for min smak:o

6) Timo (Kjære Timo, Elin Brodin). Aw, snufs og snørr og tårer.

7) Meredith Grey (Grey's Anatomy). Alltid en vittig replikk, tøff men sårbar.

8) Penny Lane (Almost famous).

9) Captain Jack Sparrow (Pirates)

10) Bellatrix LeStrange. Hun er så gjennomført ondskapsfull, og veldig kul:D En fantastisk latter og en herlig skuespillerprestasjon i OotP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen nummerert rekke, men kan skrive ned noen av de jeg kommer på.

Meredith Grey (Grey's Anatomy)

Ryan Atwood (The OC)

Seth Cohen (The OC)

Marissa Cooper (The OC)

Huff, dette var vanskelig, klarer ikke sitte her å tenke tilbake på filmer/serier/ol. nå. Men redigere om jeg kommer på flere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aragorn(The Lord of The Rings) Hva kan jeg si? Aragorn er en fantastisk karakter fullstendig besudlet av filmene.

Faramir(The Lord of The Rings) God på bunnen uansett hva, en bra mann.

Gandalf(The Lord of The Rings)

Huan(The Silmarillion/Unfinished Tales) Har en forkjærlighet for ulver og elsket historien om Beren og Lúthien.

Sirius Black(Harry Potter) Nå har de siste Harry Potter bøkene riktignok vært noen makkverk, men jeg var utrolig glad i denne karakteren. Den mystiske hunden ;)

Jack Sparrow(Pirates of the Caribbean) Herlig herlig karakter som er utrolig morsom!

White Fang(White Fang, Jack London) Har elsket denne boken siden jeg var liten. Har nok noe med min forkjærlighet for ulver å gjøre.

Buck(The Call of the Wild, Jack London) Nydelige snille hunden!

Burning Daylight (En Klondykehelt, Jack London) Barsk villmarksmann ;)

Lillegull(Donald Duck ;) ) Måtte bare dra inn en tegneseriefigur. Lillegull, søsteren til Skrue McDuck. Hun er en herlig hissigpropp!

Severus Snape(Harry Potter)

Ikke riktig rekkefølge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen sånn komplett og organisert liste, men jeg liker Ayla i Jordens Barn-serien. Hun er smart, sexy og independent ;)

Åh, ja, jeg er veldig enig, men jeg klarer ikke slutte å se for meg Shakira i Whenever, wherever videoen når jeg leser de bøkene:p Elsker Ulv også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, får vel lage en liste jeg også da;)

*SPOILER* For dere som ikke har lest Harry Potter and the deathly hallows!

1. Albus Dumbledore- trenger jeg å si mer?

2. Sirius Black- Er noe med ham, klarer ikke sette fingeren på det. Men jeg liker det;)

3. Severus Snape- Ja, allid vært diskusjoner om hvor lojaliteten hans ligger. Mystisk, og veldig godt gjennomført karakter.

4. Hannibal Lecter- Hvem blir ikke facinert av han her. Skulle gjerne hatt han på første plass, men blir nok forbigått av Albus der;) Alle har vel lurt på åssen han ble som han ble. Utrolig facinerende med det dype innblikket i oppveksten hannes i Hannibal Rising. Og kan ikke si at Anthony Hopkins gjorde facinasjonen noe værre:D

5. Aberforth Dumbledore- Har ikke sett så mye til han, men ble interresert da jeg fant ut at han var Albus bror. Jeg ble nysgjerrig, spesielt på forholdet mellom dem, og jeg ville finne ut mer om familien til Albus og oppveksen hannes.

6. Draco Malfoy- Hva skal vi si? Alle historier trenger en slik en. Hærlig karakter som har gitt meg mange frustrasjoner og mange latteranfall.

7.Harry Potter- Skulle helst vært lengre oppe, men føler at jeg allerede vet så mye om han. Har fulgt han så lenge så vet ikke helt. Men han er tapper, modig og Dumbledore's man 'till the very end. Liker at han er god, men samtidig som vi så i Deathly hallows, når han brukte Cruciatus forbannelsen at han er ikke tvers igjennom, han kan han også.

8. Rubeus Hagrid- Fantastisk karakter, lojal til tusen. Han har vel fortjent å bli kalt Dumbledore's man through and through.

9. Faktisk Petuina Dursley- kan ikke forklare det, skulle ønske hun sa det hun skulle til å si til Harry i dh.

10. Hmm, kan jeg si Inspector Rex?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Peregrin tòk - Pippin. (Ringenes herre). Han er bare herlig :wub:

2. Sirius Black (Harry potter). Noe med hans vesen og rolle i historien er suverent.

3. Jack Sparrow. (POTC)

4. Remus Lupus. Snilleste varulven. (Harry potter)

5. Hermine Grang. (Harry potter). Kjenner meg litt igen i henne.

6. Inspektør Frost. (TV serie) Han er genial.

7. James Sawyer (Lost). Pen, frekk og selvopptatt.

8. Charlie (Lost). Attitude! ;)

9. Draco malfang. (Harry potter). Attitude og feiging.

10. Diego (Istid) Den tiger`n rulet istiden!

Sånn ca. i rekkefølge hvertfall...kanskje ikke helt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, får vel lage en liste jeg også da;)

1. Albus Dumbledore- trenger jeg å si mer?

2. Sirius Black- Er noe med ham, klarer ikke sette fingeren på det. Men jeg liker det;)

3. Severus Snape- Ja, allid vært diskusjoner om hvor lojaliteten hans ligger. Mystisk, og veldig godt gjennomført karakter.

4. Hannibal Lecter- Hvem blir ikke facinert av han her. Skulle gjerne hatt han på første plass, men blir nok forbigått av Albus der;) Alle har vel lurt på åssen han ble som han ble. Utrolig facinerende med det dype innblikket i oppveksten hannes i Hannibal Rising. Og kan ikke si at Anthony Hopkins gjorde facinasjonen noe værre:D

5. Aberforth Dumbledore- Har ikke sett så mye til han, men ble interresert da jeg fant ut at han var Albus bror. Jeg ble nysgjerrig, spesielt på forholdet mellom dem, og jeg ville finne ut mer om familien til Albus og oppveksen hannes.

6. Draco Malfoy- Hva skal vi si? Alle historier trenger en slik en. Hærlig karakter som har gitt meg mange frustrasjoner og mange latteranfall.

7.Harry Potter- Skulle helst vært lengre oppe, men føler at jeg allerede vet så mye om han. Har fulgt han så lenge så vet ikke helt. Men han er tapper, modig og Dumbledore's man 'till the very end. Liker at han er god, men samtidig som vi så i Deathly hallows, når han brukte Cruciatus forbannelsen at han er ikke tvers igjennom, han kan han også.

8. Rubeus Hagrid- Fantastisk karakter, lojal til tusen. Han har vel fortjent å bli kalt Dumbledore's man through and through.

9. Faktisk Petuina Dursley- kan ikke forklare det, skulle ønske hun sa det hun skulle til å si til Harry i dh.

10. Hmm, kan jeg si Inspector Rex?:wub:

Ganske mange spoilere for dem som ikke har lest siste boken her da.... kanskje en liten spoilerwarning i overskriften i tråden hadde vært på sin plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
1) Draco Malfoy (Harry Potter universet). Han er så gjennomført nasty innimellom at det er helt herlig:D Han er arrogant og overlegen, classy og sarkastisk. Han har jo noen dybder og, som de som har lest The Halfblood Prince og Deathly Hallows har lært (dette er ikke en spoilertråd, så please, ikke spoil!).

2) Severus Snape (Harry Potter universet). Jeg gir ikke noe mer forklaring enn: The Prince's Tale. For en fantastisk, fantastisk mann! I tillegg elsker jeg sarkasmen hans og hele karakteren er utrolig interessant.

3) Lyra Silvertounge (His Dark Materials). Modig, frekk og rampete (hun minner meg mye om meg selv da jeg var liten:p). Viljesterk og tør å gå utenom reglene og normene for å gjøre det hun mener er riktig. Ofrer ekstremt mye, men er tøff og klok.

5) Harry Potter. Beklager at du kommer så langt ned, kjære Harry, egentlig burde du være på førsteplass! Han er modig, lojal til det ekstreme og villig til å kjempe og dø for det han tror på. Men litt for Gryffindor for min smak:o

9) Captain Jack Sparrow (Pirates) Han er så fiin og tøff, alltid noe gøyalt på lager.

Må nok stjele de 5 sitatene her jeg, fullstending enig. Draco er faktisk kjekk, syns jeg! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det virkelig nødvendig å skrive så mye om karakterene som forklare så mye om Harry Potter and the deathly hallows? :wub:

ehm, det var bare nr. 7 Harry Potter som ga bort litt om bok 7. Og de var ikke mye!

Åja, pluss de med Petunia. Men kan da ikke si at de ødelegger hele lesegleden for folk som ikke har lest boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Drizzt Do'Urden (Laaaang bokserie av R. A. Salvatore) - Mmmmm

2. Bruenor Battlehammer (samme som Drizzt) - Kuleste dvergen i by'n! :wub:

3. Jack Sparrow

4. Rex! - Kuleste boffsen i verden!

5. Nemi - Får aldri nok av Nemi! ;)

6. Aragorn (Ringenes Herre) - Namme!

7. Eowyn (Ringenes Herre)

8. Sauron (Ringens Herre) - What can I say? I like my men evil ;)

9. Gandalf (Ringenes Herre) - Verdens beste trollmann

10. The Dude - personen en spiller i Postal (veldig blodig spill)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, det var bare nr. 7 Harry Potter som ga bort litt om bok 7. Og de var ikke mye!

Åja, pluss de med Petunia. Men kan da ikke si at de ødelegger hele lesegleden for folk som ikke har lest boken.

Likevel, merk det med spoiler (for jo, det kan faktisk ødelegge lesegleden til enkelte). Jeg har knapt fått begynt på boka, og jeg vil gjerne unngå alt som er spoiler, uansett hvor mye eller lite som avsløres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Harry Potter

2. Albus Dumbledore (HP)

3. Phoebe Buffay (Friends)

4. Ross Geller (Friends)

5. Aragorn (Lotr)

6. Ginny Weasley (HP)

7. Fred og George Weasley (HP)

8. Hermione Granger (HP)

9. Bree Van De Kamp (Desperate Housewives)

10. Jack Shephard (Lost)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her blir litt feil i tråden da det her er anime/manga-karakterer, men men.

1. Uzumaki Naruto (Naruto og Naruto Shippuuden). Ligner så mye på meg at det skulle ikke vært lov. :wub:

2. Gaara of the sand. (Naruto og Naruto Shippuuden).

3. Kurosaki Ichigo (Bleach).

4. Zaraki Kenpachi. (Bleach).

5. Ulquiorra. (Bleach).

6. Jiraiya (Naruto).

7. Hatake Kakashi. (Naruto og Naruto Shippuuden).

8. Kisuke Urahara. (Bleach).

9. Rukia (Bleach).

10. Tōshirō Hitsugaya. (Bleach).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Homer Simpson

2. Harry Hole

3. Peregrin og Munti (Lord of the Rings)

4. John Kramer/Jigsaw (Saw)

5. Hannibal Lecter

6. Jack Sparrow (Pirates of the Caribbean)

7. Eowyn (Lord of the Rings)

8. Ronny (Larsons gale verden)

9. Nemi

10. Leatherface (The Texas Chainsaw Massacre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok stjele de 5 sitatene her jeg, fullstending enig. Draco er faktisk kjekk, syns jeg! :wub:

Du er ikke den eneste *sikle* Og når han har svart dress på seg *dåne*. Faren hans er ikke verst han heller:D Og har du sett ung han-hvis-navn-skal-være-unevnt! Okey, jeg skal gi meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste *sikle* Og når han har svart dress på seg *dåne*. Faren hans er ikke verst han heller:D Og har du sett ung han-hvis-navn-skal-være-unevnt! Okey, jeg skal gi meg nå.

Håper for guds skyld du mener når han er uten kostymene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper for guds skyld du mener når han er uten kostymene :)

I like my men snakelike:p Neida, thoho, jeg tenker på f.eks i Chamber of Secrets! Og, for dere som har ekst "Half-Blood Prince", tenk så mye ung-voldie er med når den filmes:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
...hmmm merker en generasjonskløft eller to her :) Mine karrakterer kommer hovedsaklig fra tegneserier, og ingen av dagens filmer har vel overgått de bildene som ble manet frem i hodet mitt som liten gutt. :lol:

I tilfeldig rekkefølge:

01. Tex Willer

02. Kit Carson

03. Blueberry

04. Fantomet

05. Mandrake

06. Modesty Blaise

07. Morgan Kane

08. Kaptein Mark, Mister Bluff og Triste Gufas

09. Tarzan og Korak

10. Edderkoppen

Du glemte:

Sølvpilen

Månestråle

Kaptein Miki

Valiant og Ridderne av det runde bord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...