Gå til innhold
Hundesonen.no

Nummerlapp - hvilken side skal den være på?

jaktlykke

Recommended Posts

Jeg har alltid hatt kataloglappen på høyre side av jakka mi, men fikk beskjed under siste utstillingen jeg var på at den skulle være på venstre side. Dette fordi det skulle være enklere for dommeren å se den.

Er det regler på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er skrevet ned regler for dette aner jeg ikke...men jeg har selv alltid hatt nummerlapp enten på venstre arm,eller hengende på min venstre side...-på den måten er nr alltid vendt mot dommer.

Jeg har fått beskjed om at det skal være slik, så ikke det er noen forvirring for dommer/ringsekretær.

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er skrevet ned regler for dette aner jeg ikke...men jeg har selv alltid hatt nummerlapp enten på venstre arm,eller hengende på min venstre side...-på den måten er nr alltid vendt mot dommer.

Jeg har fått beskjed om at det skal være slik, så ikke det er noen forvirring for dommer/ringsekretær.

:lol:

Samme her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg det på venstre arm, slik at det synes best når vi løper. Når han stilles opp mot dommerteltet står han med venstresiden til, mens jeg sitter (eventuelt står) og holder på høyresiden av han. Da har det egentlig ikke noe å si hvor nummeret er, synes like bra/dårlig uavhengig om det er på høyre eller venstre side. På hunder som stilles fritt med eier stående foran forstår jeg selvfølgelig at det er mer praktisk å ha det på høyre side dersom hunden stilles med venstresiden mot dommerteltet.

Har forøvrig aldri sett noen regler på dette, men regner med at det mest hensiktsmessig er å ha det slik at det synes best :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regler er fastsatt for dette - så her er meningene (som vanlig) delt i to...

Joda, man kan godt ha den på sin venstre side, så ringsekretær/dommer ser den. Men ringsekretæren kan faktisk spørre når man blir plassert, så han/hun MÅ ikke se nummeret sånn hele tdien...

Høyresiden fuker veldig bra i forhold til publikom, da.--

Selv har jeg et armbing man kan sette nummerlappen inn i - og den har jeg på min venstre arm.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk - ett stykk nummerlappholder er herved bestilt :icon_fun:

Bare hyggelig! Kan jo nevne at jeg er fornøyd med den, bortsett fra at den var aaaaltfor stor. Skled ned hele tiden... Har fikset dette ved å stramme den inn med sikkerhetsnåler, det fungerer helt fint. Bare et lite tips hvis du har slanke armer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanke armer har jeg aldri vært plaget med.

Jeg måtte selvsagt kjøpe en sånn nummerlappnål med en beardis på, selv om jeg hadde en mistanke om at sånne florerer blandt nybegynnerne mens de gamle ringrevene bruker armbind. Men nålen funker bra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanke armer har jeg aldri vært plaget med.

Jeg måtte selvsagt kjøpe en sånn nummerlappnål med en beardis på, selv om jeg hadde en mistanke om at sånne florerer blandt nybegynnerne mens de gamle ringrevene bruker armbind. Men nålen funker bra den.

Jeg kan herved kalle meg nybegynner, har en med flat på :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slarkete nål eller klype jeg også. Den funker greit den, men i Haugesund løsna hele greia når jeg labba rundt i ringen så dommeren pirka borti meg og peika på gulvet. Akkurat denne dommeren hadde jeg angst for (fryktelig streng) så jeg ble så forfjamsa at jeg nesten bad han holde Amigo mens jeg gikk ut på gulvet og plukka opp etter meg :lol: Heldigvis tok jeg meg sammen - man ber da ikke dommeren om slikt hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid på venstre side da nummerlappen peker inn mot ringen da jeg går.

Sånne arm strikk syns jeg ser pent ut bortsett fra den fra NKK, den er direkte stygg :) Svær og BLÅ. Mye penere med de mer diskré sorte eller hvite som gjerne smelter inn i antrekket.

Selv bruker jeg lappeholder med fineste sølv pommen på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...