Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebag eller bærbart stoffbur

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har en hundebag til Blondie som er litt for liten. Den er liksom passe men hun ligge aldri komfortabelt i den uten at forbeina må stikke ut. Den er veldig praktisk å ha med på steder hvor jeg går mye som eks stallen fordi hun blir sliten etter hvert.

Siden den gamle er litt for liten har jeg planer om å kjøpe en ny. Hun elsker nemlig å være oppi bagger.

Vet du om noen gode produkter som selges i nettbutikk??

Har sett litt på denne i fra Petshopgirls men den er litt for liten den også. Men noe alla den er det jeg er ute etter. Den behøver ikke å være godkjent til å ha med på fly men det er et pluss så klart. Den må være mer en 40 cm i lengden.

Klikk her for å se den i fra Petshopgirls

Fant en her også. Men prisen er litt sånn shoking for meg da...

http://www.petshopgirls.no/html-sider/Shop...F_HumblePaw.asp

Skrevet

Jeg bestilte meg en ny bag til Emma for noen dager siden. Bestilte denne:

t_16471_07.jpg

i den største størrelsen. Målene er 50 x 30 x 22cm. Prislapp: 300kr :)

Håper for baggens del at den er litt avstivet i forhold til de to andre vi har. Syns det er så irriterende når hele baggen synker sammen over hunden i bruk.. Det skal jo liksom være et "bur" man kan ta med seg, ikke en POSE. <_<

Skrevet

Den var kjempe fin! Og en super størrelse. Hvor fikk du kjøpt den?

Vil vite hvordan det gikk med det når du bærte henne i den!

Skrevet
Den var kjempe fin! Og en super størrelse. Hvor fikk du kjøpt den?

Vil vite hvordan det gikk med det når du bærte henne i det!

Utifra bildelinken ville jeg tippe den er fra Zoosupply :)

Edit: her er den.

Skrevet

Jepp, fant den sjæl :) Hehe. Leitet på nettbutikker etter bag og poff, der var den :)

Venter med å bestille til jeg finner ut ossen det har godt med Anniken.

Skrevet

Det kan muligens ta litt tid da jeg bestilte den i gamla sitt navn, så jeg får antagelig ikke hentet den før om to uker eller noe slikt da den ramler ned i postkassa her og ikke i byen hvor jeg bor. Etter å ha tatt ferga noen ganger nå i sommer så kjente jeg på meg at jeg bare måtte ha en ny bag til henne.. Den vi har nå kommer hun seg lett ut av hvis hun bare vil. Litt skummelt når man ligger og snorker på ferga.. Tror den nye bagen blir stas å få :)

Skrevet

Ja, hehe.

Min gamle bag har sånn som du knipser halbåndet på inni. Hun kan komme seg ut men da må hun dra med seg baggen på tur og det tror jeg ikke hun syns er stas. Men går det an å klage vis den bare "faller sammen"? Det står jo at den skal være stiv i bunnen og da burde den ikke falle sammen. Får man pengene tilbake eller noe sånt da?

Skrevet

Jeg hadde en sånn bag til cavalieren min, syns ikke kvaliteten var noe å skryte av på den jeg hadde. Øverst på hver side er det en metallstang og begge de to arbeidet seg ut av stoffet etter ganske kort tid.

http://zooprodukter.no/default.pl?showProd...&pageId=175 Hva med noe sånt? Har det til valpen min. Virker mye mer solid, men det mangler skulderem så litt mer klønete å bære med hunden inni. Er sammenleggbart så enkelt å slå sammen da.

Skrevet

hva med denne? Den har jeg til min, og hun elsker den. God kvalitet. Det er den blå jeg mener, men har sett den billigere andre steder.

Skrevet

Har sett på den som ida mente var bra men for tiden så hater jeg blå.. Haha.

Er så lei av fargen blå. Det er bare noen få blå farger jeg liker.

Tror jeg skal kjøpe den som Anniken har kjøpt seg.

Skrevet

Jeg kommer tilbake med info når jeg har fått den. :wub: Tar sikkert en uke-to uker.. Emma er så lett, så tror nok den blir å holde. den baggen vi bruker nå kostet 50kr på QXL, og er absolutt ikke i noe super-kvalitet - men Emma kunne ikke ødelagt den om hun hadde prøvd engang.

Skrevet

Hehe. Jaja. Blondie veier 4,6 så lett er hun jo men ikke så lett.

Men jeg tror jeg skal bestille den baggen veldig snart. Det er jo tilbud på den og greier.

Edit: Den er bestilt nå. Ble veldig irritert nå jeg fordi den butikken er veldig nært oss. Så nå måtte jeg betale porto på 93 kr mens jeg kunne hentet den på vei hjem fra vennina mi GRATIS!! :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...