Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor sover hunden/e deres om natten da?


Cathrine og Killja

Recommended Posts

:wub: Søtnosen!

Har prøvd å dulle litt med ham med tepper og puter og prøvd å ha ham i senga av og til, men det blir for varmt for ham. Så han bare sparker det vekk og legger seg rett ned på de svalende flisene. ;)Ligger maks 5 min i senga før han holder på å 'daue'..

Høres ut som min hund det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar

Jeg har Basenjier (les: varmesøkende prosjektiler) De sover under dyna, tett inntill meg alle mann. Bambi vil ligge mellom meg og samboer'n, hun. Noe både jeg og han forteller i klartekst at er strengt forbudt. Av en eller annen grunn er det alltid der hun ligger når vi vokner om morgningen alikevel... Merkelig. Bikkja må være utstyrt med et eller annet hemmelig våpen som flytter mennesker i søvne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nessie ligger vel i senga mi i ca. en time, så blir det for varmt og hun tusler bort i sofaen min..

Irja ligger i sofaen i stua uten lov, men hun blir tilgitt hver gang :wub:

Nansen må sove på gulvet nedenfor senga til mamma ellers får han ikke sove.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sloughier er mynder, og mynder liker å (m)ynde seg innpå alle sengesovende mennesker. Sloughimonstrene mine - begge to - ligger i senga mi. Rasen stammer fra Sahara, så de liker å ha det varmt. Ergo skal begge gutta ligge under dyna mi. Jeg vil helst ha begge på en side av meg, men ofte ender de opp på hver sin side, med rumpa opp og med hue dypt nedunder dyna. Merkelige skapninger.

Yngstemann, Bahij (10 mnd) må på død og liv ligge med hodet sitt oppå meg. Da han var mindre lå han helst med hodet over halsen min, noe som stadig førte til at jeg våknet med en følelse av å bli kvalt. Nå foretrekker han heldigvis å ha hodet på magen min. Takk for det! Eldstemann, Azaar (2 år) ligger ved siden av meg og lener seg mot meg, eller på rygg med beina veltende over meg. Begge er veldig bestemte på at de må ha kroppskontakt.

Det vanskeligste er å bli enige om hvordan vi skal plassere oss idet vi legger oss. Det kreves gjerne noen runder med forhandlinger før alle er fornøyde.

Når jeg står opp, er guttaboys ennå ikke klare for en ny dag. De er noen virkelige syvsovere. Først håper de at jeg bare skal på do og kommer tilbake igjen, men når de innser at jeg har stått opp, kommer de omsider tassende ned i stua med øynene mer igjen enn åpne. Så må jeg rigge til med fuskepelspledd på sofaen sånn at de kan sove videre der. De vil helst at jeg også skal legge meg der, men innser med skuffede sukk at jeg ikke har samme prioriteringer som dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phoebe sover på rommet mitt, rett nedenfor senga :lol: Hun har en dyne å ligge på, men ender somregel på gulvet..trorhun synes det er for varmt. Hun får ligge i sofaen min også, men der liker hun seg hvertfall ikke..

Hender at hun sover i senga mi også av og til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på! Her hjemme sover han ved siden av senga eller i sofaen "sin".. Sambo'n vil ikke ha han opp i senga, og for husfredensskyld respekterer jeg det.

Men når jeg og Mikey er på hyttetur aleine.... Da ligger han gjerne oppåunderinnimellomrundtogoveralt i senga... :angel:

Sambo'n blir selvsagt litt irritert, men det gir jeg blanke i. Mikey vet han ikke får lov her hjemme og gidder ikke engang prøve, så jeg ser ikke problemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpt hundeseng på NKK Hamar, den var ikke SÅÅÅ populær x) Hun fortrekker gulvet .. Hun ligger i sengen noen timer da, før det blir for varmt for henne :lol: Ellers ligger hun på teppet. Alt ettersom hva som passer akkurat "den" natten x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vet ikke om det har vert en slik tråd før, men i alle fall.

Hvor sover hunden din?

Bilde? Kanskje en liten historie?

i224188680_19980_7.jpg

Tassen liker veldig godt den nye Ikea-sengen sin vi kjøpte for 39 kr sist helg... Det dyreste er ikke alltid det beste!

Teppet oppi har ahn hatt siden han var valp, altså i over to år!

Han er så søt når han ligger der og halvsover :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

argonsliten.jpg

sutteklut.jpg

tja.... spørsmålet er vel heller.... hvor er det han IKKE sover:)

Han har egen seng , men er en sånn "vandrer" som jeg kaller det. Han har mange plasser som han liker og flytter seg ofte litt rundt. Fant han f.eks en morgen ligge rett ut mellom/oppi matskåla, vannskåla og diverse verktøy på kjøkkengulvet og flere ganger funnet han midt i noe skittentøy eller oppe i en halvveis pakket bag. Han elsker å ligge midt oppi ting, ting som helst ikke helt egner seg til hundeseng alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat nå sover bridie i buret sitt som står OPPÅ frysern på soverommet. LITT på flyttefor/opp pussings greie her om dagen, så da må ting stables i høyden. Men, bikkja hopper gladelig opp og inn i buret på kvelden hu.

(hører med at buret er stort nok til å romme 4 bridier....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlemor sover stort sett i senga si, eller i sofan(på natta og når de er aleine). Jyplingen sover stort sett i senga si, men når natta kommer så ligger ho i beinenden på senga mi. De har også fått ei gammel dyne som ligger ved ovnen, veldig godt nå som jeg fyrer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Men si meg en ting folkens, hvordan ser lakenene ut i sengene deres? Jeg bruker minst fem minutter på å koste og fjerne Symrapels fra sengen min hver kveld når jeg skal legge meg. Helt rent blir det jo ikke ... Hver morgen etter at jeg har luftet hundene får de hoppe oppi senga og kose videre med "far" en stund til han skal stå opp. Da er det oftest åtte nokså skitne poter som hopper opp i senga. Jeg begynner å merke at jeg nå har to voksne hunder, liksom.

Vasker dere poter hver dag? Eller skifter dere laken hele tiden??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men si meg en ting folkens, hvordan ser lakenene ut i sengene deres? Jeg bruker minst fem minutter på å koste og fjerne Symrapels fra sengen min hver kveld når jeg skal legge meg. Helt rent blir det jo ikke ... Hver morgen etter at jeg har luftet hundene får de hoppe oppi senga og kose videre med "far" en stund til han skal stå opp. Da er det oftest åtte nokså skitne poter som hopper opp i senga. Jeg begynner å merke at jeg nå har to voksne hunder, liksom.

Vasker dere poter hver dag? Eller skifter dere laken hele tiden??

Tørker du ikke labbene om det er griste vær ute før hundene slipper inn? Her gjøres det, og det er begrensa hvor mye dritt de drar med seg inn i huset da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men si meg en ting folkens, hvordan ser lakenene ut i sengene deres? Jeg bruker minst fem minutter på å koste og fjerne Symrapels fra sengen min hver kveld når jeg skal legge meg. Helt rent blir det jo ikke ... Hver morgen etter at jeg har luftet hundene får de hoppe oppi senga og kose videre med "far" en stund til han skal stå opp. Da er det oftest åtte nokså skitne poter som hopper opp i senga. Jeg begynner å merke at jeg nå har to voksne hunder, liksom.

Vasker dere poter hver dag? Eller skifter dere laken hele tiden??

Hmm.. det har jeg ikke tenkt så mye på. Jeg skifter ikke laken i tide og utide, og jeg vasker aldri poter (kan finne på å tørke av de hvis de er våte), selv ikke de periodene Tulla sover i sengen. Pels blir det ikke så mye av, i alle fall ikke sånn at jeg kan koste den bort. Skitt og lort merker jeg lite til, bortsett fra hvis hun kommer rett inn fra kveldslufting og opp i sengen. Da forrige hunden var valp, merket jeg mye til det (korthåret rase), og sand i sengen måtte jeg koste ut av hver kveld.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...