Gå til innhold
Hundesonen.no

Når en annen eier drar hunden din i øret så den piper...


Renate A

Recommended Posts

Hadde noen gjort slik med min hund tror jeg at jeg hadde spurt hva som var gale med den personen.

Det er min hund og jeg hadde ikke tolerert at noen andre hadde straffet min hund. Ihvertfall ikke slik at den fikk ondt. Hadde det bare hvert kjæfting så hadde det vært greit men å dra den i øret! Da hadde jeg sakt: Hva feiler det deg da?

Og derretter gått hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt helt sinnsykt RASENDE! Jeg tror ikke på fysisk straff i det hele tatt og dessuten kunne hunden din blitt redd for folk. Skjønner jo at du ble litt målløs da.

Synes aldri man skal finne seg i dårlig behandling av dyr uansett situasjon jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke at andre skal korrigere mine dyr uansett... Om de dytter dem bort fordi de er i veien eller lignende bryr jeg meg ikke, men det å ta tak i øret, klype, daske eller på andre måter fysisk korrigere min hund det er høyst uakseptabelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk korrigering av min hund er forbudt, dette er også noe jeg selv unngår. Å dytte han forsiktig bort og lignende er selvfølgelig greit, men å rive i ørene osv; nei takk.

Riktikgnok hadde jeg nok selv blitt så målløs at han jeg neppe hadde fått frem et ord i en slik situasjon, men om jeg hadde rukket å samle meg ville jeg gitt personen en liten skyllebøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort og sagt, for jeg tror jeg hadde blitt helt himmelfallen, og jeg ble nesten ennå mer himmelfallen over denne ......:

Når eier ikke har bedt hunden om å sitte på plass med kontakt og hunden gjør det overnfor en annen person så er det jo ulydig oppførsel og en form for tigging, men i slike situasjoner så skulle man jo tro at å si NEI holdt lenge eller skyve henne unna holdt lenge.

er en hund som kommer og tilbyr og sette seg på plass samt kontakt ULYDIG?????????????? selvfølgelig er det en form for tigging, men en eller annen måte tigger dyr på uansett om det er mat med i bildet, og å sette seg ned og tilby kontakt er da virkelig ingen som helst tiggegrunn til å TA hunden ......det går an å si , nei, du får ikke. Om min hund tigger på den måten anser jeg det faktisk som positivt. Det er snakk om å si : se så flink jeg er, kan jeg få en godis!?? Og da kan svaret være at, nei, du er flink, men det får du ikke av meg. Værre er det ikke. Man tar da ikke en hund som tilbyr riktig adferd:( . Hadde vært en helt annen setting om hunden hadde hoppet eller regelrett forsynt seg selv, men et nei burde holdt da også , samt hinte til eier at ,vennligst fjern hunden din.

Hvis dette er ulydig adferd, fordi hunden ikke har fått beskjed om å gjøre det, ... da er i praksis alt en hund gjør som den ikke får beskjed om ulydighet da ? Man vil vel ikke ha en hund som bare gjør ting den har fått beskjed om døgnet rundt ??

Jeg tror ... jeg hadde spurt en smule overrumplet hvorfor iallverden mennesket gjorde som den gjorde, på det grunnlaget. Ang hvem som har lov til å ta hunden osv anser jeg som en annen diskusjon. Om min hund hopper opp på noen eller gjør ting en annen person ikke liker, så må de få lov til å si nei til hunden. FYSISK ta den får ingen gjøre, men snakke til den oppfordrer jeg faktisk folk til å gjøre, for jeg vil hun skal høre på andre også.

Hadde Chicka gjort noe sånt med meg tror jeg at jeg hadde begynt å le og sagt så flink du er da .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort og sagt, for jeg tror jeg hadde blitt helt himmelfallen, og jeg ble nesten ennå mer himmelfallen over denne ......:

er en hund som kommer og tilbyr og sette seg på plass samt kontakt ULYDIG?????????????? selvfølgelig er det en form for tigging, men en eller annen måte tigger dyr på uansett om det er mat med i bildet, og å sette seg ned og tilby kontakt er da virkelig ingen som helst tiggegrunn til å TA hunden ......det går an å si , nei, du får ikke. Om min hund tigger på den måten anser jeg det faktisk som positivt. Det er snakk om å si : se så flink jeg er, kan jeg få en godis!?? Og da kan svaret være at, nei, du er flink, men det får du ikke av meg. Værre er det ikke. Man tar da ikke en hund som tilbyr riktig adferd:( . Hadde vært en helt annen setting om hunden hadde hoppet eller regelrett forsynt seg selv, men et nei burde holdt da også , samt hinte til eier at ,vennligst fjern hunden din.

Hvis dette er ulydig adferd, fordi hunden ikke har fått beskjed om å gjøre det, ... da er i praksis alt en hund gjør som den ikke får beskjed om ulydighet da ? Man vil vel ikke ha en hund som bare gjør ting den har fått beskjed om døgnet rundt ??

Jeg tror ... jeg hadde spurt en smule overrumplet hvorfor iallverden mennesket gjorde som den gjorde, på det grunnlaget. Ang hvem som har lov til å ta hunden osv anser jeg som en annen diskusjon. Om min hund hopper opp på noen eller gjør ting en annen person ikke liker, så må de få lov til å si nei til hunden. FYSISK ta den får ingen gjøre, men snakke til den oppfordrer jeg faktisk folk til å gjøre, for jeg vil hun skal høre på andre også.

Hadde Chicka gjort noe sånt med meg tror jeg at jeg hadde begynt å le og sagt så flink du er da .

Dersom jeg hadde sagt nei til hunden min, men den forsatte å gjøre det så er det selvsagt en ulydig oppførsel, alt det jeg sier nei til og den forsatt gjør er jo tegn på ulydighet. En hund skal ikke komme å tilby seg å site pent med kontakt, den skal gjøre det når eieren ber om det, men selvsagt ikke ellers. Det skal da ikke gå på hundens premisser, hva den ønsker og når den ønsker det.

Du skriver at selvfølgelig gjør en hund tigger på en måte når det er mat med i bildet, nei det er ikke en selvfølge at alle hunder tigger etter mat, men det spørs selvsagt på hva eieren godtar eller ikke, mat-tigging har jeg aldri hatt noe problem med mht mine hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt drit sur.....

Hun burde gjort noe annet, evt bedt deg fjerne hunden. Det er min jobb å korrigere min hund og jeg hadde blitt sur om andre blandet seg oppi det.

Jeg korrigerer aldri andres hund, men kan godt fjerne de fra situasjonen ( sette ned en hund som hopper på meg, kjøkkenbenken uten at jeg "tar" hunden osv ). Det er eiers jobb, ikke min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg hadde sagt nei til hunden min, men den forsatte å gjøre det så er det selvsagt en ulydig oppførsel, alt det jeg sier nei til og den forsatt gjør er jo tegn på ulydighet. En hund skal ikke komme å tilby seg å site pent med kontakt, den skal gjøre det når eieren ber om det, men selvsagt ikke ellers. Det skal da ikke gå på hundens premisser, hva den ønsker og når den ønsker det.

dette klarer jeg ikke være enig i .... hadde hun sagt nei ? Hundene var i lek, og hunden går bort til den andre personen og spør pent om å få noe godis. det er da bare å si at, nei, det får du ikke.

Betyr det da at hunden din ikke skal komme bort til deg i det hele tatt når ikke du ber den om det ? Den skal ligge pent på plassen sin til den får beskjed og røre på seg ?? Hunden kan ikke ta kontakt med deg fordi du ikke har bedt den om det ? Slik ønsker ikke jeg og ha forholdet til min hund i allfall. Jeg vil ha kommunikasjon, og ikke ordrer til enhver tid. Og bikkja er ikke akkurat ulydig.

At en hund tilbyr er ikke akkurat negativt. Det er snakk om at den ønsker å jobbe, og gjøre rett. Hva kan være galt med det ??

Hva med en hund som driver og lærer ? Er det galt at den tilbyr også ? Hvor går grensen ?

Du skriver at selvfølgelig gjør en hund tigger på en måte når det er mat med i bildet, nei det er ikke en selvfølge at alle hunder tigger etter mat, men det spørs selvsagt på hva eieren godtar eller ikke, mat-tigging har jeg aldri hatt noe problem med mht mine hunder.

Jo det er naturlig at dyr tigger rundt mat. PÅ en eller annen måte tigger de. Et blikk er også å tigge. Det er hvordan vi oppdrar dem som tilsier i hvilken grad de tigger. Å snu seg vekk kan også være å tigge. Hvis hunden tror det kan være rett metode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sint av sånt...

Hadde aldri, aldri akseptert noen form for avstraffelse av bikkja. Dette er eier og treners jobb.

I en gitt situajon så ville jeg nok først spørt om hva i h...... som var i veien, for så å spørre om den andre hundeeieren selv ville likt å bli dradd i øret.

Nå er bikkja mi ekspert på å tigge fra andre hundeeiere, og kommer av veien med det også.

Mulig hun er såpass stor at folk ikke tør noe annet enn å gi henne godbiter.

Hun hadde nok ikke brydd seg om at noen slet henne i øret heller, men likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en litt sånn sidesprang i denne settingen ... noe jeg har lagt merke til , er at utrolig mange hundeeiere rett og slett bare gir andre sine hunder godis ... det er liksom noe som aldri hadde falt meg inn, å bare gi fremmede hunder godis uten å spørre .... det begynner faktisk å bli noen ganger vi har avbrutt folk som skal gi bikkja noe godt (riktignok gjerne over gjerdet her da ) og bedt de være så snill spørre først så vi vet hva den faktisk allergiske hunden får i seg ... ganske sørgelig om hunder er vant til at andre hundefolk gir de godis, og går bort til noen og spør, for så å bli revet i ørene liksom ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt rasende, ikke bare fordi jeg aldri tar mine hunder fysisk, de tåler faktisk en trøkk, men å gjøre det på en annens hund uten å spørre syns jeg er helt forkastelig!

Også for en slik filleting. Dersom noen hunder tigger hos meg, så snur jeg ryggen til. Denne karen kunne i det minste spurt deg hvordan han skulle reagere, ikke tatt saken i egne hender - med en annens hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre mennesker har ingenting med å straffe min hund, hvertfall ikke på den måten. Jeg har selv tatt tak i andres hunder når de har gjort ting, men det er kun de eventuelle hundene som jeg passer for folk. Når man kommer i en slik situasjon som du var så er det jo opp til deg og "straffe" hunden din på den måten du ønsker... aaarrgg.. sånne folk provoserer meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nevnt denne situasjonen før, men et godt eksempel på når en hund bør få seg en lærepenge uansett i mine øyne, var da samboeren min var på skitur og satte seg ned ved ei skihytte for å spise og en løs hund kom bort til han og snappet brødskiva rett ut av hendene hans og spiste den ;) Eieren reagerte ikke noe, og samboeren min sa at hvis han bare ikke hadde blitt så paff, ville han tatt tak i hunden der og da. Er dette også galt? Må man tillate alt, så lenge det ikke er vår hund? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva folk legger i å "ta tak i en hund" spør du meg. Jeg kunne nok godt tatt tak i en hund hadde den tatt maten min på den måten.. Men jeg ville IKKE tatt i noe nakkeskinn og brukt en hel masse rå makt! Jeg ville nok hatt et mye mindre fornøyd kroppsspråk (mildt sagt) og latt hunden få høre et TYDELIG nei mens jeg tar den unna. Fører den vekk. Inn på et annet rom, uansett.. Hvis da ikke eieren var der. Hadde eier vært der, og handlet selv, hadde det jo vært greit. Folk gjør hva de vil med sine hunder. Hadde ikke eier reagert, ok, da får vel hunden hans drive på som den vil! Det er ikke opp til meg å lære hunden hans noe annet.. Selv om den bøffa matpakken min liksom.. Jeg er kanskje litt rar.

Men om jeg ville tatt hunden i nakkeskinnet og lagt den i bakken f.eks? Aldri. For det første, så kan hunden ha utrolig mye "imot" å bli tatt. I værste fall kan jo hunden føle for å svare på noe vis.. Hunden kan jo også ha bli oppdratt klikkersk fra den kom til verden, og da syns jeg ingenting om at et fremmed menneske plutselig skal straffe hunden fysisk. Det kan være bra sterkt for en myk (og matgal? ;)) hund..

Hunder er liksom hunder i mine øyne, og ikke alle har fått en like god oppdragelse som de burde ha fått. En hund som napper mat ut av hendene på andre folk har (som oftest?) fått forsterket atferden sin noen ganger før, og tror jo såklart at det faktisk lønner seg. Det er ikke sikkert at noen har sagt ifra til hunden før om at det faktisk ikke er tillatt, og da syns jeg ikke at fysisk straff har noe for seg der å gjøre... Og det skal IHVERTFALL ikke gjøres av noen andre enn eieren av den eventuelle hunden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg et par matglade hunder sjøl, og selv om de svært sjeldent tigger av meg, så forhindrer ikke det de i fra å teste om andre kanskje er litt mer gavemilde :rolleyes: Jeg hadde blitt irritert om noen tok mine hunder fysisk, fordi det faktisk holder med å si "nei" og "gå bort", og jeg kan ikke skjønne at det skal være nødvendig at noen "tar tak" i det hele tatt..

Hva jeg hadde gjort? Jeg hadde vel forklart vedkommende at det ikke er nødvendig å ta mine hunder, hører de ikke på de kommandoene jeg veit de kan, så er det bare å si fra så kan jeg fjerne de jeg.. Jeg tar ikke andres hunder heller - ikke engang om de rapper maten ut av hendene mine, det ville vel mer vært "my bad" enn noe annet.. Folk får oppdra bikkjene sine sjøl, syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nevnt denne situasjonen før, men et godt eksempel på når en hund bør få seg en lærepenge uansett i mine øyne, var da samboeren min var på skitur og satte seg ned ved ei skihytte for å spise og en løs hund kom bort til han og snappet brødskiva rett ut av hendene hans og spiste den ;) Eieren reagerte ikke noe, og samboeren min sa at hvis han bare ikke hadde blitt så paff, ville han tatt tak i hunden der og da. Er dette også galt? Må man tillate alt, så lenge det ikke er vår hund? :e.rmm:

Jeg ville aldri ha tatt tak i en fremmed hund, men heller ha tatt tak i eieren som ikke hadde kontroll på bikkja si. Blir litt feil å straffe en fremmed hund for noe den kanskje har fått lov til hjemme, selv om det var forferdelig frekt gjort. Man vet jo heller ikke hvordan en fremmed hund takler å bli fysisk straffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt en hund fysisk som tok brødskiven min, det må eier gjøre, men jeg hadde blitt skikkelig irritert om eieren ikke gjorde noe med det.

Å snappe brød eller annen mat ut av hånden på folk er frekt og heldigvis gjør ikke min hund det.

Chicka er så flink at jeg kan gå fra stuebordet med godt, kjeks eller andre ting uten at hun rører det i det heletatt, det er deilig, men Frolic det MÅ hun tigge...rare hunden.. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skikkelig forbannet hvis noen tok tak i mine hunder :wub: Vi straffer ikke våre hunder med fysisk ubehag og ikke søren om noen andre har rett til å gjøre det heller.

Nakkegrep på hundespråket betyr jo for dem at "nå dreper jeg deg" og den syns jeg er en smule voldsomt å få fra de den skal kunne stole på i livet sitt... ;) Og nei, det er ikke bløthjertet eller svakt å jobbe med hunder på deres premisser og å ha en så trygg og glad hund som overhodet mulig. De har ikke valgt å komme til oss og det minste vi kan spandere er å behandle dem ordentlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en fremmed hund hadde kommet bort å rappet brødskiva ut av hånda mi, tror jeg at jeg hadde ledd meg skakk, og som Tone sier; my bad.... (om min hund derimot hadde gjort det med noen andre, hadde jeg nok ikke ant hvem som eide drittbikkja... :wub: )

Jeg ville uansett aldri gått inn for å straffe en hund fysisk. Det har ingen ting for seg, hunden lærer sannsynligvis ikke en dritt av det (kanskje å bli redd fremmede hvis jeg tar den hardt?) og det er uansett ikke min oppgave...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kanskje litt mere temramangsful en du?

Men jeg hadde sagt skikkelig ifra!

Når jeg trener og hunden gjør noe dumt,

så overser jeg det og roser når det er riktigt.

Aldri negativ mot hunden.

Så jeg hadde sagt ifra! Og det burde du også!

//Mathea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke "straff" å lempe bort en hund I DET den prøver å stjele iskremen jeg holder i hånden ved å hoppe opp... akkurat som det ikke er "straff" å gi en hannhund som prøver å pisse ned buksebeina dine en dytt bort I DET den legger an.

Det er en STOR forskjell.

Slik jeg husker det opprinnelige startinnlegget, så ble vel den øreknipingen en straff i ettertid.

Men å gi en svært aktivt tiggende, eventuelt stjelende, hund en dytt unna og/eller si et kontant "øyyyy"... det er for meg noe annet. Jeg blir heller ikke stående passiv hvis en møkkete, voksen hund prøver å hoppe opp for å "hilse" på meg som er fremmed, eller snur meg for å "overse" den - jeg gir et lite skyv ned, holder i halsbåndet, og sier hei til hunden mens den er på bakken, og gir eier et oppfordrende blikk.... og forventer at de skal følge opp og ta litt kontroll over hunden. Og da snakker jeg ikke valper...

Nei, man skal ikke oppdra andres hunder. Men andre må også sørge for å oppdra sine hunder så de kan omgås andre mennesker uten å være til plage eller skade (nei, jeg liker heller ikke å bli løpt ned av fremmede hunder som ikke gidder passe seg for folk når de leker) for dem - ellers får de holde dem i bånd, eller sørge for å "advare" de andre eierne på forhånd og høre om det er greit, så de kan være litt på vakt mot å bli hoppet i senk for eksempel, hvis eier prøver å trene det vekk.

Ser i parken her, der et par hunder har noen stygge uvaner - som også rammer ikke-hundeeiere som går forbi. Det er ikke morsomt med en diger hund som aktivt hopper etter iskremen som voksne folk holder i hånden, og får gjort det tre ganger i løpet av den tiden jeg stod der... like "overraskende" på eier hver gang.

Forøvrig... hva ville de fleste HUNDER gjort dersom en fremmed hund prøvde å stjele maten ut av kjeften på dem. Ville de vendt det andre kinnet til? Niks. Ville de "straffet" den? Ikke akkurat.... men de ville gitt klar beskjed om "min mat, ligg unna". Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke "straff" å lempe bort en hund I DET den prøver å stjele iskremen jeg holder i hånden ved å hoppe opp... akkurat som det ikke er "straff" å gi en hannhund som prøver å pisse ned buksebeina dine en dytt bort I DET den legger an.

Det er en STOR forskjell.

Slik jeg husker det opprinnelige startinnlegget, så ble vel den øreknipingen en straff i ettertid.

Men å gi en svært aktivt tiggende, eventuelt stjelende, hund en dytt unna og/eller si et kontant "øyyyy"... det er for meg noe annet. Jeg blir heller ikke stående passiv hvis en møkkete, voksen hund prøver å hoppe opp for å "hilse" på meg som er fremmed, eller snur meg for å "overse" den - jeg gir et lite skyv ned, holder i halsbåndet, og sier hei til hunden mens den er på bakken, og gir eier et oppfordrende blikk.... og forventer at de skal følge opp og ta litt kontroll over hunden. Og da snakker jeg ikke valper...

Nei, man skal ikke oppdra andres hunder. Men andre må også sørge for å oppdra sine hunder så de kan omgås andre mennesker uten å være til plage eller skade (nei, jeg liker heller ikke å bli løpt ned av fremmede hunder som ikke gidder passe seg for folk når de leker) for dem - ellers får de holde dem i bånd, eller sørge for å "advare" de andre eierne på forhånd og høre om det er greit, så de kan være litt på vakt mot å bli hoppet i senk for eksempel, hvis eier prøver å trene det vekk.

Ser i parken her, der et par hunder har noen stygge uvaner - som også rammer ikke-hundeeiere som går forbi. Det er ikke morsomt med en diger hund som aktivt hopper etter iskremen som voksne folk holder i hånden, og får gjort det tre ganger i løpet av den tiden jeg stod der... like "overraskende" på eier hver gang.

Forøvrig... hva ville de fleste HUNDER gjort dersom en fremmed hund prøvde å stjele maten ut av kjeften på dem. Ville de vendt det andre kinnet til? Niks. Ville de "straffet" den? Ikke akkurat.... men de ville gitt klar beskjed om "min mat, ligg unna". Uansett.

Veldig enig med deg, hoppe opp med skittene labber osv bør man kunne gripe inn og dytte bort eller holde i halsbåndet så hunden ikke fortsetter.

Jeg blir heller ikke sur eller fornermet om noen dytter bort eller holder hun igjen i halsbåndet hvis Chicka skulle lukte Frolic og bli ivrig med sine lydighets øvelser for å få Frolic, det må folk få lov til for alle må få lov til å ha sine grenser for hva de aksepterer.

-Men klyp i øret eller annen hardere fysisk straff fra andre syntes jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei, ser etter litt innspill om en valp jeg er i prosessen med å kanskje adoptere - om alt går seg til og eierne er enige. Har anonomymisert endel info om hunden av den grunn. 5 mnd gammel tispe, som har vokst opp ilag med søsteren (også 5 mnd gml) og mamma, har bodd med de hele livet hennes. Søsterhunden er bor ikke fast der, men er innom i helger. Ellers en snill, lydig og matmovitert jente. Glad i kos og berøring og ellers bra gemytt. Casen er at hunden er vokst opp med søstra og moren sin, og har aldri vært noe særlig alene uten søstra og (særlig) moren.  Ved første forsøk å gå på tur alene med hun får hun et fryktelig stressnivå, og vil knapt gå en meter uten å bli lurt avgårde med godbiter. Noen ganger glemmer hun at 'flokken' mangler og er ivrig og glad, før det går noen sekunder der hun leter etter søstra og mora igjen. Tydelig at hunden er ganske sterkt kobla i mora og søstra si, og stresser når hun ikke finner de. Dette var dog turforsøk første gangen jeg møtte hunden, ifl eier har de aldri gått på tur med kun henne alene.  Jeg som mulig ny eier ønsker at overgangen skal gå så bra som mulig for henne til sitt poensielt nye hjem, men vil høre erfaringer fra noen som har gjort noe lignende.  Skal man ta valpen rett ut av miljøet hun er i nå, eller forsøke å bygge bånd til hunden før det gjøres? Hunder knytter seg jo ganske sterkt i folka og stedene de vokser opp med, og båndene blir sterkere etter hvert som tida går - men er mulig også det blir litt brutalt å rive henne opp slik som det er. Står vel mest på ideen om å møte henne to-tre ganger også ta henne med, men vil gjerne høre hva folk har av opplevelser eller tanker. 
    • Så kjekt med norsk rase, var første tanke! Lykke til med den lille
    • Takk takk!  Bli spennende dette! Gubben tar seg av jakta, mens jeg skal kose meg med turer, snørekjøring, litt utstilling og annet gøy 🤩  Blir interessant å se hvordan gammelhunden tar det, hun er 11år nå, men kvikk og rask. Er forberedt på at de må holdes adskilt en stund, så har gjort en del forberedelser i huset, har mulighet dele av alle rom og etasjene.   
    • Oi, Haldenstøver, det er gøy!! Gratulerer så mye med søtnosen😍
    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...