Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken hestesport satser du mest på og hvorfor?


MegaMarie

Recommended Posts

Jeg satser mest på Sprang fordi jeg liker Sprang best og føler meg kjempe trygg i sprang. Det kan være at grunnen til dette er fordi jeg føler at jeg kan mest sprang og ikke har fått prøvd ut så mye dressur. Jeg har startet 3 uofisielle sprang stevner men ingen dressur stevner. Jeg har heller ikke prøvd trav eller gallopp eller voltige eller western så der kan jeg jo ikke si noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser mest på trav og western. Jeg har vokst opp i travmiljøet så det er jo bare logisk for meg å drive med det. Western ble jeg fasinert av en gang noen hadde oppvisning på et stort travløp og siden har jeg holdt på me det. Det var vell i 2000. Jeg har deltatt på en del uoffisielle westernstevner, innen reining og barrelracing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg til sprang og dressur, jeg :D

Grunnen er at jeg bare elsker å se en hest gi alt på sprangbanen, eller å se en hest på sitt beste i dressur. For ikke å snakke om å sitte hesten mens den gjør det! Og gleden over å få til noe man har strevd med, f.eks i dressur.. ahh..

Kunne tenkt meg å prøvd western, men uten instruktører i den grenen her omkring blir det litt vanskelig ;p

Galopp og trav, og.. ehh.. egenlig kunne jeg tenkt meg å prøvd de fleste grenene :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Jeg driver aktivt feltritt.

Akkurt nå er hesten min syk, og det er usikkert om hun kan komme tilbake på samme nivå som hun var før. Derfor skal hun bedekkes med Heartbeat i Mars 08. Jeg håper jeg kan få frem ett feltrittsavkom, sm jeg kan ri opp og trene selv helt fra starten, slink om jeg har gjort med hoppa mi.

Jeg drev/driver med feltritt fordi jeg syntes det er utrolig morsomt! Det er hele spenninga i terrenget, alt går så fort, og det kommer store utfordringer raskt, og man må være så utrolig konsentrert og ikke feile. Har dere ikke prøvd det ut, er dette noe jeg absolutt vil anbefale på det sterkeste. Men dere burde absolutt ha en hest som går bra i dressur og som kan hoppe skikkelig før dere begynner å trene i terrenget :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trener jeg mest dressur, og rir en god del turer:) Hesten min blir 5 i februar, så han skal egentlig ikke kunne så mye. Han begynner å gå stabilt på tøylen i arbeidstrav nå!;D Er så gøy når man får til ting, og ser framgangen så bra!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg har kaldblodstravere, så da er det jo naturlig å drive med trav. Vi trener også på enkel dressur. Sprang får vi på rideturer i skogen over nedfallstrær eller kanskje vi kan kalle det hverdagsfeltritt.. Litt western blir det også, for vi jobber med slakke tøyler under rytter. Også kjører vi tømmer i skauen med bukk og geit så kan vel kalle det arbeidshest og om vinteren kjører vi kanefart med slede.

Men dette er bare som avveksling i travtreningen. Noen som har innvendinger mot at den norske travhesten er en allsidig kamerat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rir en danskvarmblods som heter Chateau.. =P

Driver med sprang, dressur og voltige ;P. Kan ikke skjønne at noen syns sprang er kjedelig.. skjønner d jo hvis man bare hopper 40 og 60 å sånn men man må jo gi det en sjanse lizzm.. xD uansett r d min yndlingsport på hest <3 =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sprang er gøy, men har aldri deltatt på noen stevner. Har kjempelyst å drive med galopp, synes det er gøy å se på og tippe, men har jo mest lyst å sitte på en av hestene selv da. Elsker høy fart. Ellers har jeg veldig lyst å prøve feltritt. Hvilken rase bruker man helst til det? Dresur er helt greit, men kan ike tenke meg å konkurere i det. Westeren vet jeg ikke åssen er, og trav virker kjedelig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Den tida da jeg var aktiv på hesteryggen så satset jeg mest på sprang. Alltid nye utfordringer og mål. Alltid like gøy.

Er meget sikker på at jeg skal begynne igjen om en tid (5 år?) og da blir det nok fortsatt sprang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg inne i en pauseperiode (grunnet ryggskade etter fall) , men var tidligere aktiv innenfor islandshest og når jeg skal ta opp ridningen igjen tenker jeg å satse videre her, samt teste ut western.

Islandshest fordi det er gøy med gangartene, jeg har drevet med det en stund og jeg digger de små kruttønnene. Spesielt Gedingakæppni er en konkurranseform jeg digger da det, iallefall på de norske stevnene, er mer fart og show enn "dressur" sammenlignet med sportsklassene. Islandshest og gangartsridning er også spesielt og noe ikke så mange driver med (men stadig flere), så det er jo også litt gøy.

Western har jeg lyst til å prøve ut fordi det er en sport som alltid har fasinert meg og det lille jeg har gjort av det før har vært kjempegøy. Så gjenstår det å se da, om det er så gøy som man tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser mest på mounted games, fordi det er kjempe gøy og hesten må være lydig og rask og reagere øyeblikkelig, også liker jeg den stemningen.

Jeg satser litt sprang, men ikke mye. Fordi det er litt gøy å faktisk klare å hoppe over hindre uten å rive. Litt spenning der også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dressur er fantastisk morro (kjedelig? hæ?), og samtidig veldig utfordrende. Samtidig er jeg glad i sprang, veldig glad i sprang, og da er det jo naturlig at favorittgrenen er terrengritt. Når jeg en gang får råd og tid til å drive aktivt med hest igjen blir det nok først og fremst dressur, med sprang og felt som grener for morro skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kaldblodstravere, så da er det jo naturlig å drive med trav. Vi trener også på enkel dressur. Sprang får vi på rideturer i skogen over nedfallstrær eller kanskje vi kan kalle det hverdagsfeltritt.. Litt western blir det også, for vi jobber med slakke tøyler under rytter. Også kjører vi tømmer i skauen med bukk og geit så kan vel kalle det arbeidshest og om vinteren kjører vi kanefart med slede.

Men dette er bare som avveksling i travtreningen. Noen som har innvendinger mot at den norske travhesten er en allsidig kamerat :icon_redface:

Jeg har også kaldblodstraver, 2 stk faktisk :lol: Mor og sønn, en på travbanen og en på konkurransebanene i feltritt (sprang& dressur om vinteren!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rir ikke for tiden, men har drevet med hest i ca 15 år. Har trent, eid og ridd mange hester oppigjennom årene, gått hestelinje. Så jeg har egentlig drevet med det meste.. Vanskelig å velge EN gren.

Vil ikke si at jeg satser på noe. Men det jeg liker best er å ri på tur, trene på bane og dressur. Jeg liker IKKE sprang!! Livredd.. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bestemt meg for en bestemt hestesport som jeg skal satse på framover. Liker både sprang og dressur ^_^

Framover må jeg satse mest på skole og utdanning tenker jeg..

Hest er og blir en del av livet mitt uansett :closedeyes:

Har lyst å prøve feltrittog western, men ikke gallopp det ser så skummelt ut! Skulle gjerne hatt mer selvtillit i sprang :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vel satsa mest på dressur da. Men no har eg hatt ein hest på fôr som berre kunne brukast innan dressur pga gammal seneskade. Før var ho visst kjempe god innan sprang. No er ho avlivd pga skadene, og eg har fått meg ny hest eg skal ha i ca. 2 mnd. Driver framleis på med dressur! Synst det er kjempe kjekt, og når du får til tid og ser framgangen er det så kjekt! Satsa på å starte mitt første stevne snart! :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får egentlig aldri bestemt meg for hva jeg syns er mest moro..dressur, galopp, sprang eller western. Nå for tiden har jeg endt opp på dressur (med Archi) og western (med Abby). :icon_redface:

Så det blir vel det jeg satser på fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...