Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken hestesport satser du mest på og hvorfor?

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Sprang for alle pengene! Mitt store forbilde er Malin Bayard. Hun er så flink. Sprang er veldig morsomt også ^^, Defor vil jeg satse på det.

• 2 months later...
  • 4 months later...
Guest LeenaM
Skrevet

har egentlig ikke begynt å satse på noe enda. jeg rir mye forskjellig ; tølt, voltige, sprang, dressur =) jeg liker alle best tølt (sellom du ikke har skrevet det), voltige og dressur. grunnen til at jeg ikke liker sprang så godt, er at jeg ikke har ridd sprang på noen hest jeg føler meg trygg på. ganti som jeg rir på, er 30 år gammel, så det sier seg jo nesten selv at han begynner å bli litt gammel til sprang. men, ja, elsker voltige, det er kjempe gøy! =D

Skrevet

Jeg liker det meste jeg :lol: Dressur, fordi det er så gøy å få til øvelsene og å ha en lydig hest! Sprang, fordi jeg elsker fart og spenning. Det er kjempe gøy med sprang! Feltritt, har jeg ikke prøvd så mye av. Men jeg red feltritt banen på Stall K og det er noe av det gøyeste jeg noen gang har gjort med hest! Jeg ville egentlig begynne med galopp og bli jockey, men det er bare øvrevoll i norge som gir det mulighet til det, og jeg bor for langt unna. Dessuten er jeg alt for høy for å bli jockey :') Mounted games vil jeg også drive med, men det er jo heller ikke mulighet til.. Dessuten får jeg meg ikke egen hest før jeg blir konfirmant kanskje, så skal ikke satse på noe enda :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...