Gå til innhold
Hundesonen.no

Snorker hundene deres?

Turnip

Recommended Posts

Jeg har jo Mike i senga, og vi har kjøpt ny seng som er ganske høy, så han sliter litt med å komme seg opp i den for vi har fått parkett, så han sklir, så han vekker meg rundt 3-4 ganger i løpet av natten til å få hjelp til å komme opp i sengen, joda.. løfter han opp og han legger seg fornøyd ved hodet mitt, går kanskje 30 min, så snorker han, han snorker så utrolig høyt, titter på dovendyret mitt og han ligger som en sjøstjerne og snorker fornøyd. Dulter litt borti han, og om han ikke sluttet å snorke, så begynner han faktisk å hikke, ruller han over på siden, og hikkingen gir seg ettervært. Stille i kanskje en time, så begynner snorkingen igjen. Herregud så lite nattesøvn jeg får! Men så nydelig han er der han ligger på ryggen med beina i alle kanter og snorker så søtt...

jaja.. er min skyld siden jeg har latt han sove i sengen siden han var valp, og kjempekoselig er det jo å våkne med Mike ved siden av meg, men så mye lyd i en så liten kropp??? Hjelpes... Var en periode han drømte mye, så han bjeffet utrolig mye i søvne og sparka mye med beina, men dette har heldigvis gitt seg.

Noen av hundene deres som er sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå ligger ikke Ask i senga, og han er ikke på soverommet så jeg slipper å bli holdt våken. Men han ligger i gangen, og vi hører han når vi er oppe eller nede. Sitter ofte å ser på TV og diskuterer at lydene er litt snåle, de passer liksom ikke helt inn...før en av oss titter ut i gangen og ser Ask ligge snorkende, klynkende og rykkende på gulvet :) Sweet dreams...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja mi snorker verre enn en full gamling. Buldrer like ille om hun ligger på rygg eller på andre måter. Seriøse snyteskaft-lyder...

Sover godt selv om natten, dette til tross for at hun gjerne ligger ved soveromsdøren og "vokter" når jeg har gått til ro.

Er nok bare en tilvenning, så vil du nok ikke våkne av dyret ditt du heller.

Kan jeg sove gjennom dieselmotor-snorkingen til Xena, så går det an å sove gjennom all snorking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snorker ikke så mye, men puster veldig tungt.

Men jeg passa på en mops en helg, og hann snorka verre enn en mann. Dro tømmerstokker hele natta.. Fikk nesten ikke sove den helgen jeg.. Han var jo ikke så mye bedre på dagen heller :) Huff, for ett bråkete dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dachsen her i huset snorker som om hun skulle vært en svææær hund. Dalmisen bare puster veldig tungt. Synes det er så utrolig søtt å høre på den snorkinga jeg... Sover veldig godt med den lyden i ørene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns lyden er veldig koselig jeg også, men han ligger med hodet sitt på puta mi sammen med mitt hode, helst med nesa inni håret mitt, og snorker, så jeg får lyden rett i øret, og da våkner jeg. Hadde han ligget ved beina mine eller noe, så hadde lyden vært søvnfremkallende for meg.

men han er så søt der han ligger å da, men samboern er kanskje litt mer gæren på den snorkingen <_< han snorker han også jo!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han snorker av og til, men sjelden... Når han først gjør det er det søt, lav snorking :) Ellers hender det at han klynker, "boffer" og "løper" i søvne, og blir fryyyyktelig glad når han våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns lyden er veldig koselig jeg også, men han ligger med hodet sitt på puta mi sammen med mitt hode, helst med nesa inni håret mitt, og snorker, så jeg får lyden rett i øret, og da våkner jeg. Hadde han ligget ved beina mine eller noe, så hadde lyden vært søvnfremkallende for meg.

men han er så søt der han ligger å da, men samboern er kanskje litt mer gæren på den snorkingen <_< han snorker han også jo!

hehe... Min samboer snorker MER irriterende en Titti. Og gjett om ikke han får høre det når han klager på snorkinga hennes.. :)

Nå ligger ikke bikkjene i senga sammen med oss, men ligger på gulvet rett utenfor døra... høres så godt atte..

Prøv å lær han til å ligge i fotenden da vel.

Legg en pute til han der, så han har noe å ligge på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo Mike i senga...

Hadde ikke giddet å lempe ham oppi jeg da :)

Den svarte min høres ut som en mann iblandt, med grynting og snorking og snøfting og jeg vet ikke hva. Setteren holdt også på sånn. Prioriterer skjønnhetssøvnen min foran sengetøy fullt av pels, så hun får ikke sove i sengen - uansett hvor vakre, bedende øyne hun plutselig hadde fått (nå trives hun best på gulvet med varme pelsen sin, så sånn er jeg kanskje heldig).

En annen ting, om han sliter litt med seperasjonsgreier så er det kanskje lurt å ikke la ham knuge seg helt oppå dere hele natten? Bare en tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på at valpen skal begynne å snorke, med det snutepartiet så er det dømt til å skje. Collien snorker ikke, hender han drømmer litt. Cavalieren jeg hadde snorka som en mann, heldigvis så lå hun i fotenden eller på gulvet. Eventuelt godt under dyna om vinteren så det var ikke plagsomt. Cavalieren jeg passer snorker også som en mann, og han havner ofte med snuta inntil øret mitt. Da er det en som havner på gulvet en stund, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svarte min høres ut som en mann iblandt, med grynting og snorking og snøfting og jeg vet ikke hva.

Og ironisk nok så er det mammaen sin hun har arvet det fra :rolleyes:

Frøkna her tror hun er dronning hun, men hun høres ut som en uoppdragen tømmerhugger som snorker, snøfter, raper og grynter.. Veldig sjarmerende! :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...